Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2018 Groot’s kweek Sour D. & Blueberry

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Ja dat is een goed idee. Zo hebben ze toch net dat beetje meer stabiliteit.

    Comment


      #17
      Hopelijk ga je ze een beetje heel uit die potjes krijgen straks.
      Wortels hebben de neiging daarin vast te groeien, daarom worden turfpotjes niet veel gebruikt.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • groot
        groot commented
        Editing a comment
        Dat merkte ik de vorige keer ook denk ik achter. Toen was het potje al zacht en kon ik het eraf pellen. Zal ze dus zeker niet langer dan 16 dagen laten groeien en dan snel eruit en over naar 11l. Nu zijn ze op in ieder geval..

      #18

      Ontkiemen 30/09 - 18:30 (48 uur)
      Groei 02/10 - 20:00 - 14/10 (12)

      Gaat goed, kleine potjes dus terug naar een injectie spuit om nauwkeurig water te geven. Na de lamp aan krijgen ze 20ml en voor het slapen gaan 10ml. Gaan ze droog de nacht in.

      Krijgen plagron roots 1ml per liter en aangezuurd water. Blaadjes zien er een beetje dof uit en de randjes zijn geel gekleurd.
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 2 photos.

      Comment


        #19
        Externe ventilator voor binnen circulatie wil ik deze kweek niet toepassen. Echter in vergelijking tot mijn vorige kweek gaat het iets rustiger. Varia staat op 155V en temperatuur zo rond de 25-26gradenC en de lamp op ongeveer 180watt.

        Comment


          #20
          Lijken wel dwergen. Hoewel er blaadjes bijkomen is alles op kleine schaal. Dat ging de vorige kweek wel iets sneller. Wat frappant is dat ze het alles zes doen.

          Lamp 200watt
          Afstand 70cm
          Ca. 30ml aangezuuurd water per dag

          Krijgen wortelsimulator mee van een jaar oud, wellicht werkt die averecht?!? Wil vier van de zes bijna gaan overpotten dus dan moet ik een selectie maken.
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 2 photos.

          Comment


            #21
            Die zien er niet zo best uit man.
            Ik zou ze uit die kartonnen dingetjes halen en in een grotere pot met grond zetten.
            Allemaal, want hieruit kan je geen selectie maken. Ze zien er allemaal slecht uit.
            Voorlopig even alleen water geven, misschien zelfs niet aan/afzuren.
            Er gaat duidelijk iets fout.

            Je lamp lijkt me ook erg veraf staan. 70cm, is dat normaal met de lamp die je hebt?
            Dat lijkt me meer iets voor 600W hps, maar niet voor 200W led dacht ik?
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #22
              Overpotten staat op de planning voor het weekend. Kijken of dat vanavond al lukt. Eerst maar een tussen potje zodat ze alle zes in het hok passen.

              Grotere potjes
              Gewoon water zonder roots en pH
              Lamp iets lager

              Kast is aangepast op wieltjes en mogelijk krijgen ze overdag ongewenst extra licht. Dit moet ik dus ook even controleren. Dan zou ik het licht schema kunnen wisselen naar lamp aan overdag. Dus een extra lange nacht aanhouden.

              Comment


                #23
                Ik had wat.kleine dingen aan de kast gedaan waaronder zwenkwielen en in het donker her en der wat lichtspleten bij vol vermogen . Ducktape en voorlopig even opgelost. Verder had ik een filterdoek op de uitblaas gespannen en deze is nu ook weg. Een stuk stiller en een beter luchtstroming verwacht ik. Lamp lager gehangen naar 50cm. En natuurlijk grotere voorgroei potjes en gelijk iets de strek proberen te voorkomen.

                Water zonder wortel stimulator en zonder ph-.

                Terug bij de basis en komende dagen zal duidelijk worden of het geholpen heeft.
                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 1 photos.

                Comment


                • Rreppellsteeltjam
                  Rreppellsteeltjam commented
                  Editing a comment
                  En appelazijn en/of citroenzuur als ph-.

