Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

4 maal Super silver haze en één maal haze onbekend

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: 4 maal Super silver haze en één maal haze onbekend

    Korting op 420shop
    4 maal Super silver haze (greenhouse) 2 maal 'mainline' (3 keer toppen) en twee maal 'manifold' (2 keer toppen)
    1 maal haze onbekend (huismerk wietzaadjes.nl) 'mainline' in aarde/perliet (60/40)

    substraat: 4 x Super silverhaze in coco/perliet 60-40% (canna coco)
    1 x haze onbekend in aarde/perliet 60-40% (plagron light)

    lamp: Vipar spectra par 1200, volgens de producent te vervanging van een 1000W HPS maar de lamp trekt 550 watt als die niet gedimd is. In mijn ogen dus meer te vervanging van een 600W lamp. Full spectrum inc UV en IR. Dit is mn tweede LED grow

    tent 1,20 bij 1,20 bij 2 meter

    430m3 TD-silent 500 buisventilator, filter 600m3

    2 maal 16W ventilatoren voor luchtcirculatie

    mainlines staan in een 30 liter root pouch
    manifolds staan in een 16 liter rootpouch

    canna voeding plus alle additieven:
    basisvoeding: coco a en b en terra vega en flores
    calmag (Orange)
    rhizotonic
    cannazym
    canna boost
    PK 14/14

    water: R/O EC 0.04 aangevuld tot EC 0.45 met calmag plus mineralen. Coco krijgt twee keer water per dag. Aarde als de pot licht genoeg is. Ongeveer om de drie a vier dagen Ik hou de aarde redelijk nat, zuurstof komt erin door de mix met extra perliet. Zorg wel voor enkele 'drogere' periodes gedurende veg. runoff minimaal 20%

    ontkiemd: 1 maal haze onbekend in aarde op 27-9-19
    2 maal super silver haze in coco op 4-10-19
    2 maal super silver haze in coco op 14-10-19

    de spreiding in ontkieming is om ervoor te zorgen dat ze ongeveer even hoog zijn bij de flip maar dat blijft toch altijd afwachten

    Planten worden getraind volgens vast schema zodat ze 8 hoofdtakken krijgen. Combi van toppen, LST en supercroppen. Doel van dit alles is om zowel een in de breedte goed gevuld te zijn als de (beperkte) ruimte omhoog te benutten door te proberen mooie hoge cola's te krijgen. Met de 5W diodes van de lamp is het doordringend vermogen redelijk.

    temperatuur licht aan 24-26 graden, temperatuur licht uit 20-22 graden

    Doe (voorlopig) niets aan RV. Die varieert tussen de 45 en 75 %

    op 12-12 gezet op 5 december. Lange voorgroei is nodig om de basis van de plant te construeren. Meestal zo'n 6 tot 8 weken. Planten zijn nu iets meer dan 70 cm vanaf de grond. De potten zijn 30 cm dus als ze verdubbelen in lengte gedurende de stretch zouden ze op ongeveer 1,20 moeten uitkomen dan heb ik nog genoeg ruimte voor de lamp. Hopen dat dat goed gaat

    de eerste fotos zijn van 11-11-19.
    Attached Files
    Mijn huidige kweek

    #4
    Waarom gebruik je r/o water ?
    Die logica ontgaat me een beetje.

    Wietzaadjes verkoopt geen onbekende haze volgens mij. Of ben je het zakje kwijtgeraakt ofzo ?
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #5
      Ziet er erg strak uit. Succes, maar het lijkt me dat je behoorlijk goed weet wat je doet.

      Ik ga ook met Coco’s experimenteren, er is me verteld dat cocovoeding eerder een commercieel gegeven zou zijn. Ik wou vergelijken wat het verschil is met aarde met dezelfde zaadjes, en dezelfde voeding... maar kun je me vertellen of dat nou echt af te raden is?

      Comment


        #6
        Dat gaat heel mooi zo te zien
        - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
        - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

        Comment


          #7


          Bedankt voor je reactie QnQ. Ja zoiets. Zaadje is een paar jaar oud. Ben vergeten wat het precies was maar het was in ieder geval een haze-soort. Plant groeit als een sativa maar blijft afwachten wat er precies af gaat komen en hoe t zal smaken. Niets negatiefs over Wietzaadjes. Top site!

