Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Koolstoffilter (Doe Het Zelf)

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #76
    Re: Koolstoffilter (Doe Het Zelf)

    Bedankt voor de reacties dat het idd mogelijk is het filter achter de afzuiger te plaatsen ipv ervoor.
    Afgelopen zaterdag werd het ook nog eens bevestigd door een medewerker van een growshop.
    Mocht ik het filtertje (1000m3 31 kg ) wat ik hier heb liggen niet kunnen verkopen dan kan ik hem waarschijnlijk toch zelf gebruiken als de andere verzadigd zijn.
    Dat zou een hoop ruimte schelen binnen in me hok.

    Comment


      #77
      Re: Koolstoffilter (Doe Het Zelf)

      deze ga ik egt eens probere

      ik zal iets laten weten hoe het er vanaf is gekomen

      grtzzz

      Comment


        #78
        Re: Koolstoffilter (Doe Het Zelf)

        Hoizzz

        Heb meerdere kweken door filter uitgeblazen, prima.
        Voordeel: werkt geluiddempend.

        Gr
        Buizerd

        Comment


          #79
          Re: Koolstoffilter (Doe Het Zelf)

          Koolstoffilter: Can: grove gewassen geplalleteerde korrel, open structuur, de lucht kan in de korrel.. Carbon: gesplinterde gepofte kool. Absorptie vermogen mer mm2 carbon hoger als van can. Het zit veel dichter op elkaar met een ruwer en dus groter korreloppervlak. 2 verschillende technieken dus. Het gaat allemaal om de contacttijd tussen lucht en kool.

          De kosten: transport, drogen kool, en het vullen, De kool wordt erin getrild op grote trilplaten en rekken. Het moet namelijk erg dicht op elkaar zitten. Filters worden helaas niet hergebruikt, de fabriek mag ze om milieutechnische reden niet retour nemen.

          Actieve kool voor aquaria heeft niet dezelfde dichtheid, vloeistof/gas. Ik weet het preciese ervan niet, ik weet wel niet echt geschikt. Kattenbak en Ikea filters wel. Ikea filter lijkt me zo gek nog niet voor mini kweekje. Kattenbakfilter misschien geschikt als je het opgepropt in slang duwt, anders is het echt te open van structuur.

          Nog eentje: de ietwat modernere auto is uitgerust met filters die de lucht reinigen die jij binnen hapt. Dat zijn kant en klare pakketjes filters in een plastic doos met flensjes. Erug handig voor een mini-iets, maar waarschijnlijk duurder als de kleinste can en carbon filtertjes.
          Last edited by 123harry; 17 October 2010, 01:27. Reden: me a deed het weer es niet, ff leesbar maken
          No-nonsens kweker

          Comment


            #80
            Re: Koolstoffilter (Doe Het Zelf)

            ik ga zo iets eens proberen met afvoer buizen & met de filter buiten of zou binnen beter zijn?

            Comment


              #81
              Re: Koolstoffilter (Doe Het Zelf)

              IK houd het toch bij een odor neutralisator

              Comment


                #82
                Re: Koolstoffilter (Doe Het Zelf)

                Oorspronkelijk geplaatst door Leaninsider View Post
                IK houd het toch bij een odor neutralisator
                Zoals?

                Op ICMAG lees je toch veel positieve comments rond die DIY-filters, zeker voor kleinere kweekjes, maar ik denk dat ik toch ook simpelweg een filtertje van 30 EUR ga aanschaffen.

                Comment


                  #83
                  Re: Koolstoffilter (Doe Het Zelf)

                  Een goed topic en een goede lowbudget optie. Ik heb van mensen die deze manier gebruikt hebben positieve signalen opgevangen. Dus voor mijn kweek kastje komen deze er zeker op!

                  Blessings and One Love

                  Comment


                    #84
                    Re: Koolstoffilter (Doe Het Zelf)

                    Hulde aan de echte doe het zelvers maar ik heb een wat veiliger gevoel bij de filters uit de growshop. Dat werkt gewoon betrouwbaar. Geen idee of het ook veel duurder is.
                    Een filter voor bv een mondkapje bevat weinig koolstof dus moet vaker vervangen worden. Iemand enig idee wat de kosten van om een jaar te filteren met DHZ en uit de growshop?

                    Is een filter met een diameter van 10cm en een badkamerventilator met dezelfde diameter een goede ventelatie voor eem micro kastje.
                    Zo'n badkamerventilator verzet namelijk 90-120m3 per uur. Misschien geeft dat teveel tocht in zo'n klein kastje?

                    ---------------------------
                    Zelfbouw filter: http://boards.cannabis.com/growroom-...on-filter.html
                    Last edited by Spazzy; 4 February 2011, 08:22.

                    Comment


                      #85
                      Re: Koolstoffilter (Doe Het Zelf)

                      Hallo
                      ik ga dus zo'n koolstoffilter zoals op dat forum proberen te maken, wat ik me nou afvraag is hoe sluit je die computerventilator aan op stroom?
                      gr

                      Comment


                        #86
                        Re: Koolstoffilter (Doe Het Zelf)

                        Op een 12 volt adapter. Er zijn ook adapters op de makrt waarvij je het voltage kunt instellen van 1,5 3 6 9 en 12 volt. zo kun je dan meteen de snelheid regelen.

                        Comment


                          #87
                          Re: Koolstoffilter (Doe Het Zelf)

                          jup. zo'n adaptertje is gewoon een kwestie van uit een oplader te slopen
                          grow da weed, smoke it's buds

                          Comment


                            #88

                            Comment


                              #89
                              Re: Koolstoffilter (Doe Het Zelf)

                              heey ik zat net te kijken naar het filter verhaal .
                              als je nu eens een koolstoffilter van een afzuigkap neemt..koste 9,95.
                              of zou die niet genoeg filteren .
                              gr chef

                              Comment


                                #90

                                Comment

                                Bezig...
                                X