                • groot
                  groot commented
                  Editing a comment
                  @Rreppellsteeltjam ik heb zo'n grote fles ph- staan. Daar ben ik niet zo blij mee idd. Citroenzuur is dat gewoon uit de supermarkt? Spul wat je in het water kunt doen?

                • QnQ
                  QnQ commented
                  Editing a comment
                  Pak een flesje van glas, 50ml is voldoende.
                  Doe je die voor 2/3 vol met water, en daarna aanvullen met pH- vloeistof.
                  Grote fles berg je veilig op, kleine flesje minder agressief spul gebruik je bij je kweek.

                  (niet het water bij de pH- gieten dus, maar pH- bij water)

                  Citroenzuur en azijn zijn niet zo stabiel, je hebt er meer van nodig en de waarde loopt sneller op.
                  Niet geschikt om langer dan een paar uur te bewaren. Dus ook niet in een vaatje.
                  Dat is mijn ervaring daarmee.

                #24

                Comment


                • groot
                  groot commented
                  Editing a comment
                  Dat was ook wat de verkoper aangaf om ze zo in de grote potten te zetten. Voor mij is het materiaal gelijk aan papier en dan in vochtige aarde geeft een kans op schimmel. Volgens mij zag ik dit ook ergensa gekomen afgelopen dagen

                • Rreppellsteeltjam
                  Rreppellsteeltjam commented
                  Editing a comment
                  Gewoon plastic potjes gebruiken!!!

                • groot
                  groot commented
                  Editing a comment
                  Jep, jazeker en yes! gister een dikke investering gedaan in tussen potjes en de growshop niet meer op hun blauwe ogen geloven..

                #25
                Na een nachtje goed slapen lijkt het even of de ergste kater is verdwenen. Op naar een fijne doorstart.
                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 1 photos.

                Comment


                  #26
                  Ja laten we het hopen.

                  Comment


                    #27
                    Ad usum proprium!

                    Comment


                    • groot
                      groot commented
                      Editing a comment
                      Goed om te horen. Denk dat er ook wat meer mis is gegaan. Wellicht ook iets van licht gedurende de nacht maar dat zou de groei niet hebben mogen stoppen denk ik zo. Hoe is het met het pootje trouwens?

                    • ganjagast
                      ganjagast commented
                      Editing a comment
                      Nope, tijdens de groei zou dat geen probleem moeten wezen zeker niet in dit stadium. Bloei is natuurlijk een ander verhaal om verschillende redenen. Heb ook zoveel andere verhalen gehoord ivm die turfpotjes dat het gewoon niet geschikt is om wiet mee te ontkiemen -wortel problemen, wortel die vast kleven aan potje en meer van dat..
                      Met de poot gaat het stukken beter gelukkig, loop er nog niet op, althans niet met 100% gewicht maar dat komt nog wel. Ga wel al naar de fysio en hoop met vier weken weer "normaal" te kunnen voortbewegen. Ik ga vandaag 4 zaden uit de koelkast pakken en die ontkiemen want het begint weer te kriebelen en coffeeshop wiet ben ik (alweer) zat. tnx

                    • groot
                      groot commented
                      Editing a comment
                      ganjagast goed om te horen dat het weer beter gaat! Hup lekker weer aan de gang dus!

                    #28
                    ga je draadje volgen succes!

                    Comment


                      #29
                      Bedankt voor de tips! Nu een betere lucht doorstroming, alle licht kieren dicht, grotere en plastic potjes samen met gewoon kraanwater beginnen ze bij te trekken en warempel te groeien.

                      De blaadjes zijn behoorlijk licht groen, dat ga ik dadelijk opzoeken. Gaan we weer rustig de pH verlagen.

                      You do not have permission to view this gallery.
                      This gallery has 1 photos.

                      Comment


                      • Rreppellsteeltjam
                        Rreppellsteeltjam commented
                        Editing a comment
                        Pietsje groeivoeding geven.

                      • groot
                        groot commented
                        Editing a comment
                        Thx!

                      #30
                      Ja ze voelen zich idd al wat beter. Pfff gelukkig zeg.

                      Comment

                      Bezig...
                      X