Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Afmeting kweetkastje voor 3 Big Bang planten ( greenhouse)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

  • Sicatriz
    replied
    Re: Afmeting kweetkastje voor 3 Big Bang planten ( greenhouse)

    Oorspronkelijk geplaatst door toine
    ja, nou me ouders vinden het niet goed als ik 400 watt neem, maar het is ook niet voor een hele hoge opbrengst bedoeld maar voor een beetje en omdat ik het mooie planten vind.
    maar onder 2 tl lampen hoeveel gram heb ik dan denk je per plant.?

    grts toine
    Ik heb voor mijn eerste kweek ook onder TL gekweekt, van mijn eerste plantje dat onder 2 TL's stond heb ik ca. 5gr gehaald, mijn 2de heb ik deels onder 2 en dan onder 3 TL gezet, hier heb ik toch al een grammetje of 10 afgehaald.

    Zoals Smokey al aanhaald zou scrog beter opbrengen, ik ben nu een stekje van mijn 2de plantje aan het laten groeien als moederplant om mijn scrog op te zetten, denk nog een maandje of 2 en ik kan stekjes nemen

    Leave a comment:


  • Weedy
    replied
    Re: Afmeting kweetkastje voor 3 Big Bang planten ( greenhouse)

    Silverfolie? Aluminiumfolie bedoel je waarschijnlijk. Dat kan, al kun je wel 'hotspots' krijgen. Dit zijn punten in het folie (die verkreukeld o.i.d. zijn) en daarom op 1 plek richten. Als deze plek op 'n plant komt, kan hij verbranden.

    Over die PC Fans, PC fans zijn genoeg om de warmte te compenseren van TL buizen en om voor frisse lucht te zorgen. Wat ik zou doen, is 1 Pc fannetje voor actieve inlaat, deze komt meestal links of rechts onder in je kast te zitten. De andere 2 PC fans, zou ik dan links / rechts boven plaatsen (tegen over de inlaat), deze zorgen voor de afzuiging. Let hierbij dus wel op, in welke richting de fannetje's blazen.

    Overigens kun je in deze thread kijken, daar staat van alles uitgelegd: de-bouw-van-een-micro-kweekkast-t2011.html

    Succes met je (micro) kweekje.

    Leave a comment:


  • toine
    replied
    Re: Afmeting kweetkastje voor 3 Big Bang planten ( greenhouse)

    oke, ik weet al wat ik ga doen denk ik.
    Ik neem 3 x 20L potten en daar doe ik ze in.
    Dan bouw ik een kastje met silverfolie erin of moet er wat anders in?
    en dan hang ik er 2 tl lampen in.
    3 pc-fans aan de ene kant van de kast en een gaatje met een stuk pvc buis eraan als luchtafvoer.
    is dit een goed idee, het moet niet teveel kosten namelijk het is meer voor de lol.

    Leave a comment:


  • Smokey
    replied
    Re: Afmeting kweetkastje voor 3 Big Bang planten ( greenhouse)

    Kan ik je niet zeggen, hangt van veel af...
    Onder TL lampen kan je best scroggen voor een goede opbrengst. (Als je daar meer over wilt weten moet je maar ff de zoekfunctie gebruiken)

    Peace

    Leave a comment:


  • toine
    replied
    Re: Afmeting kweetkastje voor 3 Big Bang planten ( greenhouse)

    ja, nou me ouders vinden het niet goed als ik 400 watt neem, maar het is ook niet voor een hele hoge opbrengst bedoeld maar voor een beetje en omdat ik het mooie planten vind.
    maar onder 2 tl lampen hoeveel gram heb ik dan denk je per plant.?

    grts toine

    Leave a comment:


  • Smokey
    replied
    voorbeeld gepost.

    Onder 2 TL lampen kan je 2 plantjes houden, maar dan moet je ook geen super opbrengst verwachten. Als je echt grotere opbrengsten wilt zal je voor een HPS lamp moeten gaan.

