Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Maxi controller en de Bluelab Guardian pH/EC/temp meter in of buiten de kweektent?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Maxi controller en de Bluelab Guardian pH/EC/temp meter in of buiten de kweektent?

    Korting op 420shop
    Ik heb wat vragen hoe jullie het doen met een Maxi controller en de Bluelab Guardian pH/EC/temp meter in of buiten de kweektent?

    Beide apparaten branden.
    Zelf dacht ik om de Maxi controller op de wand te plaatsen, buiten de kweektent, zodat die ook te besturen is, als de planten slapen.

    Echter met de Bluelab Guardian pH/EC/temp meter, die heb ik het liefst in de kweektent, want als ik de PH & EC waarde wilt bijstellen, wil je natuurlijk het liefst dit direct zien.
    maar dit display geeft licht, en dat verstoort de slaap van de planten.

    Heeft iemand een oplossing?

    #2
    Met die Bluelab meet je toch je voedingswater ? Maak je dat klaar in je tent of waarom wil je de meter in je tent hangen ?

    Snap het niet zo goed denk ik ?
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


      #3
      Ik wil natuurlijk via de controller pot continu de waardes meten, die de 4 kweekpotten aanstuurt, zodat ik weet dat het goed gaat.

      Op de controller pot is een waterreservoir aangesloten, met vlotter, zodat die zichzelf bijvult, indien nodig.

      In het watervat zet ik een circulatiepomp, en stem ik het water af op de zuurgraad of moet dat ook op de voedingswaarde?

      Comment


        #4
        Flip Hasjkip het voedingswater maak ik in de watertank van 155 liter.
        In mijn DWC systeem kan 95 liter.

        Het voedingswater in de watertank meet ik met een handmatige EC & PH meter.
        En in de controller pot, die het gehele DWC systeem aanstuurt, wil ik hier continu de waardes weten.
        Zodra deze afwijken is het foute boel, en geeft de Bluelab Guardian pH/EC/temp meter dit aan.

        Het gevaar zit hem dus voornamelijk in het kweeksysteem zelf, dat moet altijd in orde zijn kwa gehaltes.

        Mijn vragen resteren nu nog steeds:
        Hoe jullie het doen met een Maxi controller en de Bluelab Guardian pH/EC/temp meter in of buiten de kweektent?

        Comment


          #5
          Zit er niet een lange kabel aan zodat je de apparatuur met de oplichtende delen buiten de tent kunt hangen en als je wiltt bijsturen deze mee kan nemen in de tent ?
          Een dag zonder wiet kent Flip niet.

          Comment


            #6
            Dat zou een optie zijn.

            Maar je moet ook nagaan, dat het een heel gedoe is, om via een opening continu het apparaat heen en weer te slepen.
            Beide apparaten zijn bedoeld om op te hangen.
            Die Maxi controller kan makkelijk buiten de kweektent om hem aan te sturen.

            Ik weet dat je van de Bluelab Guardian pH/EC/temp meter wel kunt dimmen kwa licht.
            Of er iets overheen hangen.

            Het liefst een praktische oplossing, omdat ik voor de rest van mijn leven blijf kweken.

            Bij de omschrijving staat o.a.:
            Groot verlicht scherm (licht sterkte instelbaar)

            In het filmpje hangen ze het op aan de muur, en een afbeelding om hem op een plank te hangen in de kweekruimte zelf:
            https://onlinetopgarden.com/nl/kweek...-monitor-meter

            -

            Het liefst hoor ik het van iemand die zelf dit apparaat gebruikt.
            Attached Files

            Comment


              #7
              Ik ga ervoor om de Bluelab Guardian pH/EC/temp meter net als de Maxi controller op de muur te monteren, buiten en naast de kweektent.

              Het voedingswater maak ik aan in de watertank, en hier stem ik de waardes al juist op af.
              De Bluelab Guardian pH/EC/temp meter hang ik in de controller pot, omdat die waardes goed moeten blijven in het DWC systeem, die ik dan buiten de kweektent kan aflezen.
              Als het afwijkt moet ik het bijstellen.

              Zo lijkt het mij opgelost

              Comment


              • Flip Hasjkip
                Flip Hasjkip commented
                Editing a comment
                Lijkt mij ook een prima oplossing !
            Bezig...
            X