Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste kweek {H.Q.S. Four Way Special}

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Mijn eerste kweek {H.Q.S. Four Way Special}

    Korting op 420shop
    Hoooi ,


    Ik heb al een tijd geleden een kweekkast gebouwd en ga hem nu eindelijk gebruiken !! .. Vorige week zaadjes besteld bij Growshop Alien en heb ze vandaag binnen! ..

    Foto's:


    Mn kweekkastje .


    De temperatuurmeter (Lampen hebben tijdje niet aangestaan, max temp is ongeveer 22-23 graden momenteel).


    De voeding.


    Kastje .


    1 vd 2 vazen die bijna helemaal dicht zijn getaped (voor minder algen) waar mn Blumat op is aangesloten en met ml indicatie zodat ik weet wat de plantjes ongeveer verbruiken aan water .


    Afzuigventilator (PC-Fan 120mm).


    Aanzuigventilator (PC-Fan 80mm).


    Blumat installatie .


    De zaadjes ontkiemen (5 stuks) in vochtig keukenpapier.


    Buitenaanzicht van mn kweekkastje .


    Zijkant van mn kweekkastje (Slot voor onbevoegden haha ).


    Mijn H.Q.S. Four Way Special zaadjes .


    De zaadjes die ik gratis van Growshop Alien erbij heb gekregen (5x Sour Jack) .



    Momenteel liggen de 5 zaadjes die ik gebruik te ontkiemen in vochtig keukenpapier (Thx voor de tip Cannab0y)


    .. Geef je mening en tips maar .. !!
    Last edited by TheJR; 18 November 2008, 23:43.

    #2
    Ziet er toch goed uit. Apart dat het hele hokje vol zit met grond, opzich wel 'n goed idee, maar hoe zit het met het water dat niet weg gaat?

    In een pot, zitten gaatjes of men maakt deze erin. Mocht de plant dan te veel water hebben, dan komt dat er onder uit. Maar, het lijkt of alles nu op de bodem ligt, waardoor het overtollige water dus niet weg kan?
    [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

    Comment


      #3
      Dat ziet er nice uit. Is dat een spaarlamp? Zoja kan je deze best horizontaal hangen, nu schijnt het meeste licht naar de wanden. Ook moet een spaarlamp +- 5 van je planten afhangen zodat ze niet gaan stretchen, hoe ga je de lamp in hoogte verstellen?

      Succes met de kweek!

      Peace

      Comment


        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Weedy View Post
        Ziet er toch goed uit. Apart dat het hele hokje vol zit met grond, opzich wel 'n goed idee, maar hoe zit het met het water dat niet weg gaat?

        In een pot, zitten gaatjes of men maakt deze erin. Mocht de plant dan te veel water hebben, dan komt dat er onder uit. Maar, het lijkt of alles nu op de bodem ligt, waardoor het overtollige water dus niet weg kan?
        Voor aan het hokje heb ik nog een kleine opening gelaten waar ik wat spullen in kan leggen (Schaar, bloeispul, etc.) en als het goed is heb ik helemaal geen overtollig water aangezien het Blumat systeem alleen water geeft aan de plantjes als wanneer de plantjes hiernaar vragen (aldus Blumat)



        Oorspronkelijk geplaatst door Smokey View Post
        Dat ziet er nice uit. Is dat een spaarlamp? Zoja kan je deze best horizontaal hangen, nu schijnt het meeste licht naar de wanden. Ook moet een spaarlamp +- 5 van je planten afhangen zodat ze niet gaan stretchen, hoe ga je de lamp in hoogte verstellen?

        Succes met de kweek!

