Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verlichting voorgroeihokje?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

• Ketelhuis
    replied
    Ik heb een opbergdoos van de action 100L en daar heb ik 3 spaarlampjes van 20w in gehangen 2700k kleurtemp.
    had 6500k leds voor groei maar deze werden te warm.

3500k wilt allround ook wel werken.

ik ben tevreden over de spaarlampjes , is maar voor 1 plantje tho
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-de-hindu-kush

Leave a comment:

• Tsjara
    heeft een topic gestart Verlichting voorgroeihokje?

Verlichting voorgroeihokje?

Hallo iedereen,

ik ben momenteel bezig met een microkweekje (dat niet van een leien dakje gaat wegens verkleuring) maar ik ga een voorgroei hokje maken voor zaailingen en de groei.

Gisteren een nachtkastje in de kringwinkel gekocht en het enige wat ik wil doen is hierin de zaadjes laten opgroeien tot ze in mijn ander hokje kunnen. ( micro hokje met Led verlichting en afzuiging enz ....)

De bedoeling is eigenlijk gewoon tijdwinst ... Heb enkel nog maar een eerste maal ervaring met AFs maar zou voor de volgende kweek graag gewoon gefeminiseerde plantjes willen zetten.

Het voorgroeihokje zou zon 4 tot 6 plantjes moeten laten voorgroeien zodat ik ze kan laten bloeien in mijn ander hokje.

Mijn grootste vraag ... welke verlichting hang ik daar? Ik moet dan dus werken met een tijdschakelaar (bij de AF had ik dat niet nodig) en ik zoek verlichting die niet te warm zal worden aangezien ze slechts in een klein nachtkastje zal hangen.

Heb al veel opgezocht en veel dingen gezien zoals bv led strips, led bars, cfl spaarlampen (te warm?), led paneeltjes, ....

Het is enkel voor de ontkieming en de groei (niet te veel groei wegens kleine ruimte, ook achteraf).

Iemand die een goede tip kan geven (liefst uit eigen ervaring)?

Alvast bedankt!

Grtzzzzz

Footer Left Ad

Collapse
Bezig...
X