Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekkastje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kweekkastje

    Korting op 420shop
    Goeiemorgen!

    Ik heb een kast samengesteld en gebouwd uit een oude archiefkast.

    Dik hout, 18mm massief.

    T-neon 2x 55w hangt erin

    Garden Highpro 5watt ventilator voor de circulatie

    Garden Highpro temp/vochtigheids meter staat erin, 10cm onder de lampen.

    2x in de snelgrondverf en daarna in de 100% wit zijdeglans aan de binnenkant.

    LXBXH: 86x38x103 cm.

    Hier komt ie dan:

    Ik ben safe (Voor de kast dan) begonnen en heb alles dicht gemaakt.
    De deuren met rubber/alu tochtstrippen van een raam en de scheiding van de deuren aan de voorkant met een alu strip aan de deur die als eerste dicht gaat, zodat er geen licht binnen komt.

    Toen maar eens tijd om de lampen aan te zetten met de temp meter er onder. Logischerwijs huilen met de pet op. 37 graden.

    Met de deuren open, staat de temp meter op 23,2 graden en de LV op 39%

    Een filter komt er niet in, het staat tenslotte allemaal alleen maar in de groei en bloeien gaat niet gebeuren.

    Ik wil dus een uitgang hebben aan de boven-zijkant van de kast waardoor lucht naar buiten gaat en geen licht naar binnen. (Labyrint? Voorbeeldpics iemand?)
    En een (regelbare) actieve uitblaas ventilator met misschien een thermostaat.



    Nu twijfel ik of ik er een thermostaat tussen zou moeten hangen, of niet.
    Welke ventilator raden jullie aan en waar kan ik die zsm bestellen of ophalen?

    Ik heb al behoorlijk gelezen, maar voor mijn specifieke geval, zou ik graag jullie tips horen.

    Grtzz, Bob.

    P.s. De zaden zijn aan het ontkiemen. Guerrilla Gusto.

    Last edited by Hobby Bob; 6 March 2017, 12:31.

    #2
    Heb je geen foto?

    Comment


      #3
      Zo ver dat ik foto's kan plaatsen ben ik nog niet en ik ben voorzichtig met wat ik op het internet zet.

      Voor de vraag die ik nu heb staat er al behoorlijk wat info

      Wellicht maak ik nog een kweek verslag

      Comment


        #4
        Oke kan ik me in vinden hoor. Ik denk dat een een afzuiger idd een oplossing is 1tje die automatisch aan gaat wanneer het te warm word.
        Ik heb deze zelf vroeger ook gehad en werkte prima.

        Comment


          #5
          110w T-neon kun je nog wel mooi koelen met een wat zwaardere pc fan Zoals bijv: >>KLIK<< die doe je op een regelbare adapter 0-12volt even de temp in de gaten houden en naar gelang op meer of minder spanning laten draaien. Zo zou ik het doen en dan ben je ook geen thermostaat nodig.

          Op google vind je zo een voorbeeld van en licht labyrint

          Comment


            #6
            Bedankt voor de reacties.

            Ik wilde ff bouwen, dus ik heb een 100mm buisvennetje gekocht. Ik heb in de kast onderin een plank, waar de potten op komen en er onder de stopcontacten en spulletjes enzo staan.

            In die ruimte heb ik een gat gemaakt van 76mm en helemaal bovenin de kast, in het kweekdeel dus, ook zo'n gat.

            Toen heb ik in de plank ee gat van 100mm gemaakt en daar de ven in geplaatst, die blaast dus van de onder ruimte, recht omhoog. het gat bovenin zit natuurlijk aan de andere kant, zodat hij niet direct de lucht naar buiten blaast

            Hoe dichtbij MOET de 2x55w t-neon hangen van de bovenkant van de plant? 5-10cm las ik, maar ik krijg het nu nog niet onder de 27 graden als hij er 10cm boven hangt.

            Misschien de uitgang van de kast, bovenin, groter maken? In de kamer waar hij staat, is het zo,n 20 graden.

