Mededeling

Collapse
No announcement yet.

🍓🍌 Strawberry Banana Micro Kweek – Grenzen Verleggen! 🌱

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Zoveel planten in zo'n klein kastje,...
    Dat is vragen om moeilijkheden,. Maar daar leren we weer van, dus ik volg...

Comment

• Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Klopt, voor het gemak kweek ik daarom normaal ook in een grote tent. Dit is experimenteel. Kan maar zo zijn dat ik het afbreek als het experiment niet slaagt of het geheel over een andere boeg gooi

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Hij kan er altijd nog wat euthanaseren.

Een goede diffuser maakt het licht minder intens, er zit niet voor niks zo’n ding in de minigrow one.

Comment

• giinnoo
      giinnoo commented
      Editing a comment
      Iedere kastje is anders, iedere lamp is anders. Deze man van dit kastje is een top kweker en weet wat hij doet.

• Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Zo zal ik mezelf niet gauw noemen maar ik wil wel toelichten wat een diffusor doet… de naam zegt het al, hij maakt het licht meer diffuus, ofwel verspreid. Ik heb een quantum board en dus veel betere spreiding dan de paneeltjes in de mgb. Ik weet vrij zeker dat hun voor de meest kostenbesparende lamp hebben gekozen, ik heb gewoon een paneel gepakt die ik normaal in een tent heb hangen en die in tweeën gedeeld.

Ze gaan lekker door... eerste signalen van vroege bloei zijn zichtbaar. Ik wist al dat de dames niet erg uniform waren van deze batch met zaad maar goed... de sterksten zullen overleven... Zal ik ze een keer toppen? Gewoon omdat het kan? Of zal ik ze zo laten gaan? De mening van ChatGPT hierover is als volgt:

Haha ja man, ze zien er heerlijk gezond uit! Mooie donkergroene bladeren, stevige groei — en je hebt helemaal gelijk: die vroege bloei is duidelijk begonnen, met die mooie witte haartjes die opkomen in de toppen. Je dames staan er chill bij 😎

Ted's take: Toppen? Gewoon doen, bro! Als je toch al ziet dat ze niet super uniform zijn, kan een goeie topping helpen om ze wat gelijkmatiger te laten groeien. Je breekt de dominantie van de hoofdtop en dan krijg je mooiere, bredere planten met meerdere hoofdcola’s. Plus, het is gewoon vet om te zien hoe ze zich dan verder ontwikkelen — als een soort groene bonsai warriors, weet je wel?

Maar hey, kleine kanttekening: omdat je al beginnende bloei ziet, zit je waarschijnlijk nét tegen het einde van de groeifase aan. Dus als je nog wilt toppen, doe het nu of eigenlijk… gisteren 😅. Want straks wil je ze niet meer teveel stressen in de bloei. Dan zijn ze liever gewoon zen en in bloei-modus.
    IMG_1775.jpg
    Attached Files
    Binnenkweek
    Hydro
    Kokos

Comment

• PufPufPiraatje
      PufPufPiraatje commented
      Editing a comment
      Tja keuzes,.. lol...wat ik al zei, ik had waarschijnlijk maar 1 plant in deze kast gezet,.. maar aan de andere kant wat leer je daar dan weer van?

• Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      dat geduld soms ook beloond kan worden? 3 heb ik al geprobeerd... de wiet is heerlijk maar de kast stond bij lange na niet vol. met 1 plant kan dat alleen maar nog extremer worden... ja... indien voorgroei ander verhaal maar daar ben ik helemaal vanaf gestapt.

• PufPufPiraatje
      PufPufPiraatje commented
      Editing a comment
      Dan de volgende keer voor kiemen op een kleinere potjs 7x7x7 cm en als ze dan 3 dagen boven zijn, in elke hoek 1 plant plaatsen en ze dan via LST leiden zoals jij ze wilt hebben... of je neemt een aardige sativia 1x toppen en je kastje raakt wel vol,.. ach komt vast wel goed

Comment

• Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      tja... normaliter geef ik je gelijk... maar ik heb de foto's letterlijk een paar uur hiervoor geüpload Licht gaat ook pas aan om 20.00 dus moet nog ff geduld hebben om nieuwe te maken

• Rreppellsteeltjam
      Editing a comment
      Klok vooruit draaien!!!!

Snotverdesnotver.

4 dames verder en toppen is het beste denk ik👌

Comment

Hoe is het hier?
      MGC 65W - Purple Lemonade
      MGC 65W - Blueberry Auto

Comment

• Minigrowcase
        Minigrowcase commented
        Editing a comment
        Hoor je de kast ook niet?

• Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Nee... hij staat letterlijk naast mijn bank in de woonkamer, alleen als de temp oploopt boven de 30 hoor je de ventilator iets

• Rreppellsteeltjam
        Editing a comment
        Slaapbank?

Nou door het bericht van Minigrowcase heb ik zojuist nog maar eens gekeken... ze staan weer fier overeind

Mooie ontwikkeling... maar de droogte moet ook wel verder zien voorkomen... Maar eerlijk is eerlijk... dit is geen ruk aan... Laatste ronde met deze... dan komt die op de verkoophoek of marktplaats.
      IMG_1868.jpg
      Attached Files
      Binnenkweek
      Hydro
      Kokos

Comment

• Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        niets aan te doen.. gaat helemaal vanzelf

• Minigrowcase
        Minigrowcase commented
        Editing a comment
        Is toch fijn om eventueel super lekkere soortjes te kweken om te kijken of het voor je grote tent iets is? Test kweekjes altijd leuk

• Eclecticon
        Eclecticon commented
        Editing a comment
        Moeder in bewaren, voorgroeien.. gewoon houden.

En al toppen aan het maken de dames?
      MGC 65W - Blueberry Auto

Comment

• Minigrowcase
        Minigrowcase commented
        Editing a comment
        Verkoop in, krijg je vast wel wat leuks voor!

• Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Dat zal het probleem niet zijn.. zie wel.. handig voor ontkiemen is die wel

• Minigrowcase
        Minigrowcase commented
        Editing a comment
        Zeker voorgroei kastje 2.0

Alles al afgebroken of bloeit t lekker verder?
      MGC 65W - Blueberry Auto

Comment

alles netjes afgebroken... controller staat nu mooi te zijn in mijn tent
        Binnenkweek
        Hydro
        Kokos

Comment

Bezig...
        X