Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hulp gevraagd bij bouw Stealth grow kast. ( ventilatie en filter tips)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hulp gevraagd bij bouw Stealth grow kast. ( ventilatie en filter tips)

    Korting op 420shop
    Goedenmorgen leden,


    Ik zou graag de hup van jullie willen inschaken bij het bouwen van een moderne stealth kast. De kast word 60x60x100/120. Ik ga werken met 1 quantum board van samsung lm301b met nog wat andere kleur led.

    Nu ben ik al enige tijd aan het bedenken hoe ik de ventilatie ga aanpakken. De kast in elkaar zetten en het light ophangen zijn geen probleem. Ik zie wil eens bij DIY projecten dat ze een carbon filter tussen het hout en een computer ventilator doen. Nu is mijn vraag werk dit en laat het carbon filter geen light door? Ik denk er namelijk aan om een 3D model mount te ontwerpen voor een 120mm fan waar een active carbon filter in geplaatst kan worden. Kan iemand mij hier meer tips over geven of je dan geen light doorlaat.

    Ook heb ik nog een ander idee. dit is het zelf maken van light dichte roosters. Maar stel. Ik heb zelf een light dicht rooster gemaakt voor mijn kast en ik plaats 2 van deze roosters aan de zijkant van mijn kast voor pasive lucht stroming. zou mijn kast in theorie dan veel geur vrijlaten of word dit doormiddel van de afuiging in de kast geneutraliseerd?

    Hier een voorbeeld van zulke computer fans met carbon filter







    Zoals hier boven te zien vraag ik mij echt af of deze constructie licht dicht is. op de 2e foto is namelijk een lange open strip te zien waar lucht door heen kan. Dit is dicht gemaakt aan de andere kant met enkel een carbon filter doek. ( is dit werkelijk light dicht?)

    mvg,
    king green

    #2
    High king green

    Dan zou ik toch gaan voor een normaal koolstof filter zoals DEZE Can Lite 150m3. Dit filter is 25cm lang en 15cm omtrek. Past gemakkelijk in jouw 60x60x120.
    Ik gebruik hetzelfde filter in mijn 40x40x120 setup en werkt perfect.

    Wat ventilatie betreft zou ik een licht labyrinth bouwen aan de achterkant van de kast om het stealth te houden.
    Niks aan de zijkanten want dat valt op.
    Zorg er in ieder geval voor dat je inlaat 2,5 tot 3 keer groter is dan je uitlaat.

    Ga je zelfbouwen of bestaande kast ombouwen?



    Comment


    • king green
      king green commented
      Editing a comment
      Hallo Kweekfreak

      Bedankt voor de comment. Ik ga de kast helemaal zelf in elkaar bouwen. Het voorbeeld wat je ziet is wel waar ik naar toe wil.
      wat bedoel je precies met ''Zorg er in ieder geval voor dat je inlaat 2,5 tot 3 keer groter is dan je uitlaat'' ?

      In de kast komen 1 a 2 zuigende fans met filter en 1 a 2 fans met filter die schone lucht in de kast blazen.
      Ik ga denk ik wel voor een 120mm fan omdat ik hier een mount voor wil laten ontwerpen zodat ik makkelijk een carbon filter er in kan zetten. Alleen vraag ik me af of dit llicht dicht is.

      gr,
      King green

    #3
    Volgens mij zijn die koolstofmatten licht dicht.

    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


      #4
      pc fan bouwt niet genoeg druk op, om een koolstoffilter af te zuigen.een kleine buisafzuiger of inline fan wel.actieve inlaat is alleen nodig als je met hps gaat werken in zo,n kleine ruimte.een uitlaat en 2 keer inlaat en onderdruk ,en dan ruikt als het goed is niemand je plantjes
      verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

      Comment

      Bezig...
      X