Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

grow mediums en verlichting vragen

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

  • RoadManiac
    replied
    ik ga tog voor spaarlampen want mijn hok is maar 60 cm hoog en hps hebben een afstandje nodig, ik ga een autoflowering soort kweken i.v.b met de hoogte beperking alleen welke weet ik nog niet lowryder 2#, diesel ryder, of met ak 47 klinkt allemaal goed, als ik maar een eigen wietje heb.

    Leave a comment:


  • darkiess
    replied
    ja dat kan je kan onder een m2 9 potten neer zetten van 11 liter

    maar hoe er dan rekening mee dat je voor groei wat korter moet worden dan
    maar wat je ok kan doen is gewoon 5 planten neer zetten dan heb je meer de ruimte en kan je langer voor groeien ik zou optie 2 nemen want je bespaart 4 zaadjes voor het zelfde gewicht

    Leave a comment:


  • Weedy
    replied

    Leave a comment:


  • westport
    replied
    is zeker genoeg voor 3 plantjes 1m3
    grtz.
    die ballast is tussen 8 en 10 procent watt



    ps.Welk soortje ga je kweken?
    Last edited by westport; 9 November 2008, 18:58.

    Leave a comment:


  • RoadManiac
    replied
    me vader zal het zoiezo niet leuk vinden maar als het minder kan is het beter, met een 250 watt hps en dat met ballast 275 en dan weet ik niet eens of die dan genoeg is voor 3 plantjes, want het is maar 1 lamp en die spaarlampen 2 die hang ik er dan tussen met gepolijste reflectors of zo

    Leave a comment:


  • westport
    replied
    Tja maar voor die enkele watjes meer zal je toch veeeel meer opbrengst hebben ,250watt HPS 72euro. Een complete lichtset inbegrepen is de ballast,reflector en een lamp son-t-pia.
    12euro meerkost.
    grtz


    Leave a comment:


  • Weedy
    replied
    Yep, dat wel. Maar je resultaat zou ook wat minder zijn. Maar kan inderdaad goed,, + je hebt minder werk

    Leave a comment:


  • RoadManiac
    replied
    alleen wat jullie misschien niet hebben begrepen of over heen hebben gelezen ik wil 2 105 watt spaarlampen gebruiken dus 210 watt en die verbruiken dus minder als een 250 watt hps systeem met vsa of ballast, en 2 van die 105 wat is bij elkaar 60 euro en een hps systeem is duurder

    Leave a comment:


  • Weedy
    replied
    Dat klopt. Echter probeerde ik duidelijk te maken dat 300 watt daadwerkelijk ook 300 watt is (qua kosten, wat het ook verbruikt)

    Leave a comment:


  • darkiess
    replied
    nou weedy 250 en de 300 verbruiken bijna precies hetzelfde

    hou er rekening mee dat in je vsa ook nog is 10% van je wattage verbruikt hea

    dus 250+ 25 is 275 watt

    Leave a comment:


  • Weedy
    replied
    Nee, zo werkt dat niet.
    Een 250 Watter HPS verbruikt minder stroom dan een 300 watt spaarlamp (als die er zijn).

    Hoe hoger het wattage, hoe meer stroom ze verbruiken. Ongeacht of het een spaarlamp, tl, hps of gloeilamp is.

    Leave a comment:


  • RoadManiac
    replied
    het kweek hokje staat binnen dus dat is niet echt een zorg alleen die hps zuipt zoveel stroom en is wel wat duurder dus daarom liever niet een hps

    Leave a comment:


  • westport
    replied
    Ja tuurlijk ,een 250watt hps heeft bijna het dubbele aan ratio lummen per watt, en veel meer dieptestraling.+ in deze koude dagen en nachten dat het lekker het kweekhokje verwarmt. Heb hier een intressant topic gevonden van bobo, zeker de moeite om eens te bekijken! http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...ips-t1011.html
    grtzz


    edit:Wat ik kan aanraden is de batmix potgrond, voor meer info kan je eens kijken bij alien growshop.
    http://www.growshopalien.com/onlineshop/
    Last edited by westport; 9 November 2008, 16:40. Reden: potgrond

    Leave a comment:


  • Weedy
    replied
    Inderdaad westport, denk dat een 250 watt HPS zelfs beter is dan een spaarlamp 300 watt.

    Maarja

    Leave a comment:


  • westport
    replied
    Ipv 300 watt spaarlamp zou je dan toch wel beter een 400 watt hps nemen!
    grtzzz


    Leave a comment:

Bezig...
X