Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zijn deze spullen goed voor een microkweek?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Zijn deze spullen goed voor een microkweek?

    Korting op 420shop

    #2
    Variac 0-250V 2A (500W)


    Stevige regelbare (auto) transformator, 0-250V. Te gebruiken bij experimenten, testen, meetopstellingen en dergelijke.
    Afmetingen : 130 x 180 x 135 mm
    Gewicht : 4 kg
    Primair : 220 V
    Secundair : 0 - 250 V / 2A
    Afgegeven vermogen : 500 Watt
    waarvoor gebruik je deze?

    de softbox is die met tempratuur censor wals die er niet op zit is het miss handig om een fancontroller met tempratuurcencor er bij aan te schaffen voor de climaat beheersing.
    secret jarden is goed filter is ook een goeie.
    als de lamp 225 watt aan spanning trekt en netspanning is 230 watt is de timer goed kan tot 600 watt. en temp en hygrometer is altijd handig (meten is weten)
    Last edited by like a lion; 28 May 2017, 21:17.

    Comment


      #3
      Uhm, spanning wordt uitgedrukt in volt en watt is vermogen en wat er van belang is bij een relais is de stroom die erdoor gaat, in ampere. Maar ja, die lumii is goed.

      Comment


        #4
        Hej dank voor je snelle reactie!

        De variac wil ik gebruiken om de softbox dus mee te dempen. Aangezien het best een overcapaciteit is qua afzuiging zal ik deze op zo'n 30% laten draaien indien mogelijk. De variac zou het dan bromloos regelen. Dit zou nagenoeg stil moeten zijn dan, tenminste zover ik kan lezen overal.

        Er zit inderdaad geen temp. meter op de softbox om het klimaat automatisch te regelen. Mijn gedachte is om icm met de meters dit handmatig bij te houden, alleen wel om zo min mogelijk aan die variac te hoefen draaien.

        Of weet jij een regelaar die een softbox automatisch kan aansturen zonder brom te geven? Uiteraard wel betaalbaar....

        Ik heb wel gezocht naar frequentie regelaars alleen daar is geen normale stekker in te steken en ik wil liever niet met losse kabels gaan werken maar gewoon plug & play.

        Comment


          #5

          Comment


            #6
            jaa heb er wel een voor je tempratuur en procent instelbaar met draai knop plug en play gewoon stekker ding

            https://onlinetopgarden.com/nl/home/...ler&results=30 let wel op want moet appart sencor bij besteld worden bij deze

            planten trouwens beste rond 28 graden overdag
            Last edited by QnQ; 9 November 2019, 09:12.

            Comment


              #7

              Comment


                #8

                Comment


                  #9
                  jaa die dimmen ook ( kan ze altijd bellen voor info) en 500 kuub is ook wel goed denk om de koele lucht naar binne te trekken maar zorg wel dat de lucht inlaat gat groot genoeg is

                  Comment


                    #10
                    hou aan wat t beste werk voor jou iedere plant heeft ander dna elke omgeving is anders en ieder gebruikt ze eige voedings merkt die hij of zij het beste vind werken ieder heeft eige merk lamp dus witter of feller licht andere frequentie iedreen woont op ander zee niveu enz. kijk wat t beste werkt voor jou en blijf op die toer maar cannabis wat boven 28 graden staat kan gaan stressen of zaden maken zonder bevrucht te zijn door een mannetje (de rede van zaad in shop wiet) of kan mannelijke bloemetjes gaan maken kortom raar dus

                    Comment


                      #11
                      Ja de fan controllers die je zegt lion als ik die ga googlen dan lees ik toch best wat mensen die zeggen dat deze niet bromloos zijn en dat de temperatuur regeling soms wat te wensen overlaat... misschien dat jij natuurlijk andere ervaringen ermee hebt.

                      Het moet echt bromloos zijn. Volgens mij de opties die ik tot nu toe weet zijn de variac en een Automatische trafo regelaar. Die laatste is van verschillende merken verkrijgbaar en iets duurder dan een variac maar gaat wel automatisch in 5 stappen. Het overschakelen van de stappen is dan niet geluidloos en zou een 'tik' geven. Dit is voor mij te overzien, maar een constante brom is echt geen optie.

                      En een G-tools fan controller 10A?.. deze zijn ook voor nog schappelijke prijzen tweedehands te krijgen en lijkt mij ook een serieuze optie alleen ik kan nergens vinden of deze bromloos is?

                      Ik ben eigenlijk nog op zoek naar ervaringen van mensen die deze dingen hebben horen werken.

                      Dus als er iemand ervaring mee heeft dan hoor ik dat graag


                      Last edited by NieuweTeelt; 29 May 2017, 00:07.

                      Comment


                        #12
                        Wat ik zou veranderen in je lijstje :
                        Groter filter. 150 kuub filter en 500 kuub afzuigen is vragen om problemen.
                        Haal er gewoon filter van 400-500 kuub bij.
                        Je kunt een softbox ongestraft dimmen tot iets minder dan 50%.
                        Maar je weet niet hoeveel lucht die verwerkt op 100 Volt, vandaar.
                        Zo'n softbox is trouwens een groot ding, die kun je meteen als bijzettafel gebruiken. (fyi)

                        Btw. Je filter zul je misschien wel verticaal moeten hangen, anders past dat niet, met die geisoleerde slang is dat een drama om te verwerken.
                        Verticaal kan gewoon, das verder geen probleem. (fyi)

                        Buiten en binnen tegelijk kweken is dubbel risico heh...
                        Als je bezoek krijgt omdat iemand vindt dat het stinkt buiten, kijken ze vaak ook even binnen.