        Peace
        3x 13w Spaarlampen .. En tja kan ze nu niet meer veranderen maar vond het ook eigenlijk wel het mooiste om ze bovenin te hangen; de wanden zijn ook expres wit zodat het reflecteerd (als je er paar minuutjes naar kijkt heb je wel even een witte flits in je ogen waar je dan ook naar kijkt ) .. En lampen kunnen niet in hoogte worden versteld.. Dat is wel jammer .. Maar achja, Alles is wit binnenin dus hoop dat alles goed reflecteerd


        Thx
        Last edited by Weedy; 19 November 2008, 00:07. Reden: Dubbelposten

        Comment


          #5
          Ziet er inderdaad nice uit JR, die blumat; hoeveel kost die, waar kan je die vinden, en zijn de maten van voorbepaalde groottes, of kan je die bestellen gelijk welke afmetingen je nodig hebt?

          Comment


            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Herbalist View Post
            Ziet er inderdaad nice uit JR, die blumat; hoeveel kost die, waar kan je die vinden, en zijn de maten van voorbepaalde groottes, of kan je die bestellen gelijk welke afmetingen je nodig hebt?
            http://www.blumat.nl/ .. Staat alles op .. Ik heb trouwens de:

            Comment


              #7
              1 grote bak is op zich wel beter en vooral samen met de tensiometers. gaatjes in de onderkant niet echt nodig mits je niet teveel water geeft. elk plantje krijgt namelijk al meer co2 door het grotere grondoppervlakte i.p.v. met een potje. Ook drinkt het ene plantje meer dan de andere en met 1 grote bak "helpen ze elkaar" waardoor er minder kans op overbewateren is.

              nice 1!!

              greetz, sens

              Comment


                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door sensie View Post
                1 grote bak is op zich wel beter en vooral samen met de tensiometers. gaatjes in de onderkant niet echt nodig mits je niet teveel water geeft. elk plantje krijgt namelijk al meer co2 door het grotere grondoppervlakte i.p.v. met een potje. Ook drinkt het ene plantje meer dan de andere en met 1 grote bak "helpen ze elkaar" waardoor er minder kans op overbewateren is.

                nice 1!!

                greetz, sens
                Dit is dus precies hoe ik er ook over dacht .. Zullen zien of onze theorie juist is

                Thx

                Comment


                  #9
                  Mooie opstelling !

                  Ook het vol storten van je bak met grond heb ik overwogen, maar opmdat ik mijn plantjes ook wil kunnen verplaatsen heb ik dit niet gedaan.

                  Met Blue Mat kun je inderdaad fijn automatisch bewateren, aanschaf hiervan is het overwegen waard !

                  Ga je volgen, succes !
                  Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                  Comment


                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Flip Hasjkip View Post
                    Mooie opstelling !

                    Ook het vol storten van je bak met grond heb ik overwogen, maar opmdat ik mijn plantjes ook wil kunnen verplaatsen heb ik dit niet gedaan.

                    Met Blue Mat kun je inderdaad fijn automatisch bewateren, aanschaf hiervan is het overwegen waard !

                    Ga je volgen, succes !

                    Comment


                      #11
                      Handig dat Blumat

                      Ben benieuwd naar de resultaten,
                      [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                      Comment


                        #12
                        Das wel interessant, ik wil dit graag volgen!
                        Grtz en succes!
                        Kim
                        "Een dwaas die weet dat hij een dwaas is, is al wijzer dan een dwaas die denkt dat hij wijs is." .

                        Medigebruiker

                        Comment


                          #13
                          Uw kast ziet er nice uit.
                          Ik volg

                          Comment


                            #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door thomas9 View Post
                            Uw kast ziet er nice uit.
                            Ik volg
                            Thx .. heb er aardig wat tijd en liefde ingestopt haha

                            Comment


                              #15
                              Ik zie het hier al 100keer staan: wat een zieke kast is dat zeg! Heerlijk gemaakt, echt! Heel mooi. Heel keurig enzo. Is het de eerste keer of heb je het nog gedaan? Lijkt me iemand met ervaring aan de kast te zien . Maar een goeie kast is nog niet het halve werk, het is echter wel een goed begin alleszinds! De kweek zelf is uiteraard het moeilijkste maar met behulp van onze pro's zal dat zeker geen probleem geven. Heb je een doelstelling? Aantal gram dat je beoogt? etc...

                              Heel veel succes!

                              Jona

                              Comment

                              Bezig...
                              X