    Oorspronkelijk geplaatst door Smokey
    LET OP! Dit is enkel een voorbeeld, dit is niet de echte prijs! Je prijs per kWh zal anders zijn en als je snachts draait is het veel goedkoper.

    Peace

    PS: Als je echt de perfecte prijs wilt weten moet je ook meer dan 400 watt tellen, sinds je VSA ook verbruikt.
    Bij een conventioneel voorschakelapparaat gaat al snel 15 tot 20 % van het vermogen verloren in de smoorspoel, bij een elektronisch voorschakelapparaat is dat slechts 4 tot 10 %. Dit betekent dat met een elektronisch voorschakelapparaat 15 tot 20 % minder vermogen nodig is voor gelijke lichtopbrengst.

    Leave a comment:


  • fallas
    replied
    Re: Afmeting kweetkastje voor 3 Big Bang planten ( greenhouse)

    400 w is zeker genoeg maar als je die gaat gebruiken moet je ook zeker nog een goede afzuiger en koolstoffilter gaan gebruiken . Lees goed op het forum en maak een lijst met de benodigde spullen. Weet niet wat je budget is maar je kan al een complete tent met alle benodigde spullen kopen voor een paar 100 eu bijv bij desjop.nl

    succes Fallas

    Leave a comment:


  • toine
    replied
    Re: Afmeting kweetkastje voor 3 Big Bang planten ( greenhouse)

    oke, ja ga ik cker doen, maar is 400 watt genoeg denk je? en hoeveel gaat dat kosten?

    Leave a comment:


  • fallas
    replied
    Re: Afmeting kweetkastje voor 3 Big Bang planten ( greenhouse)

    Ik denk dat 2 tl lampen niet genoeg zullen zijn voor 3 planten in 20ltr potten licht is gewicht.
    De greenhouse kweekt op 80 liter dus zo groot en breed zullen ze niet worden je zal gewoon naar je planten moeten kijken of ze gesnoeid moeten worden.
    Verder zou ik voor je begint nog maar ff heel goed het forum lezen zodat je zo veel mogelijk leert over het kweken. hoe meer je weet hoe minder fouten je maakt des te hoger de opbrengst.

    Grtz Fallas

    Leave a comment:


  • toine
    replied
    Re: Afmeting kweetkastje voor 3 Big Bang planten ( greenhouse)

    Ik ga gewoon onder 2 tl lampen doen denk ik, zijn 3 pc-fans dan genoeg?
    maar die Big bang word geloof ik best breed moet ik hem dan bijknippen? Ben namelijk beginner.
    toine

    Leave a comment:


  • fallas
    replied
    Re: Afmeting kweetkastje voor 3 Big Bang planten ( greenhouse)

    Ga je met een 400 0f 600 kweken of onder tl want bij een 4 of 600 zijn pcfans niet genoeg
    20liter potten zijn prima hoe groter hoe beter. Dan heb je wat meer speling als je een foutje maakt. Gebruik zelf 35 liter
    De grootte van de big bang kun je nakijken op de site van de greenhouse zij hebben ook een verslag staan op youtube.

    Grtz Fallas

    Leave a comment:


  • toine
    heeft een topic gestart Afmeting kweetkastje voor 3 Big Bang planten ( greenhouse)

    Afmeting kweetkastje voor 3 Big Bang planten ( greenhouse)

    Hallo mensen.
    Ik had even een vraag, ik heb 3 vrouwelijke Big bang (greenhouse) zaden die ik in een kasje wil zetten die ik zelf ga bouwen.
    Mijn vraag is hoe groot worden de planten en hoe hoog ( de afmetingen)
    Ik ga er waarschijn 3x 20 L potten inzetten of is dat te groot?
    Mijn afzuiginstallatie zijn 3 Pc-fans, is dat goed genoeg?
Bezig...
X