                        Succes.
                        Last edited by QnQ; 29 May 2017, 01:08.
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment


                          #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door NieuweTeelt View Post
                          Ja de fan controllers die je zegt lion als ik die ga googlen dan lees ik toch best wat mensen die zeggen dat deze niet bromloos zijn en dat de temperatuur regeling soms wat te wensen overlaat... misschien dat jij natuurlijk andere ervaringen ermee hebt.

                          Het moet echt bromloos zijn. Volgens mij de opties die ik tot nu toe weet zijn de variac en een Automatische trafo regelaar. Die laatste is van verschillende merken verkrijgbaar en iets duurder dan een variac maar gaat wel automatisch in 5 stappen. Het overschakelen van de stappen is dan niet geluidloos en zou een 'tik' geven. Dit is voor mij te overzien, maar een constante brom is echt geen optie.

                          En een G-tools fan controller 10A?.. deze zijn ook voor nog schappelijke prijzen tweedehands te krijgen en lijkt mij ook een serieuze optie alleen ik kan nergens vinden of deze bromloos is?

                          Ik ben eigenlijk nog op zoek naar ervaringen van mensen die deze dingen hebben horen werken.

                          Dus als er iemand ervaring mee heeft dan hoor ik dat graag

                          de controller maakt zoiezo geen geluid is net zo iets als tijdsklok die je hebt. gaat alleen electriciteid doorheen dus maakt geen geluid. en bijna alle buisventilatoren zijn stil dit komt door dat de fan die er in zit op een lager draait net als een wiel en als de fan in evenwicht is trilt het niet dus bij een beetje degelijk merk zit je al gou goed. als de fan een brom geeft is het misschien de motor van de fan die te langzaam draait door een te lage stand en moet die op te weinig spanning opp gang komen wat heel veel kracht kost met weinig energie.dan is het misschien een idee om m iets hoger te zetten.

                          G-tools fan controller 10A voor deze zou ik gewoon even bellen naar de growshop. online topgarden heb ik altijd goeie ervaringen mee klantenservice geeft ook altijd goede info.


                          kan natuurlijk ook zoiets kopen buisventilator met tem sensor en procent knop en geluidsarm. alles wat je zoekt. https://onlinetopgarden.com/nl/home/...tor&results=37
                          Last edited by like a lion; 29 May 2017, 12:41.

                          Comment


                            #14
                            QnQlike a lion ja ik lees op diverse fora dat een buisfan toch een irritant geluid kan maken. En dat fancontrollers deze wel weg kan namen, alleen dat deze dan op zijn beurt weer gaat brommen. Ik wil het in 1 keer goed doen vandaar dat ik mij rustig aan het inlezen ben. Ik wil van de G-tools controller nog wat meer info omdat deze dan ook tweedehands nog voor een redelijke prijs te krijgen is. Eigenlijk is mijn keuze voor de softbox al wel gemaakt. Ik lees hier goede ervaringen over icm een variac of een trafo controller.

                            Als ik buisfans intyp op google kom ik te vaak tegen dat het herrie en/of niet bromloos te dimmen is. Waar het dan aan ligt dat maakt niet uit, er zit een brom in. Ook zullen er ongetwijfeld setjes zijn die bromloos zijn en perfect werken, alleen ik wil het dan wel uit ervaringen horen en niet omdat het op de webshop staat, tevens is geluidsarm niet stil. Begrijp me niet verkeerd hoor ik waardeer je inbreng heel erg, alleen ik heb iets voor ogen en ik zal het net zolang uitzoeken dat ik een voor mij perfecte set heb, dus zo stil mogelijk

                            Comment


                              #15
                              Haha. Je doet dan wat opzoekwerk, je wil absoluut geen brom, je zit bij het rechte eind en dan zou hier iemand je eentje aanraden die bromt. Knap. Lion, ik weet niet waar je je info vandaan haalt, maar ik heb een g-tools afzuiger en die bromt. Er is maar 1 buisafzuiger die niet bromt en dat is deze: Buisventilator PK125 EC-TC 680 m3. Staat blijkbaar nu in promo voor 216 euro. Al de rest bromt, op volle toeren, en nog harder gedimd via het toestel zelf. Een degelijke fancontroller haalt die brom weg, maar ik kan voor mezelf enkel spreken over de smscom hybrid controller en dat beestje is duurder dan die prima klima. Kwam uit een tweede hands set.

                              Een softbox zit toch al snel aan 40x40x40 en meer. Ik heb eentje gehad, maar gebruik nu terug de g-tools met smscom. Nadeel van een softbox is dat je een groter capaciteit nodig hebt tegenover een buisfan, ze nemen serieus veel plek in beslag, en ze verbruiken een stuk meer.

                              Comment

                              Bezig...
                              X