Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Koolstoffilter (Doe Het Zelf)

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Koolstoffilter (Doe Het Zelf)

    je kan bij de aquarium winkel ook gewoon van die zakken actief kool halen hoor.. dat flikker je dan in een soort van sok en die stop je in je externe aquarium filter. of turf enz enz zo kan je je filter precies voor elk aquarium afstellen..die koolfilter sponzen van juwel zijn denk ik waardeloos , misschien goed als boven en onderkant van je koolfilter. (als afsluiting zeg maar) en dan in het midden dat actief kool (gruisachtige brokken) of misschien nog wel een idee tje, gewoon 2 gaten aan weerszijde maken en daar de uitgaande slangen op aansluiten.. (vast tapen wordt dat dan denk ik)

    =================={OOOOOOOOOO}===================
    uitstroom ----------->>zak aactief kool ------------>> uistroom

    wel zwaar beunwerk lijkt me maar wat kost nou een klein goed filterinstallatietje dan?? niet zo heel duur toch??

    Comment


      #17
      Zie je vraag nu pas. Een 'klein' filterinstallatie... geen idee, weet niet of deze er wel in een kleine vorm zijn. Al weet ik wel dat deze niet goedkoop zijn.
      [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

      Comment


        #18
        hey hardstikke handig, die zou wel eens van te pas kunnen komen

        ik heb geen flauw idee of een enkele LR2 plant in de bloei zo'n doordringende geur heeft...zowel, dan ga ik meteen aan de slag met deze zelfbouw filter. zien we dan wel weer.

        Comment


          #19
          LR2 zijn hevige ruikers tijdens bloei, heb ik zelf mogen ondervinden.

          Grtz

          Comment


            #20
            ja idd ik dus ook een afzuiger voor lr2 is echt aan te raden want ik woon op de 2e verdieping en je ruikt de geur hier helemaal nog sterk zelfs....

            hehe mn moeder word er schijt ziek zvan :p

            Comment


              #21
              en bump

              Heeft iemand het al geprobeerd?

              staat in ieder geval bij favorieten
              Tnx Weedy

              Comment


                #22
                Op dit forum niet volgens mij. Op het forum bij van die link al vele, en dr zijn nog geen negatieve comments over gekomen naar mijn weten
                [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                Comment


                  #23
                  Hey mensen, ik heb zo'n Juwel koolstofspons aangeschaft. Deze ga ik over een tijdje inbouwen in de afzuiging van mijn moederkast, aangedreven door een computerfan met fanmate (dimmer). Ik heb nog niet alles in huis maar ik zou zeggen: hou mij in de gaten

                  Greetz,
                  Micks

                  Comment


                    #24
                    ik denk dat ik nu de goeie dingen heb gevonden om een micro filter te maken,

                    koolpatronen, dit zijn ronde patronen om in gasmaskers te draaien
                    ze zijn te koop voor filtering van verschillende stoffen uit lucht

                    foto's zeggen mer dan woorden

                    groet
                    Attached Files

                    Comment


                      #25
                      Ziet er wel leuk uit, weet je waar je ze kunt halen en/of wat de prijs ervan is?
                      [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                      Comment


                        #26
                        ik heb ze in een ijzerwinkel gehaald, daar verkochten ze die voor gasmaskers voor reinigingswerk e.d.

                        groet

                        Comment


                          #27
                          Kosten? Da's ook wel belangrijk bij een micro kweek
                          [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                          Comment


                            #28
                            eehm zo weinig dat ik hem op het bonnetje klein materiaal (schroeven/bouten/moeren/ophangingshaken/enz/enz) niet eens meer terug kan vinden

                            groet

                            EDIT: ben ff wezen kijken €3.49 per stuk

                            je hebt ze voor
                            A organische dampen <---- dit is denk ik de juiste
                            B anorganische gassen
                            E zwaveldioxide
                            K ammoniakgas

                            en dan van licht naar zwaar
                            P1 licht, voor vaste deeltjes <---- dit is denk ik de juiste
                            P2 normaal, voor vaste en vloeibare deeltjes <---- ook maar gekocht als test
                            p3 hoog, voor vaste e vloeibare deeltjes <---- ook maar gekocht als test maar dar heb je wel een andere ventilator bij nodig, pc fan trekt dat niet



                            groet
                            Last edited by hobbyist; 10 January 2009, 10:50.

                            Comment


                              #29
                              Da's nog wel te doen dan, je gaat het dus testen.. ben benieuwd of 't gaat werken Ik hoop het!
                              [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                              Comment


                                #30
                                tot nu toe heb ik 2 van die patronen in de afvoerbuis van mijn micro kastje geplaatst en de afvoer gewoon in de kamer, en daar heb ik dan de top44 oogst in liggen drogen en ik ruik bijna niks in de kamer, ook als ik bij de afvoer ruik ruik ik nagenoeg niks

                                groet

                                Comment

                                Bezig...
                                X