          RO water is puur voor controle, om onzekerheden uit te sluiten. Ons kraanwater is redelijk goed met een ec van rond de .35 maar er zitten wat stoffen in die de plant niet gebruikt maar toch binnen krijgt, ook al is dat niet veel. Ik merkte toen in overstapte op RO (deed dat in eerste instantie voor een DWC grow) eigenlijk nauwelijks verschil met kraanwater maar het geeft me toch meer grip op de teelt of in ieder geval een gevoel van meer controle. De prijs van de calmag plus micro is ongeveer drie tientjes per grow dus daar hoef ik t niet voor te laten. Ik ben overigens van mening dat t prima zonder RO kan met een minimaal verschil in resultaat, maar ja, het bevalt me om controle over het water te hebben. Als t minder goed gaat, en dat kan altijd gebeuren, vind ik het prettig als ik niet hoef te twijfelen over de kwaliteit ervan.
          Last edited by QnQ; 7 December 2019, 12:19. Reden: Citaat verwijderd
          Mijn huidige kweek

          Comment


          • kelderkastje
            kelderkastje commented
            Editing a comment
            Ik was laatst in een brouwerij (struise brouwers, oost- Vleteren) en die destilleren hun water eerst en doen dan tijdens het brouwproces terug mineraliseren. Dus ik volg die visie wel. Mijn kraanwater heeft een ec van 0,8 onder meer vanwege veel calcium.

          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Dus je gaat eerst alle mineralen uit het water halen, en dan ga je een flesje kopen om ze er weer in te doen ?

            Oke, dan snap ik het.
            Ik begrijp het niet, maar ok.
            En de fabrikant van de voeding die je gebruikt raadt dat dus aan ?

          • Mr Coco
            Mr Coco commented
            Editing a comment
            @ kelderkastje. Dat doen ze bij de teelt van aardbeien in de kas ook. Veel commerciele telers gebruiken ro water als aanvulling op, zoals zij het noemen, de opvang van 'hemelwater' en voegen de voedingsstoffen als mono in de juiste verhouding en volgorde terug toe aan het water.

            @ QnQ Dat is precies wat je doet. Je doet alleen de nuttige mineralen er weer bij in de juiste verhouding. De verhouding van de voedingsstoffen tot elkaar is belangrijk voor een goed resultaat. Daarom is het raadzaam om het voedingsschema van de fabrikant aan te houden. Die komt meestal uit op een hogere EC dan nodig, die je dan weer verdunt tot de juiste EC voor je planten. Zo behoud je de juiste verhouding tussen de voedingsstoffen. De verhouding Ca : Mg is bij voorkeur ongeveer 2,5 : 1, in mijn kraanwater is die verhouding 9 : 1

            Er zijn, los van het feit dat kraanwater met een hoge ec, zoals bij kelderkastje, niet zo geschikt is voor de teelt van planten omdat het teveel ruimte wegneemt voor je basisvoeding binnen je EC quotum, meer argumenten om RO water te gebruiken:

            Ec en ph van kraanwater (en dus ook de inhoud van dat water) varieert in waarde. Dat kan met marges gaan van 10 tot 20%. Dat is niet wenselijk als je zoveel mogelijk controle nastreeft. Hoe lager je start EC hoe beter de controle.
            Kraanwater is gebufferd met waterstofcarbonaat. Buffers zoals waterstofcarbonaat vangen H+ ionen weg die de oplossing zuur maken. Je wilt juist een zure oplossing. De PH loopt daardoor omhoog in het voedingsvat. Je moet vaker aanzuren.
            Kraanwater bevat stoffen zoals arseen, kwik, lood, fluoride en cyanide waar de plant niets mee doet en die bij te hoge concentraties niet gunstig zijn. Waarom zou je die meegeven? Ik wil alleen de juiste sporenelementen en de secundaire voedingsstoffen Ca en Mg in de oplossing en geen zware metalen zoals lood of kwik ook al zijn die concentraties erg laag
            Kraanwater moet rusten om de chloride er uit te laten verdwijnen. Dat kost tijd
            De kosten voor RO water en de extra calmag zijn beperkt.

            Canna raadt geen RO water aan. Ze raden kraanwater aan. Dat is echter niet beter voor de planten maar wel voor de marketing van het product.

