Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste micro kweek, commetaar en hulp gevraagt

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

  • Nerub
    replied
    eey Rut,, mijn zaden zijn nu ook ongeveer zo groot, en zijn de zaden van de laatste foto van myn stuifmeel?

    (altijd al willen weten hoe je voeten eruit zagen XD!)

    ga zo door!

    Leave a comment:


  • DenGiles
    replied
    ahja je hebt er ook een beetje last van, hopelijk ist ni erg en blijft et bij die blaadjes; zoals hier , ma vr de rest zijn het wel bomplanten!

    Leave a comment:


  • Damn nice
    replied
    De week ging zonder moeite, blijft mooi die toppen, behalve onderin de planten van P3 en P1 beginne bladeren raar te doen, is dit erg? normaal? Ik heb ook gekeken bij P4 en 1 fototje genomen, alle toppen doen het goed, de 4 topjes die ik bestove heb ook, ik zie al zaadjes komen, ik schat op 10-15 zaadjes van me eige plant + 10-15 zaadjes van Hollandse Hope x mijn soortje. Ik heb ook ongeveer 4 zaadjes geconstateerd bij andere toppen, dus het valt reuze mee! en dat allemaal bij P4, bij P1 en P3 heb ik niets kunnen vinden maar daar kom ik met de oogst wel achter.. K heb ook een foto bij P1 gezet dat je ziet dat er al best veel haartjes bruin worde, bij hoeveel % bruine haartjes schatten jullie dat ik moet stoppen met voeding? en hoeveel % bruine haartjes stoppe met water (ik weet 1 week na voeding maar wat als ze niet bruiner wille worde..)

    P1:










    P3:









    P4:








    Ik had ook keer ergens gelezen, dat je na de oogst nog keer je plant kon gebruiken door onderste 2 zeivertakkingen ofzo over te laten en deel van de wortels weg te halen, klopt dit? en weet iemand de link ernaartoe?

    Welk van deze 2 planten zal ik gebruiken (P1 of P3)

    Dan wil ik dat idee uitproberen om nog keer te gebruike en in de zomer ga ik toch buiten kweken dus mooi alle plek in me box + dat ik wil proberen een mega mooi plant uit spaarlampen te krijgen! + graag ook commetaar waarom die plant, of vinde jullie dat ik moet wachte op de oogst,, maar is natuurlijk niet echt eerlijk want op P1 staan 1 lamp extra en uhmm P3 is wel veel compacter

    greetz

    Leave a comment:


  • DenGiles
    replied
    gij hebt er echt welu werk gemaakt ze maateke, nog is merci das een serieuze dienst dage mij bewezen hebt, ask is iet kn doen vr u fzo let me know m8

    Leave a comment:


  • bearprolec
    replied
    vind heel je kweekje al super leuk om te lezen , en idd damn nice die planten

    Leave a comment:


  • ijscoman1
    replied
    Die planten zien er netjes uit Mooi groen ook! Dat van die suiker was inderdaad in Emielschut zn oude kweekverslag.... dat had wel effect geloof ik maar de verhoudingen weet ik ook niet. Ik heb het zelf de vorige keer met honing gedaan maar ja weet niet zeker of het invloed heeft gehad al ze wel totaal anders smaakt.

    Greetzz

    Leave a comment:


  • westport
    replied
    Hoe lang moete ze ongeveer nog? http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...mes-t2045.html
    Je kan ook oogsten als 75 tot 80% van de haartjes (pistels) bruin zijn.
    Hoeveel weken bloeit ze al?

    Wanneer moet ik stoppen met voeding geven (hoeveel weke voor de oogst)
    2 weken voor het oogsten.

    Wanneer moet ik stoppen met water geven (hoeveel weken voor de oogst)Ik geef geen water meer in de laatste week, en ik zet ze de laatste 48uur volledig in het donker.

    Hoeveel en wanneer moet ik suiker toevoegen aan het water en hoevaak?
    Dit heb ik nog niet geprobeerd maar had eens een topic gelezen van emielschut d8 ongeveer voorlaatste week 1 lepel op 5 liter, hier ben ik niet zeker van.

    Grtz
    Last edited by westport; 20 March 2009, 18:55.

    Leave a comment:


  • Angelooo
    replied
    dam nice ,dam nice

    Leave a comment:


  • weedlover
    replied
    damn, gij hebt daar een paar hele schone planten!

    grtz

    Leave a comment:


  • haze'o'lator
    replied
    volgens mij is p4 goed bestoven!

    de laatste week wordt er geen water meer gegeven en de voorlaatste week moet je alleen water geven!

    van die suiker kan ik je niet helpen dat doe ik nooit...

    grtzzz

    Leave a comment:


  • Damn nice
    replied
    Weken gaan goed, heb vrijdag wat stuifmeel op toppe van P4 gedaan, waarna ze rood/bruin zijn gaan worde en gaan verschrompele, betekend dit dat het goed gegaan is?

    Me ooms ware hier ook en ik heb 150+ skunk seeds gekrege dus als je wilt ruile...

