Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Buitenkweek van: White Widow, Purple Queen & Royal Gorilla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Buitenkweek van: White Widow, Purple Queen & Royal Gorilla

    Korting op 420shop
    Beste kwekers,

    Dit jaar ben ik voor het eerst begonnen met het kweken van wietplanten. De planten staan in cementkuipen van +/-60L gevuld met 8L hydrokorrels op de bodem en 50L Plagron terra light mix daarboven op. Verder heb ik gaten geboord in de bodem voor waterafvoer en de kuipen wit gespoten ivm mogelijk verbranden van de wortels (wit reflecteert).

    De zaden komen allemaal van RQS;
    - 2x Feminized White Widow
    - 2x Feminized Purple Queen
    - 1x Feminized Royal Gorilla.

    Ik zal nu even een korte update geven over het proces tot aan de tegenwoordige tijd. (alle foto's staan onderaan)
    Op 26-04 ben ik begonnen met het ontkiemen van de zaden in moestuingrond die ik nog had liggen (5 uit 5 zaden zijn uitgekomen ! )
    Op 03-05 waren het dan ook al 'echte' plantjes.
    Op 16-05 heb ik de planten overgepot, waarbij ze meteen in de 60L pot zijn gegaan. Dit is op dit moment misschien wat 'overkill', maar heb geen zin om ze later nog eens te moeten verpotten.
    Hierna heb ik de Plagron terra grow en bloom gekocht en heb sindsdien de terra grow toediening rustig opgebouwd, waarbij ik ze nu dagelijks, of om de dag voeding geef.
    Een maand verder zijn de planten al flink gegroeid, waarbij de RG al een redelijk struikje begint te vormen.
    P.S. excuses voor de schutting die als camouflage werkt.
    Helaas is het bij mijn eerste projectje niet alleen maar rozegeur en maneschijn. Afgelopen weekend is met de harde wind een van de planten 'geknakt', waarna die snel is verplaatst naar de IC( beschut uit de wind). Met al mijn medische kennis heb ik geprobeerd hem zo goed mogelijk te verzorgen met ondersteunend bamboe en een schilderstape spalk. (zie afbeelding) Hebben jullie verder nog tips voor mijn geknakte plant?
    Ik zal ook nog wat close up foto's van de planten toevoegen.
    Ik heb trouwens ook last gehad van een aantal slakken, vandaar dat ik ben begonnen met het sparen van eierschalen zoals op de foto te zien is.
    Mochten jullie nog tips hebben dan hoor ik graag van jullie?

    Momenteel ben ik aan het uitzoeken wanneer ik de planten in bloei wil gaan zetten, maar daarvoor moet ik nog even wat literatuur/ forums in duiken.

    Op een goede oogst in 2020!
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    ***dubbelpost samengevoegd***

    Hieronder nog wat foto's.
    WhatsApp Image 2020-06-30 at 21.36.15.jpeg
    De gespalkte plant op de IC.
    WhatsApp Image 2020-06-19 at 19.28.03.jpeg
    Een foto rond 16 juni.
    WhatsApp Image 2020-06-30 at 21.36.15 (2).jpeg
    Close up van WW.
    WhatsApp Image 2020-06-30 at 21.36.15 (1).jpeg
    WhatsApp Image 2020-06-30 at 21.36.16.jpeg
    De royal Gorilla afgelopen week.
    Attached Files
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 2 photos.
    Last edited by QnQ; 30 June 2020, 21:56.

    Comment


      #3
      Hoe wil je ze in bloei gaan zetten dan ?
      Bij een buitenkweek kun je dat alleen doen door ze te verduisteren, elke dag op exact dezelfde tijd voor 10-12 weken lang.
      Je kunt ook niks doen dan gaan ze vanzelf in bloei in september als het 12/12 wordt buiten, dat is verreweg het makkelijkste.

      Alleen eierschalen doen niks tegen slakken, ze kunnen zelfs over scheermesjes glibberen dus zo'n eierschaaltje is easypeasy.
      Tips tegen slakken vind je in het helpdeskforum, bij de beestjes enzo.

      Ze zien er klein uit voor 2 maanden oud.

