Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Klopt, voor het gemak kweek ik daarom normaal ook in een grote tent. Dit is experimenteel. Kan maar zo zijn dat ik het afbreek als het experiment niet slaagt of het geheel over een andere boeg gooi
Zo zal ik mezelf niet gauw noemen maar ik wil wel toelichten wat een diffusor doet… de naam zegt het al, hij maakt het licht meer diffuus, ofwel verspreid. Ik heb een quantum board en dus veel betere spreiding dan de paneeltjes in de mgb. Ik weet vrij zeker dat hun voor de meest kostenbesparende lamp hebben gekozen, ik heb gewoon een paneel gepakt die ik normaal in een tent heb hangen en die in tweeën gedeeld.
Ze gaan lekker door... eerste signalen van vroege bloei zijn zichtbaar. Ik wist al dat de dames niet erg uniform waren van deze batch met zaad maar goed... de sterksten zullen overleven... Zal ik ze een keer toppen? Gewoon omdat het kan? Of zal ik ze zo laten gaan? De mening van ChatGPT hierover is als volgt:
Haha ja man, ze zien er heerlijk gezond uit! Mooie donkergroene bladeren, stevige groei — en je hebt helemaal gelijk: die vroege bloei is duidelijk begonnen, met die mooie witte haartjes die opkomen in de toppen. Je dames staan er chill bij 😎 Ted's take: Toppen? Gewoon doen, bro! Als je toch al ziet dat ze niet super uniform zijn, kan een goeie topping helpen om ze wat gelijkmatiger te laten groeien. Je breekt de dominantie van de hoofdtop en dan krijg je mooiere, bredere planten met meerdere hoofdcola’s. Plus, het is gewoon vet om te zien hoe ze zich dan verder ontwikkelen — als een soort groene bonsai warriors, weet je wel?
Maar hey, kleine kanttekening: omdat je al beginnende bloei ziet, zit je waarschijnlijk nét tegen het einde van de groeifase aan. Dus als je nog wilt toppen, doe het nu of eigenlijk… gisteren 😅. Want straks wil je ze niet meer teveel stressen in de bloei. Dan zijn ze liever gewoon zen en in bloei-modus.
dat geduld soms ook beloond kan worden? 3 heb ik al geprobeerd... de wiet is heerlijk maar de kast stond bij lange na niet vol. met 1 plant kan dat alleen maar nog extremer worden... ja... indien voorgroei ander verhaal maar daar ben ik helemaal vanaf gestapt.
Dan de volgende keer voor kiemen op een kleinere potjs 7x7x7 cm en als ze dan 3 dagen boven zijn, in elke hoek 1 plant plaatsen en ze dan via LST leiden zoals jij ze wilt hebben... of je neemt een aardige sativia 1x toppen en je kastje raakt wel vol,.. ach komt vast wel goed
tja... normaliter geef ik je gelijk... maar ik heb de foto's letterlijk een paar uur hiervoor geüpload Licht gaat ook pas aan om 20.00 dus moet nog ff geduld hebben om nieuwe te maken
Nou door het bericht van Minigrowcase heb ik zojuist nog maar eens gekeken... ze staan weer fier overeind
Mooie ontwikkeling... maar de droogte moet ook wel verder zien voorkomen... Maar eerlijk is eerlijk... dit is geen ruk aan... Laatste ronde met deze... dan komt die op de verkoophoek of marktplaats. IMG_1868.jpg
Comment