    Ze zeggen dat het goed gaat!

    P1 en P3 beginnen best grote toppen te krijgen vind ik, ze ruiken niet! behalve als ik me kast ope doe beetje warme gras geur maar niet overdreven..

    Op de blaadjes begint ook al een beetje thc te vormen, ik weet niet of dat te zien is (naar mijn mening bij 5e foto van P1 wel goed te zien, mss rest ook wel maar niet echt op gelet..), en sommige haartjes van me toppe worde rood/bruin, is dit het begin van het einde .. of zijn deze ook per ongeluk bestove? (4e en 5e foto van P1 zie je er een paar)

    P1






    P3:








    P4:




    Dit zijn bestove toppen, is bestuiving goed gegaan, ze worde bruin en gaan verschrompele



    Verder, ze krijge nog hun voeding alga bloei van pokon. Wanneer moet ik stoppen hiermee schatten jullie? wanneer moet ik stoppen met water geven enz, eerste keer dat ik me oogst klaar maak. En had gehoord dat als je 2 gram suiker per liter water doet ofzo je plant zoeter word, iemand meer info hierover?

    Dus lijstje met vragen:
    Is P4 goed bestoven?
    Zijn de bruin/rooie haartjes van P1 en P3 per ongeluk bestove, of het begin van het einde?
    Hoe lang moete ze ongeveer nog?
    Wanneer moet ik stoppen met voeding geven (hoeveel weke voor de oogst)
    Wanneer moet ik stoppen met water geven (hoeveel weken voor de oogst)
    Hoeveel en wanneer moet ik suiker toevoegen aan het water en hoevaak?

    Verder nog tips or tricks?

    Greetz!

    Leave a comment:


  • gizmoo
    replied
    ziet er goed uit

    Leave a comment:


  • Marleyboro
    replied

    Leave a comment:


  • Nerub
    replied
    het ziet er nogsteeds fantastish uit Rut! mooie casings heb je gemaakt om je lampen. ben ik jaloers op

    ga zo door!

    Ps: Mischien binnekort me Hollands Hope stuifmeel voor je! dan kom ik je bevruchten met me zaad

    Leave a comment:


  • Damn nice
    replied
    Heb maar eens voor de grap wat fototjes gemaakt van mij hok, om te laten zien hoe ik het aanpak, en (volgens mij) het meeste vermogen eruit haal.

    doordat ik een geraamte alleen heb kan ik veel klote, ik heb nameljik touw om de bovenste geraamte geboden, en hieraan weer touwtjes die aan spaarlampe vast zitte, hierdoor kan ik makkelijk hoogte en breedte verschil veranderen. Het werkt nog goed ook.




    kweet niet of je het goed ziet, maar rechts bove in zitte 2 lampe dicht bij elkaar, 1 van die gaat ong 30 cm omlaag zodat die de onderste toppen ook goed licht krijgt (dieptestraling van spaarlampe rond de 30 cm, dan grijp ik tog een groot gedeelte van de plant), de lamp zonder reflector krijgt nog een reflector bakje, tussen de achterste 2 plante hang ik nog een spaarlamp zonder reflectie in het midden zodat die de middelste toppen van (vooral) de achterste 2 belicht en klein beetje de voorste, en ik hang nog een spaarlamp verticaal tussen de 2 vertakkingen van de getopte voorste, zodat die daar meer licht krijgt en links achter ook wat meer.

    Hierdoor krijg ik het effect dat natuurlijk alle plante wel licht van alle lampe krijge maar ook, me plant rechts achterin zijn 2 lampen + de lamp tussen de middelste 2 en de lamp die met reflector bove de getopte voorste plant hangt en de achterste 2 verlicht (ik schat dat ik ongeveer wel de hele plant zo belicht), delinks achterin plant heeft licht van die lamp die ernaast hangt, die in het midde hangt tusse de achterste 2, de lamp boven de getopte plant en een beetje licht van de verticaal gehangen lamp tussen de 2 takke van de getopte want die staat er precies achter. De getopte is veel kleiner met veel minder vertakkingen dus schat dat die wat minder nodig heeft, maar om de hoofdtoppen en vertakkingen tog wel mooi vol te late worden, boven elke top een spaarlamp en tussen de 2 hoofdtoppen in.

    Zo heb rechts achterin 4 lampe, links achterin 4 lampe en links voorin 3 lampe tot hun beschikking, + de tl die daar mooi schijnt , volgens mij heb ik zo alle plekken waar toppen komen goed belicht en gebruik ik het maximale van me lampen. en ik gebruik maar 8 spaarlampe

    Het ziet er mss niet heel netjes uit, maar is goedkoop, makkelijk te maken/vervangen/verplaatsen en werkt denk ik. Hopelijk haal ik hierdoor tog een grotere opbrengst omdat ik de lampen zoveel mogelijk tussen de planten hang zodat de dieptestraling van 30 cm door de planten gaat.

    Greetz
    Last edited by Damn nice; 9 March 2009, 19:52.

    Leave a comment:

Bezig...
X