Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wormenmest

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

  • copro
    replied
    Re: wormenmest

    Hey Tosti,
    Jouw toevoeging kan ik staven, doe dit al jaren zo en je ziet het verschil aan de planten.
    Mss is een idee om een vergelijkende test op te zetten
    Canna compost vs reguliere meststoffen
    My guess is : canna wint :p

    Leave a comment:


  • Tosti
    replied
    Re: wormenmest

    Hieronder een kleine toevoeging op deze mooie compost-handleiding

    Te vinden in het boek, "Nederwiet - how to grow weed at home", op deze site: http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...ome-t7679.html

    Leave a comment:


  • wigyour
    replied
    Re: wormenmest

    Volgend jaar zal ik ook mijn compost hoop gaan gebruiken voor mijn plantjes

    Leave a comment:


  • jeroen
    replied
    Re: wormenmest

    Mooi uitgelegd, heb zelf een megeling van 1/4 compost 1/4 potgrond 1/4 tuinaarde en nog een beetje as en houtskool.

    Leave a comment:


  • SirSmokeAllot
    replied
    Re: wormenmest

    interessant draadje bobo!
    Thnx
    Grtz $iR

    Leave a comment:


  • bobo
    replied
    Re: wormenmest

    maar mijn vader heeft de potgrond opgebruikt aan gerariums.
    Nog een geluk dat je daar je wietplanten niet heb in geplant, geraniums hebben namelijk een zure grond nodig. ik neem aan dat het potgrond voor geraniums waren die je pa gebruikt heeft, anders is het niet zo interessant voor zijn geraniums.

    Wat de compost betreft, meng hem met wat aarde uit je tuin, 50% tuinaarde en 50% compost. Mischien heb je toevallig nog iets liggen kalk en /of perliet, ... ? Mischien ff kijken in pa zen kast .

    Grtz

    Leave a comment:


  • Smoke2Joints
    replied
    Re: wormenmest

    Is alleen compost een goede basis om je plant in te laten groeien? Ik zou mijn plantje moeten overpotten, maar mijn vader heeft de potgrond opgebruikt aan gerariums.

    Leave a comment:


  • bobo
    heeft een topic gestart wormenmest

    wormenmest

    Tuin- en keukenafval...

    * Bladeren (ontbinden sneller als ze versnipperd zijn)
    * Gazongras (droog)
    * Planten
    * Onkruid (nog niet in het zaad)
    * Oude potgrond
    * Verlepte bloemen en planten
    * Fruitafval
    * Groentenafval
    * Eierschalen (fijngestampt)
    * Theezakjes en koffiedik (met filter)
    * Versnipperd papier

    Verboden

    * Vlees, vis en botten
    * Zuivelproducten
    * Vet en olie
    * Kaas-, vlees- en andere sauzen
    * Plastic
    * Metaal
    * Dierenuitwerpselen


    Composteringstechniek...

    Thuis composteren kan in een zelfgemaakte bak of in een commercieel compostvat dat in de handel of in uw gemeente te koop wordt aangeboden.
    Eerst zoekt u een zonnige en goed gedraineerde standplaats voor het compostvat. Kies een plaats die heel het jaar door vlot bereikbaar is.

    Voorbereiding...

    1. Spit de grond om op de plaats waar u het compostvat wilt plaatsen.
    2. Vervolgens bedekt u de bodem van het compostvat met een laag kleine takjes om de luchtcirculatie en de afwatering te bevorderen.
    3. Wissel vochtige lagen (bijv. keukenafval) af met droge lagen (bijv. tuinafval).
    4. Voeg zo mogelijk verse compost, teelaarde of een startproduct (te koop in alle tuincentra) aan het afval toe. Zo komt het composteerproces sneller op gang.
    5. Schep de composthoop vaak om om hem te verluchten.

    Tips voor een optimale composteringProblemenIs hij klaar?Gebruik uw compost

    Compost is gezond voor bodem en planten. Hij verhoogt de hoeveelheid organisch materiaal in de grond, verbetert het vermogen om water vast te houden en bevordert de porositeit, terwijl de erosie wordt afgeremd. Hij draagt bovendien bij tot de groei van bloemen en planten door ze in staat te stellen een stevig wortelgestel te ontwikkelen.

    Gebruik uw compost op uw gazon, in uw tuin en rond uw bomen of meng hem met potgrond voor uw planten.

    Grtz
    Last edited by bobo; 22 February 2009, 17:02.
Bezig...
X