Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Koolstoffilter (Doe Het Zelf)

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Koolstoffilter (Doe Het Zelf)

    Een eigen huis wil niet zeggen dat je dan geen problemen kunt krijgen, de hypotheek verstrekker wil ook weleens dwarsliggen dan
    Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


    Comment


      Re: Koolstoffilter (Doe Het Zelf)

      Hahahaha, ja wie weet . Maar ik denk dat zolang die zen geld krijgt hij wel blij is, want wie weet wat krijgt hij nog als ze me ouwe krocht van een huis moeten verkopen

      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

      Comment


        Re: Koolstoffilter (Doe Het Zelf)

        Oorspronkelijk geplaatst door lovetara99 View Post
        Bedankt QnQ voor het advies. Een echte koolstoffilter voor de micro is idd niet zo duur. Een deel van de fun van dit topic is echter net het doe-het-zelf gehalte. Ik woon in m'n eigen huis, dus ze gaan me der ni zo snel uitgeflikkerd krijgen . Het gaat niet om het besparen bij mij, maar om de fun om zelf wat in elkaar proberen te knutselen. ik heb me mss onvoldoende goed voorgesteld op het forum, maar ben een 42 jarige IT'er met een goede baan hoor. Heb een bijbaantje nog niet nodig om wiet te roken. Kan de shopwiet nog altijd betalen als het moet Prettig 2015 trouwens aan iedereen.
        Als je die shopwiet kunt betalen -maar die wil je kennelijk niet meer- en je hebt een goedbetaalde baan, dan vermag ik niet in te zien wat je weerhoudt om een filtertje van tussen de € 50 en 100 aan te schaffen.

        Mijnerzijds, eveneens een goed 2015 toegewent
        [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
        mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

        Comment


          Re: Koolstoffilter (Doe Het Zelf)

          Goed voornemen voor 2015.

          Comment


            Re: Koolstoffilter (Doe Het Zelf)

            Oorspronkelijk geplaatst door Kwasimodo View Post
            Als je die shopwiet kunt betalen -maar die wil je kennelijk niet meer- en je hebt een goedbetaalde baan, dan vermag ik niet in te zien wat je weerhoudt om een filtertje van tussen de € 50 en 100 aan te schaffen.

            Mijnerzijds, eveneens een goed 2015 toegewent
            Omdat dat 1, tof is om zelf te maken en 2, de reden die ik al gaf. Een filter is basically een kunststof buis met gaten met daar rond wat filtermateriaal. Als dat goedkoper kan, graag.

            Comment


              Re: Koolstoffilter (Doe Het Zelf)

              beowulf:
              @1: ik vind wiet kweken -zelfs buiten- ook tof;
              @2: de reden die ik gaf: die reden kan ik nergens terugvinden. Ongetwijfeld zal die ergens wel terug te vinden zijn, maar ik vind die zo snel niet;
              @3: filter is een kunststofbuis met gaten: ik heb al heel wat filters in handen gehad, maar geen enkele bestond uit kunststof. Die bij mij bestonden uit geperforeerd aluminium/metaal.

              Welke kunststoffilters doel je op?
              Last edited by Kwasimodo; 2 January 2015, 14:35.
              [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
              mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

              Comment


                Re: Koolstoffilter (Doe Het Zelf)

                Inderdaad,
                Ik vind het zelf ook leuker om zelf iets in elkaar proberen steken, en als het nie optimaal werkt, blijven proberen te verbeteren tot het werkt. Dat is het leuke eraan vind ik... En ik ben niet alleen denk ik...
                Ook dat het goedkoper is, is mooi meegenomen

                Comment


                  [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
                  mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

                  Comment


                    Re: Koolstoffilter (Doe Het Zelf)

                    nummertje 132, bingo. Ik betaal met plezier meer als het in mijn ogen ook dat geld waard is, dat is nu puur persoonlijk en hangt echt niet samen met wat iemand verdient. Ik heb een can light denk ik, de kleinste. Die cilinder leek kunststof, zal het straks nog is deftig bekijken. De grotere zullen meestal wel alluminium oid zijn, maakt nu niet uit he. Het is een buis met een filter rond. Simpel principe, simpel zelf te maken. Aanraden van het in een winkel te kopen kan iedereen. Maar dit is iets waar je zonder risico's gemakkelijk op kunt besparen aangezien die matten echt niet duur zijn en een stuk buis ook niet.

                    In datzelfde opzicht kan je iemand ook aanraden om elke dag op restaurant te gaan ivp zelf iets gereed te maken. Als je het toch kan betalen.

                    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Kwasimodo View Post
                    Ooit heeft iemand het ronde wiel uitgevonden.
                    Een wiel is per definitie cylindrisch.

                    Comment


                      Re: Koolstoffilter (Doe Het Zelf)

                      Voila inderdaad.
                      Iedereen kiest zelf wie het koopt of wie het zelf maakt.

                      En die vergelijking van die ronde en vierkante wielen slaat helemaal nergens op.
                      Niemand heeft hier gezegd dat hij of zij zelf een koolstoffilter maakt die beter is dan voorgemaakte. Zoals al eerder gezegd gaat het om de fun die je eraan beleefd bij het maken ervan.
                      En nog iets, ik ben nog nergens een goedkopere koolstoffilter tegengekomen dan dat je er zelf een in elkaar knutselt hoor (zal natuurlijk ook niet altijd even goed werken, dat was ook het punt niet). Jij misschien wel? Dan moet je wel eens die link doorsturen hoor

                      Comment


                        Re: Koolstoffilter (Doe Het Zelf)

                        wat voor filter wil je voor minigrowers zoals velen kost dat nog geen 40eu .
                        voor 40 eu zal je idd het gerief juist bij elkaar hebben (denk ik ) maar can lite filters enz zijn echt niet duur .
                        maar goed ik kan geloven dat velen er plezier aan beleven maar zoals al eerder aangegeven , we kweken voor de hobby en als je hobby is zosnel mogelijk u huis uit wegens geur overlast .
                        op de goede weg dan .
                        doe zo safe mogelijk maar doe ook wat mogelijk is !

                        Comment


                          Re: Koolstoffilter (Doe Het Zelf)

                          Ik kijk uit naar een verbeterde diy versie. Ik werk nu met koolstofsponzen en een koolstof mat. Met de meeste soorten gaat dat prima, maar nu heb ik van die stinkerds dat het gewoon niet helpt. Dan maak ik er gewoon closed circuit van. Gaat alles wel wat trager, maar van geur geen last.
                          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                          Comment

                          Bezig...
                          X