Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Klein en stil kweken: Welke afzuiger/filter ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Klein en stil kweken: Welke afzuiger/filter ?

    Korting op 420shop
    Hoi allemaal,
    Ik heb jaren geleden een hokje getimmerd maar ben nu kleiner behuisd en wil toch weer gaan growen.
    Ik heb reeds een 40x40x120 homelab tentje staan om te kijken of het past in het hoekje waar ik hem hebben wilde, en de 50w china led is reeds ook onderweg.
    Yeah I know cheap ass, maar ik wil stealth en dus is mijn main priority dan ook beter eerst investeren in een goede stille afzuiginstallatie die geschikt kan zijn voor mijn tentje, dwz afzuiger en filter.
    Wie wilt mij adviseren welke setup het best is voor mijn grow tent? Ik zat te denken aan een can lite 300 met een stille buisfan, maar welke is het meest geruisloos? Of toch beter een softbox 250m3 met een fancontroller?
    Help!

    #2
    Ik heb je topic even verplaatst naar de micro-afdeling.
    Hier staan allemaal kweekverslagen, vragen en antwoorden over micro kweken.
    Misschien vind je al een oplossing als je wat topics van anderen doorkijkt
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Vents TT, die heeft overcapaciteit.

      #4
      De vents TT is het geworden.
      Alle onderdelen van mijn stealth kweekje zijn nu bijna binnen en operationeel. Enkel nog een temp/LV meter en zaadjes..

      De strain ben ik nog niet over uit, maar zowieso een indica, een lekkere kush soort.
      Iemand een voorzetje voor een soortje?

      Alhoewel.... ik een paar weken geleden in mijn moonshine haze wiet van de shop een zaadje vond die de grinder had overleeft, en die heb ik ontkiemd en er staat warempel een ieniemini koetsjie koetsjie baby haze plantje in een klein potje, zo schattig

      Comment


      • kroket
        kroket commented
        Editing a comment
        Dat zaadje zal waarschijnlijk een Herma opleveren. Dus ik zou sowieso nog wat zaadjes bestellen

        Een lekker Kush soortje? Waarom niet gewoon OG Kush ? Als kruising vond ik Girl Scout Royal Cookie Kush erg lekker.

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Berry bomb, makkelijk plantje, rustig aan met ec in het begin.

      #5
      Er is Kush-keuze zat.
      Je zal toch iets specifieker moeten zijn denk ik.

      kush.png
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #6
        Vents TT is een goede keus, zelf heb ik de 125mm versie met ingebouwde thermostaat voor mijn kast van een soortgelijke afmeting. Flink wat overcapaciteit maar als het echt heet wordt in huis is dat wel lekker.

        Ik kijk uit naar je kweekverslag
        http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

        Comment


        • Beginner70
          Beginner70 commented
          Editing a comment
          Hoor je de vent goed als je hem alleen in een tent zou hangen, tent is 60x60x140.

        #7
        aangepastefotokast1.JPG

        Als passieve inlaat gebruik ik 100mm inlaat - door de kast - direct de tent in.

        Mijn kweekverslag volgt binnenkort!
        Last edited by Kweekfreak; 13 November 2019, 18:28.

        Comment


        • kroket
          kroket commented
          Editing a comment
          Mooi stealthy
          Maar slechts 1 keer 100mm als passieve inlaat? Da's te weinig namelijk (3x de diameter van de afzuiger is het advies).

        #8
        Foto’s naar JD uploaden aub dan blijven ze ook zichtbaar.

        Er zijn drie manieren om foto’s te uppen dus er werkt er altijd wel eentje.
        Check de link onderaan m’n bericht.

        Yeah, dat kastje ziet er strak uit.
        Ik had die tent gewoon weggelaten, mgoed voor geluidsisolatie werkt het wel.

        Heb je al een Kush gevonden ?

        Je hebt dat topic over data misbruik gemist zeker ?
        Zo’n site waar je gratis plaatjes kunt uploaden is een mooi voorbeeld van bedrijven die dik geld maken aan de gegevens van iedereen die er gebruik van maakt.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        • Kweekfreak
          Kweekfreak commented
          Editing a comment
          Excuses voor de foto, heb hem verwijderd maar nog geen tijd gehad om te uploaden naar JD..
          Wat strain betreft zit in in de uitzoekfase, heb geen superhaast..

        #9
        Dat is zeker geen half werk

        Mooi hoor!

