Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LR2's Rommeltopic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

  • LR2
    commented on 's reply
    Op zich is dat niet zo gek alles in een plant wordt bepaald door genen. Het probleem is dat bij elke plant die genen op een ander plekje zitten, wat het heel moeilijk maakt om ze te vinden. Zodra ze gevonden zijn, kunnen ze actief aangepast worden, of is het tenminste makkelijker om bij een zaailing al de bloemkleur te voorspellen. Afgelopen week zag ik dat ze een gen van een bacterie in een plant gestopt hebben, zodat ze nu eindelijk eens blauwe bloemen kunnen gaan maken. Al jaren zie ik in inkt gedoopte orchideen verkocht worden, die later gewoon wit blijken te zijn. Misschien dat het nu eindelijk eens milieuvriendelijker kan.

  • LR2
    commented on 's reply
    Niet verwijderd, ik heb immers een vrouwelijke plant met chemische stoffen herma gemaakt. Dat zou niet kunnen als de mannelijkheid eruit is.

  • kishan007
    replied
    kwam op internets ook een artikeltje tegen waar zij beweerde plant genen verantwoordelijk voor de bloemkleuren. https://www.sciencedaily.com/release...1008183355.htm

    Leave a comment:


  • kishan007
    replied

    Leave a comment:


  • Stemma
    commented on 's reply
    Gebruik vaker een lijmpistool?

  • Stemma
    commented on 's reply
    Gefeliciteerd!

  • LR2
    replied
    Mag ik alweer commenten? Want om nog even terug te komen op het feminisatie-verhaal.. Dat is dus gelukt! 100% vrouwelijke planten.

    Leave a comment:


  • LR2
    replied
    Hee mensen,
    Even een hersenkraker hey. Want da's altijd leuk.

    We weten een aantal dingen over wietplanten:
    - Hoe meer licht hoe beter.
    - Hoe meer licht, hoe kleiner de internode-afstand.
    - Als planten net gestekt zijn, dan kan de auxine er voor zorgen dat de scheuten iets langer zijn dan normaal. Dit effect duurt niet zo lang.
    - Goedkope LEDstrips zijn kut en absoluut niet bedoeld om wietplanten onder te zetten.

    Mijn rommelhok is geupdate met goedkope ledstrips. Nouja, goedkoop.. Ik was toch gauw 200 euro kwijt aan alu profielen (6 euro/ meter) en aan LED-drivers (45 euro/stuk, 2 stuks).
    In het rommelhok hangt 3 meter van deze, aan stukken gesneden en opnieuw gesoldeerde strip: LED strip 24V daglicht wit, 5 meter, 300 SMD 5050 LED's, waterdicht IP68
    Fuck yeah lijmpistolen. Dat ik die dingen nooit eerder gebruikt heb zeg!

    Kijk maar:
    DSCF0219.JPG

    De internoden van de plant zijn ongeveer precies zo:

    DSCF0220.JPG


    Nu aan jullie de hersenkraker: Wat wil LR2 hier mee zeggen? Wat is de achterliggende boodschap?

    Leave a comment:


  • Smokey Bob
    replied

    Leave a comment:


  • LR2
    replied
    Die ervaring heb ik niet. Ik weet wel hoe het zou moeten, hoe het zou kunnen en wat daar voor nodig is. Maar de vraag die je jezelf zult moeten stellen in dit geval is de volgende: Waarom?
    Hop groeit niet sneller of mooier dan wiet. Een kruising betekent dat je twee helften van mooie planten moet weggooien, om 1/4e van de originele plant over te houden. Zulke mengels gaan vrij willekeurig.
    Stel je eens voor; een slingerende wietplant.. Dat is super onhandig knippen. Of anders: hop in kerstboomvorm.. Daar kun je ook weinig mee.
    Ik ben groot fan van experimenteren, absoluut. Ik wil je best alle middelen geven om het te doen, maar dan wil ik weten wat het doel is, en dan wil ik ook realistisch zijn: je wint er namelijk niks mee, geen rechtzaken (opiumwet is specifiek in het bevatten van psychoactieve stoffen, ongeacht planttype/soort), geen snellere groei, geen hogere opbrengst, en de kans dat je plant 'er voor kiest' om 90% hop te worden, is nogal aanwezig.
    Het is een non-discussie. De ultieme natte droom die nooit kan uit komen, omdat er niets nats is aan de realiteit. Je gooit in feite twee planten in de blender, en je hoopt dat er wat leuks uit komt. Het niet-leuke zal 99.999999% van je uitkomsten zijn..
    Als je het toch wilt onderzoeken, ga dan voor de embryo rescue (moeilijkheidsgraad level Expert hobbyist) of voor protoplast fusie (moeilijkheidsgraad level Expert Wetenschapper in de orde van de ronde tafel).


    Nog liever zou ik zien dat we andere manieren vinden, epibrassinolide, of tricontanol goed weten toe te passen. Er is nog veel te winnen door (met behulp van hormonen) enkele genen te silencen of zich overmatig laten uitdrukken (overexpression). Dat kan ook zonder hormonen, maar dan zit je op duizenden euro's tegenover een paar tientjes.

    Voordat je vragen gaat stellen of polyploiditeit (en voordat anderen daar uberhaupt over na gaan denken): trust me on this one, it's not going to work. Meer dan diploide, betekent in het plantenrijk dat je nogal onstabiele planten hebt, zonder duidelijke groeivormen die daarnaast ook nog eens voor een gigantisch percentage steriel zijn. In de VS willen ze dat idee niet afschudden, niet loslaten. Ik heb zelf met zulke planten gewerkt in het verleden; we hadden er circa 1000 nodig om 1 goede plant over te houden. Een kostenplaatje van enkele tonnen euro's.

    Leave a comment:


  • Hoppubis
    replied
    Gekke dingen in dit topic
    ik heb hier een account aangemaakt ivm met uw reactie op de post over bloemkolen met cannabis kruisen.
    Dit is wss niet de plaats om te vragen, maar heeft u enige ervaring om cannabis te kruisen met een hoppeplant?
    mvg

    Leave a comment:


  • BackYardPlant
    commented on 's reply
    Nou, Iran strepen we eventjes van het lijstje met mogelijke vakantie landen af.

    Wat een slang is dat zeg... Pfff

  • Greyvol
    commented on 's reply
    Goed bezig

  • Stemma
    commented on 's reply
    ik krijg er de kriebels van en klik dus al helemaal niet op je linkje, sorry!

  • LR2
    commented on 's reply
    Hey dit werkt. Die stierslang die ik had, die komt trouwens tegenwoordig ook in het wild voor. Ergens in de duingebieden van een plaats in Nederland. Dikke kans dat we ze dus vaker gaan zien. Naast de Ringslang, de Adder en de Gladde slang zijn er 2 exoten die het goed doen hier: de Russische Rattenslang (zelfde type als de mijne, maar mooier gekleurd omdat ze wild zijn) en nu dus de Stierslang. Onthoud: zwart is lief, doet geen kwaad. Bruin is eng en agressief.
    Die stierslangen willen nog weleens achter een mens aan gaan, die kennen geen angst. Vandaar de naam denk ik. De andere slangen zijn schuw. Maar allemaal waarschuwen ze door de sissen en met hun staart te ratelen. Veel mensen denken dat alleen ratelslangen dat doen, maar dat zijn de enige slangen die een ratel hebben, vrijwel alle slangen doen het, maar dat klinkt wat minder heftig.

    De enige slang waar ik nachtmerries van krijg, is de Spider Tailed Viper.
    https://www.youtube.com/watch?v=7CjtQOc9euU
    Gadverdamme!
Bezig...
X