Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke luchtpomp is echt stil?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Welke luchtpomp is echt stil?

    Korting op 420shop
    Ik zit toch te twijfelen om nog eens hydro te proberen. Ik heb dit 1 x eerder gedaan maar afgebroken i.v.m. het continu brommende geluid van de luchtpomp. Welke luchtpompen gebruiken jullie en vooral... hoe stil zijn die. Ik heb al ontdekt dat als ik hem belast dat ze dan pas beginnen te brommen. Ik ga voor 4 of 5 planten in 30-40 liter vaten dus er moet wel een klein beetje capaciteit in zitten. Mijn doel is om de wortels in de luchtbellen te hangen (dwc geloof ik). Eigenlijk heb ik alles al uitgetekend, de enige afwegingen waar ik nog mee bezig ben zijn of ik voor een bak van 210x60x40 ga of dat ik 4/5 specikuipen ga gebruiken van 30 liter.
    Lopend Verslag

    #2
    Aquaking gebruik ik zelf en geen gebrom. Maar door het vallende water en de afzuiging hoor ik hem sowieso niet...

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Maar met vallend water bedoel je de terugloop? Deze wilde ik namelijk onder het wateroppervlak uit laten komen om dat geluid uit te sluiten

    #3
    Ik gebruikte een circulatiepomp i.p.v. een luchtpomp.....

    En het is echt al heeeeel lang geleden, maar kan me volgens mij nog vaag herinneren dat de PH ook veel stabieler was met een circulatie- ipv een luchtpomp.
    Last edited by GreenBio; 30 January 2021, 10:34.

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Daar heb ik inderdaad ook aan zitten denken. Mijn jacuzzi kan immers maanden draaien met uitsluitend filtering en circulatie. Dacht dat de zuurstof mogelijk benodigd was voor voeding

    • GreenBio
      GreenBio commented
      Editing a comment
      Beweging in het oppervlak zorgt voor net zoveel zuurstofopname....

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Interessant. Heb hier nog een grundfoss liggen. Die hoor je echt niet. Als ik dan voor 24/7 circulatie ga en eens in de week mijn water ververs zou ik dus in principe al gered zijn? Toevallig nog tips voor een goede PH/EC meter die in het vat mag blijven zitten en over een datalog functie beschikt? Ja k kan zelf ook googelen maar hoor het liever van personen die er ook daadwerkelijk mee werken of het apparaat om specifieke redenen hoog op de verlanglijst hebben staan

    #4
    Toevallig nog tips voor een goede PH/EC meter die in het vat mag blijven zitten en over een datalog functie beschikt?
    Nee, heb wel ooit wat gezien in de aquariumtechniek, maar op kweekgebied bestond dat ruim 25 jaar geleden nog niet denk ik, toen was het gewoon aanmaken en af en toe even meten..

    Er zijn hier vast anderen die je hiermee wel kunnen helpen.

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Ok nou in ieder geval bedankt zover

    #5
    Circulatiepomp en waterstofperoxide zorgen voor genoeg zuurstof.

    Maar ga voor eb en vloed systeem aub!!
    Heb je minder kopzorgen.

    Met die waterkweken is het zo'n gekloot met water 100% verversen en voeding en additieven en ph- toevoegen, die echt negatieve gevolgen kunnen hebben voor de wortels.

    ​​​​​​En had je al in het hydroforum gekeken voor tips?

    Zoals toppy.nl
    Last edited by Rreppellsteeltjam; 30 January 2021, 16:28.

    Comment


    • Italbri
      Italbri commented
      Editing a comment
      @Rreppellsteeltjam; ik zie de inhoud van de sticky's niet meer in het hydro forum, kan alleen nog maar de reacties zien, watskebeurt?

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Weet ik niet, vraag Silas.

    • Silas
      Silas commented
      Editing a comment
      Als er bericht niet meer zichtbaar is dan maak je daar melding van.
      Zodat ik het kan herstellen.

    #6
    Ik heb een rdwc met circulatiepomp en luchtstenen. Alleen een circulatiepomp is niet voldoende.
    Er hangt ook nog een chiller tussen, wat ook goed is voor meer zuurstof.

    Comment


      #7
      Ok... er is nog veel meer te lezen dan ik eigenlijk al dacht... Ik ga me daar maar eens in verdiepen. Luchtsteentjes zijn niet echt een optie voor mij maar wellicht dat ik iets kan bereiken met een waterval van een jacuzzi
      Lopend Verslag

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Doe je d'r 2/3 circulatiepompjes in, zolang het water maar in beweging is.

      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        bewegen zal het wel. De grundfos pompt het water minimaal 4x per uur volledig rond. Maar ik kan me voorstellen dat er wat extra zuurstof in moet komen en dat is met een waterval prima te bereiken zonder nare bijgeluiden

      #8
      Ik gebruik alleen een circulatie pompje. met een druppelfilter ( het netpotje met kleikorrels) en een kleine spray bar.
      Om eerlijk te zijn denk ik dat het water wat over de kleikorrels loopt misschien wel het meeste zuurstof in het water brengt.

      Ik heb diverse aquariums gehad, en in dat wereldje word meestal een circulatie pomp aanbevolen boven een luchtpomp om zuurstof in het water te brengen, eventueel met een venturi erop.

      En voor een luchtpompje heb je wel wat diepte nodig, ( die ik dus niet heb)



      Comment


      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Die mening deel ik. Na toevoegen van druppelaars aan de netpotjes een flinke verbetering
    Bezig...
    X