        Heb je nog iets van rubbers tussen je kast en de ventilator gedaan? Die van mij heb ik opgehangen aan twee stukken oude binnenband om het doorgeven van trillingen zoveel mogelijk te voorkopen.
        http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

        Comment


        • Kweekfreak
          Kweekfreak commented
          Editing a comment
          Dankje! Ben zelf ook erg tevreden met het resultaat

          De afzuiger hangt aan 3 dubbel ty-raps aan 2 oogjes die ik in de kast heb geschroefd, en zoemt, bromt, huilt en jankt ook niet
          Was even geld maar wel een kwaliteits afzuiger wat ik graag wilde.
          125mm had niet gepast in mijn setup, De afzuiger hangt 2cm van de onderkant van mijn tent af.

        #10
        Persoonlijk ga ik alles vervangen door Solar & Palau wel aan de prijzige kant natuurlijk dus het budget moet het toelaten.

        Comment


          #11
          Oorspronkelijk geplaatst door WillyWally View Post
          Persoonlijk ga ik alles vervangen door Solar & Palau wel aan de prijzige kant natuurlijk dus het budget moet het toelaten.
          Hier heb ik ook naar gekeken, maar geen van alle voldeed aan mijn wensen, dus vandaar voor de Vents TT gegaan.

          Comment


            #12
            Kweekfreak
            ​​​​Benieuwd wat die wensen dan wel niet waren.

            Comment


              #13
              Oorspronkelijk geplaatst door WillyWally View Post
              Kweekfreak
              ​​​​Benieuwd wat die wensen dan wel niet waren.
              whisper_wit_01v2-premium.jpg
              Whisper gold line 100 mm. Verbruik hoge/lage stand: 33 / 28 Watt Geluidsuitstraling hoge/lage stand: slechts 25 / 22 Decibel (Volgens TUV normen gemeten op 3 meter)

              Dit maar paste niet

              Comment


                #14
                Maareuh.. mijn bovenstaande comment had je gelezen?
                https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...83#post1454583
                - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
                - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

                Comment


                • Kweekfreak
                  Kweekfreak commented
                  Editing a comment
                  Gelezen en veel dank voor je reactie, het is me ontschoten hierop te reageren maar bij dezen, dank voor je opmerking
                  Ik heb hierop actie ondernomen en 2x 100x500mm rechthoek gaten gemaakt met een lamellenrooster en zwarte filter ervoor.
                  De 100mm passieve inlaat direct de tent in zitten nu aan de buiten en binnenkant 2 zwarte panty's omheen tegen vuil aanzuigen.

                • kroket
                  kroket commented
                  Editing a comment
                  Da's wel gelijk heel veel Even een som:

                  Oppervlak afzuiger = pi x straal x straal
                  Oppervlak afzuiger = 3,14 x 50 x 50
                  Oppervlak afzuiger = 7850mm2

                  Advies passieve inlaat = 3 x oppervlak afzuiger
                  Advies passieve inlaat = 3 x 7850
                  Advies passieve inlaat = 23550mm2

                  Huidige passieve inlaat = rechthoek + rechthoek + oude inlaat
                  Huidige passieve inlaat = (100 x 500) + (100 x 500) + (3,14 x 50 x 50)
                  Huidige passieve inlaat = 50000 + 50000 + 7850
                  Huidige passieve inlaat = 107850mm2

                  Dus je hebt nou een inlaat die 13,7 maal zo groot is als de afzuiger. In plaats van 3 maal zoals het advies luidt
                  Voor je planten geen probleem, maar mogelijk kan het wel tot geurverlies leiden aangezien je nu niet meer zoveel onderdruk hebt.

                #15
                Die berekening had ik er niet op los gelaten, maar de gaten modulair gemaakt zodat ik de boel kan sluiten als het nodig mocht zijn.
                Het leek me preventief wel handig met het oog op een hogere omgevings temperatuur meer lucht aan te kunnen voeren.

                Comment


                • QnQ
                  QnQ commented
                  Editing a comment
                  Beter dan dat je straks de deur open moet laten omdat het niet genoeg is

                • kroket
                  kroket commented
                  Editing a comment
                  Precies En zoals ik ook al zei zal het voor de planten geen probleem zijn. Maar mocht je last krijgen van geurtjes heb je alvast een mogelijke boosdoener.
                  Mooi dat je het in ieder geval zo hebt gemaakt dat je het ook weer kan afsluiten. Je hebt het misschien niet berekend, maar er wel over nagedacht
              Bezig...
              X