            Maar goed, dat alles gezegd hebbende; feit blijft dat als je kraanwater geschikt is met een EC van 0.4 of lager, het verschil met RO water beperkt is.
            Last edited by Mr Coco; 8 December 2019, 10:23.

          #8
          @kelderkastje

          Thanks Kelderkastje. Blijft altijd afwachten of je de juiste keuzes maakt maar tot nu toe loopt t wel aardig.

          Ik zou het niet durven zeggen. Heb nooit voeding voor aarde in coco gebruikt. Het lijkt me echter beter om aangepaste voeding te gebruiken ivm de eigenschappen van het coco. Coco legt Mg en Ca vast gedurende de teelt. Ook in goed gebufferde producten als die van Canna en Plagron. Heb het net nog even nagekeken in Canna terra zit beperkt Mg (1,0% in de vorm MgO, magnesiumoxide. Geen extra Calcium. Canna gaat ervan uit dat het Ca uit het kraanwater komt.) In Canna coco A zit maar liefst 6.3% Ca (in de vorm van CaO, calciumoxide) en 1.8% Mg. Veel meer dus dan in terra. En dan nog is het nodig om extra Calmag toe te voegen. Dat doe je eigenlijk voor de coco en niet voor de plant. Vandaar ook dat de coco voeding uit twee componenten bestaat. A bevat het calcium en B de fosfor, als je die onverdunt zou samenvoegen, bestaat de kans dat calcium met fosfor neerslaat als calciumfosfaat. Als je dan niet in de gaten hebt dat je die onderdelen uit de voeding kwijt bent, zie je dat binnen enkele dagen aan je planten. Om diezelfde reden moet je ook voorzichtig zijn met bloeiboosters die veel fosfor bevatten. Als je aarde voeding gebruikt in coco moet je dus heel veel extra calcium en magnesium toevoegen. Het lijkt me moeilijk te bepalen hoeveel dat moet zijn. Ik zou t niet doen. Wellicht zijn er nog meer redenen. Je kan altijd Canna ff mailen. (of een andere producent)
          Last edited by QnQ; 7 December 2019, 12:18. Reden: citaat verwijderd
          Mijn huidige kweek

          Comment


            #9


            Thanks Kroket! Hoop dat t zo blijft.
            Last edited by QnQ; 7 December 2019, 12:19. Reden: je hoeft niet alles te citeren!
            Mijn huidige kweek

            Comment


              #10
              dames zien er fris en fruitig uit
              verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

              Comment


                #11
                joremkrank Thanks man.
                Mijn huidige kweek

                Comment


                  #12
                  Update 21-12-2019 Eind tweede week bloei, dames zijn lekker aan t stretchen. Er is wat meer hoogteverschil aan t ontstaan maar ja dat hou je toch met deze manier van kweken. Er is niet veel meer aan te trainen ivm ruimtegebrek. Misschien dat ik voor t eind van de stretch nog enkele takken moet supercroppen om ze onder de maximale hoogte te houden



                  Alles onder de 70 cm is er nu af. Blad laat ik zoveel mogelijk zitten tenzij het volledig overschaduwd is of een groeitop uit het licht houdt. Eind derde week bloei ga ik defoliaten. Ga dit nu voor de eerste keer intensiever doen dan voorheen. Op internet zie je op diverse plaatsen voorbeelden die goed uitpakken. Bijvoorbeeld op growweedeasy. Iemand nog tips of advies?

                  Hier nog wat foto's

                  20191220_101249.jpg 20191220_101402.jpg 20191220_101350.jpg

                  groeten, Mr coco
                  Attached Files
                  Mijn huidige kweek

                  Comment


                    #13
                    ziet er perfect uit

                    Comment


                      #14
                      Ik geloof niet zo in ontbladeren, zeker zo vroeg in de bloei niet.
                      Fotosynthese gebeurt toch voornamelijk in het blad. Haal je veel blad weg dan zullen ze nieuw gaan ontwikkelen.
                      Da's het enige advies wat ik heb, of, niet echt advies, maar ik deel wat ik dacht.

                      tis nog lekker groen bij je.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #15
                        zoals Q zegt toch spaarzaam ontbladeren in 3 de week , al wat onder het bladerdek zit zal ook niks nieuws aankomen !

                        Comment

                        Bezig...
                        X