Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LR2's Rommeltopic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

  • LR2
    replied
    Re: LR2's Rommeltopic

    Micropropagatie poging 3 (66% MS, 0,5mg/L BAP) in de hoop meer takken te maken en een cultuurtje op te starten die ik kan bewaren om stekken van de p#2 groen te nemen. Verdomd lekker wietje, dus die bewaar ik graag in meervoud. Graag ook 100% steriel, zodat ik de moeder (in het klein; 5cm potje) voor tenminste 4 jaar kan cultiveren. Het is maar een testje, maar als het werkt, dan scheelt dat een boel ruimte.
    DSCF9231.jpg

    DSCF9232.jpg

    DSCF9233.jpg
    De reveg stek ziet er gesnoeid uit. Kan best kloppen, want dat zit hierboven in een potje.
    DSCF9234.jpg
    P#2 paars uit 2015 is ook weer in groei.
    DSCF9235.jpg
    Topjes van 1cm? Die reveggen ook!

    Leave a comment:


  • LR2
    replied
    Re: LR2's Rommeltopic

    Auxine onderdrukt de neiging van de plant om gedrongen te blijven, het zorgt dus voor strek-groei eigenlijk. Dat had de plant nu even nodig, omdat er schimmel begon te ontstaan in de afgestorven bloemdelen. Dat zat allemaal te compact op elkaar (effect van cytokines, de tegenhangers van auxine).
    Ik heb IBA opgelossing van 6mg/L gebruikt samen met wat honing, in het gietwater. Honing omdat er niet veel fotosynthese plaatsvindt, en omdat honing een goede bron van diverse suikers (glu-, fruc-, malt- sacharose) is.

    Zelf dacht ik vooral dat ik de wortels wat zou kietelen en dat er iets meer lengtegroei zou plaatsvinden, maar dat het in dit tempo ging verbaast me nogal. Leuke meevaller!

    BAP en in mindere mate Kinetine zorgen voor compactere bloei, maar die heb ik nog nooit toegepast op wiet. Dat vind ik zonde in het geval dat het mislukt.

    Leave a comment:


  • Wietefras
    replied
    Re: LR2's Rommeltopic

    Helpt auxine met reveggen? Dat is wel handig dan inderdaad.

    Leave a comment:


  • LR2
    replied
    DSCF9230.jpg

    Leave a comment:


  • Greyvol
    replied
    Re: LR2's Rommeltopic

    Gelukt!

    Leave a comment:

Bezig...
X