Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste micro kweek, commetaar en hulp gevraagt

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

  • Jona
    replied
    Re: Eerste micro kweek, commetaar en hulp gevraagt

    Jeezes, ik had effe die vorige update gemist! Die toppen zijn wel erg veel gaan veranderen de laatse paar dagen!
    Hoeveel watt heb je eigenlijk hangen? (heb wel een schatting in m'n hoofd hoeveel je droog gaat hebben ).
    Trouwens, die verbranding is echt zo erg niet op je 2 plantjes. Valt goed mee zo te zien.

    Greetzzz

    Jona

    Leave a comment:


  • Damn nice
    replied
    Re: Eerste micro kweek, commetaar en hulp gevraagt

    Owhja en me skunks die buite staan:





    bladere zijn nog klein beetje verbrand van me spaarlamp waar ze eerst onder voorgroeide, maar stelt weinig voor

    heb ze overgepot zonder enige probleme potjes ware goed volgeworteld, voeding was wel uit de grond, 1 vingerig blad en lobblaadjes zijn al weg

    kheb ze nu weer ff geen voeding gegeve, dat doe ik binnekort weer, geef ik weer wortelstimulator.. net als me binnekweek!

    Als jullie goed kunne telle, zien jullie bij de laatste foto dat na de 3 vingerige blad een 7 vingerig blad kwam

    Greetz

    Leave a comment:


  • haze'o'lator
    replied
    Re: Eerste micro kweek, commetaar en hulp gevraagt

    toppen zien er nice uit he damn...

    de 70% bruine haren bekijk ik nooit van top tot top maar ik kijk naar de 70% van de gehele plant!

    en beter is natuurlijk dat de top niet verbrand maar zo een erg is het ook niet,wss wel een beetje thc weg gefikt...

    voor de rest ziet het er super uit!

    grtzzz

    Leave a comment:


  • sneeper4life
    replied
    Re: Eerste micro kweek, commetaar en hulp gevraagt

    Op je vrage weet ik geen antwoordathans geen goede deskundige maar je plant ziet er egt GOED uit suc6 verder

    Leave a comment:


  • Damn nice
    replied
    Re: Eerste micro kweek, commetaar en hulp gevraagt

    Update 23-04-2009!!!


    Tijdje niet egt tijd gehad door t mooie weer en school voor update:

    nu weer een update

    toppe gaan egt hard!

    P1:









    P3:






    P4:







    Ben bijna al week gestopt met voeding, beter te vroeg dan te laat

    Paar vrage

    zoals jullie zijn zijn die zijtoppe al redelijk bruin, 70% gewoon oogste tog?

    Die hoofdtoppe (vooral P1) groeie als kool, en kome steeds weer nieuwe witte haartjes dus haalt die 70% niet, moet ik dan eerst die zijtoppe oogste als ze 70% zijn en later die hoofdtop als die 70% is????

    en me hoofdtop van P1 is ff tege me spaarlamp gekome, de bladere zijn vooral verbrand en klein beetje van me top, mara niet veel, geeft niet egt heel veel tog???

    Greetz

    Leave a comment:


  • Damn nice
    replied
    Re: Eerste micro kweek, commetaar en hulp gevraagt

    bedoel je alleen water geven,, ong 7 dage van te voren stoppen met water, en de 4e dag van dat geen water complete donker??

    Dan jah

    Greetz

    Trouwens, Iemand zei dat hij dit soortje ook is had, en 11 weken tot afbloeie had, dus schat bij mij op 13 weken, volgens mij sta ik nu 10 weke ..

    Kzal die PM wel is quote

    Edit:

    De quote:
    hey damn nice

    je plantje ziet er lekker gezond uit maar is nog lang niet uitgebloeit hoor.(lees dat je gestopt bent met voeding) ik heb deze plant ongeveer 11 weken in de bleoi gehad onder een hps lamp.Wel lang maar komt ook n lekker wietje af .duurt even maar dan heb je ook wat.
    ik denk dat je dus rond de dertien weken zult nodig hebben onder spaarlampen om je wietje lekker af te bloeien.
    als je vragen hebt hoor ik ze wel mazzel markster

    Ik heb geteld, en ze staan nu 9 weken in bloei, dus moeten nog wel 2 weken volgens die hps lamp gebeure, en nog 4 weke zoals markster zegt..

    Zal ik weer wat voeding mee geven deze week? en volgende week ofzo.. dan hebbe ze nog 3 weke ongeveer om voeding weg te hale..

