Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Voorbloei

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Voorbloei

    Korting op 420shop
    Voorbloei

    Voordat hennepplanten tegen het eind van het seizoen (augustus-september) echt gaan bloeien en daarmee definitief hun sexe bekend maken, kennen ze enige tijd daarvoor de zogenaamde voorbloei. Hierbij verschijnen voor enkele dagen in de oksels van de planten een mannelijk balletje of een vrouwelijk haartje. Kijk om dit te zien dagelijks de planten na, deze verschijnselen verdwijnen na enkele dagen weer.
    Door goed op te letten kan de wietboer deze voorbloei ontdekken en alvast een idee krijgen of een plant straks mannelijk of vrouwelijk wordt. Als je eenmaal het idee hebt dat een plant vrouwelijk is, handg er dan een label of ander merkteken in om te voorkomen dat je iedere keer nodeloos dezelfde planten loopt te onderzoeken.
    Als een plant volgens jou mannelijk is kun je hem het beste direkt verwijder- en. De mooiste mannelijke plant kun je sparen om er later stuifmeel van te winnen.
    Als de meeste planten hun sexe getoond hebben en je houdt nog enige planten over, waarvan je nog niet zeker bent, gooi die dan ook weg. Verspil geen plaats, tijd en energie aan onduidelijke planten! Vervang eventueel mannelijke planten in de grond door een reserve vrouwtje uit een pot en geef deze nat het planten direkt flink water.
    Sommige vrouwelijke planten produceren in hun hoop op bevruchting zelf mannelijke stuifmeelballetjes. Deze planten zijn hermafraudiet (tweeslachtig). Het stuifmeel van deze planten is vruchtbaar en de planten dienen dus verwijderd te worden. Zaad geproduceerd met hermafraudiet stuif- meel levert wel zaad op waaruit overwegend vrouwelijke planten komen, maar de meesten daarvan worden uiteindelijk ook hermafraudiet, dus veel schieten we daar niet mee op. Let op de vrouwelijke stampers (witte haartjes) boven aan de plant en de mannelijke ballen tegen aan het topje.

    Grtz

    #2
    Re: Voorbloei

    kan je de (magere) opbrengst van een hermafraudiet dan ook roken? of is deze THC-loos? kheb er eentje staan en geeft veel kleine bloemetjes af, en ben ook al bezig geweest met de kleine hoeveelheid balletjes die erop komen asap er af te halen, zodat ze toch geen bestuiving krijgt..
    heeft dit nut? anders doe ik em gelijk weg
    thx

    Comment


      #3
      Re: Voorbloei

      Volges mij kan je dat roken hoor..

      Ik heb een halve lowryder (de onderste helft :p ) bevrucht dit jaar,
      en ik heb die topjes waar de zaden zaten opgerookt (de zaden er eerst uiitgehaald natuurlijk) ..
      Zit wel weinig thc in, maar is prima rookbaar

      Comment


        #4
        Re: Voorbloei

        ah cool, dan laatk m lekker uitbloeien, kannek gerust een heuse hoeveelheid boter van maken voor de volgende merry spliffmas..
        grtz

        Comment


          #5
          Re: Voorbloei

          ik kocht wellis wiet uit de shop waar ik wellis zaadjes in vond!
          dus ga er vannuit dat de herma's wel thc bevatten dan!

          Comment

          Bezig...
          X