      Oh hoppekee weer iemand die niet snapt hoe de foto's in 1 post kunnen.
      Dit schijnt toch een erg groot probleem te zijn.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Toprot ga je niet tegen buiten, of je moet heel vroeg gaan verduisteren.
        Maakt ook niet uit als je geen autoflowers hebt want ze brengen ook veel meer op, dus met een handvol toprot weggooien hou je nog steeds meer over.
        Als je eind juli begint kun je waarschijnlijk begin oktober oogsten, dan is het weer toch ook slechter.
        Maar je bent inderdaad wel wat eerder klaar.
        Verduisteren werkt prima, als je het elke dag op precies dezelfde tijd doet.
        Je schuur moet wel goed geventileerd zijn.

      • complex
        complex commented
        Editing a comment
        QnQ kan het kwaad bij verduisteren dat je soms 5 minuten te laat bent ?

      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        5 minuten niet nee maar langer dan 20-30 minuten zou ik niet afwijken.

      #4
      Klein maar wel heel fijn mooie bosjes
      verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

      Comment


        #5
        Leuk verslag van 5 prachtige volle dames...hier is het ooit begonnen met Shiva stekken, maar die was op een gegeven moment niet meer verkrijgbaar dus werd mij WW of PP aangeraden. Die is ook heel lekker en doet zijn werk voor mijn medische aandoeningen. Vervolgens kon ik hier alleen nog maar Amnesia stekken krijgen, komt veel vanaf maar het grote nadeel bij mij is dat het inslaat als een bom en binnen een half uur weer uitgewerkt is...Dus ik rook er met gemak 3 per uur doorheen, ww of pp kan ik makkelijk 4 uur zonder.

        En sinds 3 jaar koop ik zaadjes, helaas het 1ste jaar 3 van de 5 waren hermafrodieten. Vorig jaar wel een goede oogst gehad maar blijkbaar iets te laat met ontkiemen begonnen zaai de mijne begin mei binnen en na ijsheiligen gaan ze naar buiten. Eind juli gaan ze over op 12 uur, ik moet ze dan wel 9 weken dagelijks in en uit de schuur halen maar dat heeft ook weer zijn charme.
        Volgend jaar ga ik maar iets vroeger met de zaadjes beginnen maar eerst de tuin goed beveiligen zodat hetgeen wat gisteren is gebeurd volgend jaar niet kan gebeuren

        Comment


        • Boomvalk
          Boomvalk commented
          Editing a comment
          Ik vergeet nog 1 hele lekkere soort, Santa Maria, was tijdelijk verkrijgbaar maar vanwege de lage opbrengst heeft die het helaas niet lang gered

        #6
        Beste kwekers, ik heb jullie hulp nodig! Ik ben op 1 augustus begonnen met het handmatig verduisteren van mijn planten, waarna ze dus zijn overgegaan in bloei. Nu, bijna 9 weken later, krijgen de toppen verschijnselen van toprot. Ik zal eerst wat foto's laten zien;
        WhatsApp Image 2020-10-02 at 18.55.46 (3).jpeg WhatsApp Image 2020-10-02 at 18.55.46 (1).jpeg WhatsApp Image 2020-10-02 at 18.55.45 (2).jpeg WhatsApp Image 2020-10-02 at 18.55.46 (2).jpeg WhatsApp Image 2020-10-02 at 18.55.46.jpeg WhatsApp Image 2020-10-02 at 18.55.45.jpeg
        Nu vormen er dus in de toppen bruine blaadjes die krom trekken en ook heel makkelijk uit te top te trekken zijn. Waarbij ook schimmelachtige sporen meekomen. Nu wilde ik eigenlijk de planten volgend weekend gaan oogsten, ik ben namelijk vorig weekend gestopt met bloeidvoeding en begonnen met spoelen. Wat kan ik nu het beste doen? Alle toppen met rot eruit knippen en weggooien? En kan je dan 'gezonde' toppen nog laten zitten, of kan ik het beste dit weekend al oogsten?
        Ik hoor graag van jullie.
        Attached Files

        Comment


        • Corleone1933
          Corleone1933 commented
          Editing a comment
          Als je eenmaal toprot hebt kan je het beste alles oogsten, want als het er eenmaal inzit gaat het heel snel over op de andere toppen, ik heb het ook in mijn white widow gehad en heb alles geoogst, dus zo snel mogelijk knippen suc6 verder

        • Maniac
          Maniac commented
          Editing a comment
          In dit stadium zou ik alles waar je echt flink rot in hebt swso oogsten want met dit weer rot alles onder je reet vandaan....als er planten zijn zonder rot kunnen je het proberen om die nog een weekje door te trekken met een aanzienlijke kans dat ze ook gaan rotten...
      Bezig...
      X