            Comment


              #7
              Denk ook dat afzuigen en het best is of te wel zou ik uw stopcontacten allesinds al buiten de kast zetten en uw spullen boven de kast, uw plank weg zodat ge langs beneden meer lucht krijgt, uw ven zou ik boven aan de zijkant zetten , lichtjes naar beneden maar niet op je planten zodat ge de warme lucht van uw lamp naar beneden weg blaast tegen de planken...
              Allee, als ge ge ook na beneden blaast dan houdt ge ook ongedierte en zo tegen als dat de bedoeling is om alles luchtdicht en tocht vrij te houden.
              Kweet nu wel niet waar uw kast staat maar euh als het licht uit is , snachts als je slaapt bv zet je ze ook te slaap... of op die 4u dat ze geen licht mogen hebben dan ga je es 4 u niet kijken he .. simpel
              ik werk nog altijd gewoon met tl lampen 2x 34w denk dat het is en die laat ik op 5cm van de plant staan , maakt niet uit als ze er eens tegen groeien , meestal is dit toch maar ff.. een blad en tegen dan meestal geen dag of 2 zet je ze hoger, als het toch maar voor voorbloei is en dan over te zetten in de bloei kast...
              Last edited by Grills; 7 March 2017, 03:05.

              Comment


                #8
                alles wat temperatuur afgeeft, zoals transfo, stopcontacten... altijd maar ook altijd uit uw kast !!! of tent !

                Comment


                  #9
                  Ik snap het, maar bij een T-neon set, zit de trafo op het armatuur.

                  Het is puur de stralingswarmte die het warm maakt onder de lamp.

                  TL lampen worden nog minder warm.

                  Moet ik de zaden die NET boven zijn al in de kast zetten? De LV wordt ook niet hoger dan 35% en de lamp hangt er nu een cm of 16 boven. 110W in totaal dus

                  Comment


                    #10
                    filedata/fetch?id=1274518&d=1554238894&type=thumb Staat er nu zo voor..
                    You do not have permission to view this gallery.
                    This gallery has 1 photos.
                    Last edited by Hobby Bob; 7 March 2017, 20:47.

                    Comment


                      #11
                      filedata/fetch?id=1274520&d=1554238894&type=thumb
                      You do not have permission to view this gallery.
                      This gallery has 1 photos.
                      Last edited by Hobby Bob; 7 March 2017, 20:47.

                      Comment


                        #12
                        filedata/fetch?id=1274522&d=1554238894&type=thumb
                        You do not have permission to view this gallery.
                        This gallery has 1 photos.
                        Last edited by Hobby Bob; 7 March 2017, 20:47.

                        Comment


                          #13
                          filedata/fetch?id=1274524&d=1553695970&type=thumb
                          You do not have permission to view this gallery.
                          This gallery has 1 photos.
                          Last edited by Hobby Bob; 7 March 2017, 20:46.

                          Comment


                            #14
                            De transfo is niet van de lampenkap te krijgen? als dit (lampenkap) echt niet warm word door de transfo , oke dan... toch zou ik om veiligheidsreden die stopcontacten boven aan monteren desnoods tegen de bovensteplank aan de binnen kant. water smossen gebeurt toch wel es... en jha kzou misschien in de onderse plank twee ronde gaten boren zodat ge verse lucht en warme lucht beter verspreid. ik snap wel dat je liever hebt dat niemand ziet dat er licht in zit ...
                            zie foto's >>
                            Ik doe het zo, heel primief, Ze zijn nu bijna 3weken, de gekleurde bladeren zijn van tegen de tl lamp te groeien...
                            Men bloei kamer is nog ff bezet duss ik ga niet al teveel water geven...
                            You do not have permission to view this gallery.
                            This gallery has 3 photos.

                            Comment


                              #15
                              vochtigheid gaat wel omhoog naarmate ze groeien, als ze groter zijn en beginnen te zweten dan geven ze ook vocht af en zo, ventileren , tralalalala enzoenzoenzo....

                              Comment

                              Bezig...
                              X