    Greetz
    Last edited by Damn nice; 11 April 2009, 12:42.

    Leave a comment:


  • Jona
    replied

    Leave a comment:


  • Maurice
    replied
    Re: Eerste micro kweek, commetaar en hulp gevraagt

    zow die hoofdtop is echt dik aan gekomen, probeer hem wat te verstevigen voordat hij afbreekt, dat zou echt zonde zijn. ben benieuwd of hij nog veel aan komt !

    ziet er goed uit keep it up (Y)

    Leave a comment:


  • Damn nice
    replied
    Re: Eerste micro kweek, commetaar en hulp gevraagt

    Beetje late update, maar wel fotos van zondag

    Toppe groeie hard! ben gestopt met voeding geven en dat laat het zich meteen zien! De plant waarvan de top het hardst groeit, begint in rap tempo al ze bladere te verteren!

    Volgens mij gaat het de goeie kant op, en de toppe worde al bruiner..

    Op me grootste top staan 3 spaarlampen, want ik wil proberen dat die zn laatste paar weken al zn toppe even tege elkaar aan laat groeien, zodat ik egt een mega top krijg!

    P1:









    P3:






    P4:








    Nog een foto van me Skunkje van 10 dagen oud (ik verruil skunks !)



    En nog een Sneakprevieuw van mijn grote top :


    Als je goed kijkt, is er al 1 van die toppe tege aan gegroeit, nu nog ff mengen, de andere is er over 1-2 cm, en andere redelijk grote die niet helemaal op foto staan moet ook nog maar paar cm

    Nog paar vraagjes, gaat t goed zo? hoe lang ongeveer nog (Altijd standaart vraag maarja)
    En gaan me toppe nu nog dikker worde en groeie? of hebbe ze het grootste gedeelte daarvan al gehad?

    Greetz

    Leave a comment:


  • beowulf
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Jona View Post
    Reken even: Op 21mei worden de planten buiten gezet, officieel althans. Het kan natuurlijk nog voorkomen dat het vriest daarna, net zoals het evengoed vanaf nu al niet meer kan vriezen. De natuur is geen exacte wetenschap, verre van. Het is wat gissen en missen altijd.
    Ijsheiligen vallen rond 12-13 mei. Daarna kan het niet meer vriezen, 100% zeker. De kans dat het nu nog erges zal vriezen wordt ook kleiner en kleiner, das gewoon gokken. Paar jaar terug hadden we een zalige maand april.

    Leave a comment:


  • Jona
    replied
    Kben alleen bang dat mijn planten te laat klaar zijn zodat ik niet in mijn box kan voorgroeien? wat denken jullie?
    Reken even: Op 21mei worden de planten buiten gezet, officieel althans. Het kan natuurlijk nog voorkomen dat het vriest daarna, net zoals het evengoed vanaf nu al niet meer kan vriezen. De natuur is geen exacte wetenschap, verre van. Het is wat gissen en missen altijd.

    al enkele schatting om te stoppe met voeding?
    Ik zou gewoon doorgaan met voeding, vanaf dat je wat bruine haren bemerkt direct stoppen met voeding, nog enkele dagen water geven en dan een week GEEN water, zodat ze nog eens gaan boosten, dan 2-3dagen VOLLEDIG in DONKER en dan slachten maar ^_^.
    -> Nu lees ik net bovenaan je post dat je al wat haartjes hebt die bruin zijn, dan mag je stilaan beginnen denken aan stoppen met voeding, liefst te vroeg dan te laat, je wil namelijk niet van die meststoffen in je stickie hebben later... Ik stel voor dat je nog 1-2dagen meegeeft en vanaf dan 1 week water, dan stop je met water voor een week en op het laatste van die week ga je de lichten uitzetten voor 4dagen (wanneer je 60%bruin hebt). Dit is wat gokwerk maar ik ben er van overtuigd dat het een schot in de roos zal worden. Hoe lang staan ze nu trouwens?

    Greetzzz

    Jona

    Leave a comment:


  • Damn nice
    replied
    Update 31-03-2009!!!

    De week ging weeer simpel, geen problemen gehad. me kamer begint nu wel flink te ruiken!

    toppen blijven hard groeien, ik schat dat er nog maar 2/3% ofzo bruine haartjes is dus deze moete nog wel een tijdje denk k?! ( van de hoofdtop dan )

    Verder: veel bladeren aan de onderkant beginnen af te breken, goed teken tog?

    Van P1 begin me hoofdbud wel dik te worden! me plant staat gewoon scheef xD, heb m maar beetje ondersteund :o

    P4 begint ook al mooi wat zaadjes te krijgen!

    P1:








    P3:






    P4:






    Zaadjes:



    Dat over hergebruike ga ik niet doen, ik ga buite kweke deze zomer, en gebruik me box mss paar keer om een soortje zaadjes te krijge, en dan dwarf ik ze..

    Me P4 staat 2 weke minder lang als de rest in bloei, dus ik ben van plan als de rest geoogst word, er een paar spaarlampe bij te hangen zodat ik het plantje nog even een boost kan geven!

    Ik heb ook 2 van me skunks geplant, met klein spaarlampje van 11 wat erbove, ikwil deze 1 maand late groeie zodat ze zeivertakkinge krijge, deze stek ik en de hoofdtopjes die over blijve zet ik in bloei en kan ik zien of ik man of vrouwelijke stekke heb

    Verder:
    Ik ruil skunks ik heb er 2 in de grond gedaan en ze zijn allbei uitgekomen!

    Ik heb met Jona geruild, en Jona is er blij mee!

    Alle stekken gaan onder me tl btw.

    Kben alleen bang dat mijn planten te laat klaar zijn zodat ik niet in mijn box kan voorgroeien? wat denken jullie?

    en hoe vinde jullie mijn plante? al enkele schatting om te stoppe met voeding?

    greetz
    Last edited by Damn nice; 31 March 2009, 18:24.

    Leave a comment:


  • moosehead
    replied
    hey kerel,ik heb net je hele verslag gelezen
    mooi compleet en heel leerzaam.hoop binnenkort zelf ook een te beginnen.je hebt me al een eind op weg geholpen.thnx!

    Leave a comment:


  • Jona
    replied
    Om je vraag over dat 'hergebruiken van je plant' te beantwoorden: Het noemt 'Reveg'. Een afkorting van 'Revegetation' of het terug plaatsen van je plant in de vegetatieve fase (gekend als de 18/6 cyclus waar de plant groeit).

    Je ziet dus dat ik weer actief ben, dus wil even van de gelegenheid gebruik maken om je te feliciteren met hoe ver je het geschopt hebt met je plantjes!
    Je hebt ook het een en ander bevrucht heb ik daarnet gelezen, hopelijk komt dat goed, ik heb er alle vertrouwen in .

    Die zaadjes die je daar hebt heb ik wel interesse in, moet gewoon eens even opzoeken hoe die skunk groeit (of kan jij me daar misschien al wat over vertellen aangezien er wel een pak soortjes van die skunk op de markt zijn ).

    Hoop snel van je te horen!

    Greetzzz

    Even een edit op vraag van Damn_Nice:
    Jona zegt (19:51):
    wat ik gedaan heb, om een zoete roker te bekomen
    Jona zegt (19:51):
    is op het moment dat je hoofdtoppen (want die gaan eerder dan je lage toppen gaan omvormen) voor 65-80% bruin zijn
    Damn_Nice zegt (19:51):
    beetje honing of suiker?
    Jona zegt (19:51):
    stoppen met water
    Jona zegt (19:51):
    nee, niets van die rommel bij doen
    Jona zegt (19:52):
    en na 2 dagen gestopt met water doe je de lichten helemaal uit
    Jona zegt (19:52):
    en dan 4dagen zo laten
    Jona zegt (19:52):
    en dan oogsten maar
    DUS:
    Jona zegt (20:01):
    stoppen met voeding 1-2 weken voor je gaat oogsten
    Jona zegt (20:01):
    stoppen met water 5-7dagen voor je gaat oogsten
    Jona zegt (20:02):
    lichten uit 4 dagen voor je gaat oogsten

    Jona
    Last edited by Jona; 23 March 2009, 20:06. Reden: wat extra info

    Leave a comment:


  • hobbyist
    replied
    dat van die onderste slappe gele bladeren dat is nomaal, de kun je er gewoon afknippen of afpitsen

    maar ik denk dat je nog wel +- 30 dagen moet voordat je kan oogsten hoor

    ik gebruik aan het eind van de kweek 12 dagen lang mijn eigen afscheidsritueel maar dat is voor iedereen anders..

    ik doe dan altijd de laatste 2 dagen compleet donker en zonder water of voeding, die 3 dagen daarvoor wel met lampen op 12/12 maar ook zonder water en voeding, en die 7 dagen daarvoor alleen water

    groet

    Leave a comment:

Bezig...
X