Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

•Guerilla avontuur 2017•

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Ja eigenlijk wel het was niet zo bedoeld om ze zo dicht bij elkaar te zetten maar, het was klei grond en viel zo goed als niet te scheppen dus heb met alle moeite 1 groot gat gemaakt van 140L.

    Comment


      #17
      De planten hebben enorme last van wantsen heb vorige week een middel van bayer gekocht heb het nog maar 1x gebruikt tegen de avond aan (voor wantsen) en geen verschil gemerkt die dingen eten me planten bijna op. Ik ga vanavond weer langs om het middel op de planten te spuiten. Iemand nog tips tegen wantsen?
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 10 photos.

      Comment


        #18
        hoe weet je dat dat van wantsen is?
        I'm high, but I'm grounded.

        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-Planter-style

        Comment


          #19
          Da's waarschijnlijk van wantsen ja. Staan ook wel wat foto's van in de helpdesk.
          Welk middel heb je gekocht ?
          De meeste middelen tegen ongedierte zijn contactmiddelen, dat wil zeggen dat je de beestjes moet raken. (middeltjes met pyrethrinen bijv)
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


          • planter
            planter commented
            Editing a comment
            Wist ik niet, weer iets bijgeleerd

          • Ano5
            Ano5 commented
            Editing a comment
            Bedankt voor de tip, ik heb een beetje gegoogeld en heb dit gevonden.
            https://www.pit-pit.com/neem-poeder.html
            Zou dit een goed middel zijn om het met water te mengen en het dan op de bladeren te spuiten?

          #20
          Ik zie dat die van bladeren gemaakt is, dat is iets minder krachtig dan de olie, die van de zaden geperst wordt.
          Maar misschien werkt het net zo goed, ik heb met die geen ervaring dus kan er weinig van zeggen verder.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Op die site zeggen ze:
            1 liter lauwwarm water
            5-50ml neemolie
            25-50 gr natuurlijke zeep

            Dat lijkt me wat veel.
            Zou een plantenspuit vullen, handwarm, ruime halve liter heb je wel genoeg aan.
            2ml olie erbij en een kloddertje groene zeep.
            Goed schudden, olie en water mengt niet zo fijn, vandaar ook de zeep.
            Meteen gebruiken. Tijdens gebruik ook af en toe schudden. Niet lang bewaren.
            Als je teveel hebt kun je ook andere planten in de tuin behandelen.
            Als je klaar bent meteen de plantenspuit schoonmaken anders blijft er drap achter.

          • Ano5
            Ano5 commented
            Editing a comment
            oke top halve liter 2 ml dus. Alleen de natuurlijke zeep heb ik er niet bij gekregen is het noodzakelijk om het me de zeep te doen?
            Zou ik die zeep nog moeten bestellen? of zou het zonder die zeep ook wel prima kunnen?
            Bedankt voor alle informatie ik ga ze morgen gelijk inspuiten.

          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Je hebt zeep nodig om die olie 'op te lossen' in het water.
            Zonder zeep lukt dat niet dan drijft de olie op het water.
            Je kunt ook een paar druppies afwasmiddel gebruiken ofzo.
            Maar liever geen chemisch spul.

          #21
          Groene zeep zit in een potje, verkopen ze gewoon bij de Jumbo, AH, Action etc..
          Grote kans dat het bij de schoonmaakmiddelen staat thuis, of bij je oma.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


          • Ano5
            Ano5 commented
            Editing a comment
            Het bleef inderdaad drijven op het water, morgen maar even langs de winkel.
            Bedankt voor de tips!!

          • Ano5
            Ano5 commented
            Editing a comment
            De groene zeep waar je het over hebt is het deze van de AH?
            https://www.ah.nl/producten/product/...ek-zachte-zeep
            even voor de zekerheid kan het ook nergens vinden of het die zeep moet zijn, niet dat me planten ineens sterven aan chemische middelen

          #22
          Vanmiddag langs de 1 spot geweest, en ze waren enorm gegroeid in een week tijd.
          de Hollands hope knalt de lucht in en is nu rond de 1,65.
          Prachtig om te zien hoe groot die bladeren worden van de budda kush.
          Er is wel slecht nieuws, ik heb andere paden gezien bij de spot en grote stukken plat getrapte planten.
          Me planten staan er nog, de volgende keer neem ik een stukje visdraad mee die ik ergens ga neerleggen zodat ik kan zien of ze nog een keer vaker zijn langs geweest.
          iemand nog tips om mensen van me spot af te krijgen?
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 3 photos.

          Comment


            #23
            Ziet er heerlijk uit daar. Mensen van je spot krijgen zal lastig worden.... als ze het gezien hebben is de interesse er en zullen ze vast nog een keer vaker komen kijken

            wat je zelf al zei doe ik ook op mijn spot, gewoon op knie hoogte tussen wat bosjes op je pad een dunne tak of rietstengel vastmaken, dan weet je het in ieder geval zeker of er wel of niet iemand langs is geweest.

            Heel veel succes ermee en laten we hopen dat mensen wat respect hebben en je plantje voor jou laten staan.

            Comment


              #24
              Elke dag bruine bonen, erwten en uien eten, en 's avonds wat "geursporen" rond je spot gaan leggen ?

              Dat er mensen komen heb je al gezien.
              Nu moet je handelen.
              Wat dan ?
              Tja ..
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #25
                Zeuw die doen het flink!
                mooi om te zien zo


                Tja mensen op je spot.. Heb er ook last van..
                Bij mij hebben ze m'n plantje van 15 cm kapot gemaakt en bij een ander plantje neergelegd.. Zou ook niet weten wat je eraan kan doen..

                Comment


                  #26
                  Kheb het ook al meegemaakt, bij mij worden de planten zo goed als altijd vernield eens ze ontdekt zijn, het feit dat ze er ng staan betekent dat ze wss terugkomen rond oogsttijd met een zak en een schaar :/
                  I'm high, but I'm grounded.

                  https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-Planter-style

                  Comment


                    #27
                    Daar ben ik ook bang voor dus ik wou ze al oogsten wanneer de trichomes milky zijn.

                    Comment


                      #28
                      2 weken verder en er is goed en slecht nieuws.
                      het slechte nieuws is dat 1 van mijn spots helemaal dood is.
                      het goede nieuws is dat mijn andere spot er nog is.

                      De reden van de dode spot is te veel regenval, ik denk dat het gat die ik gemaakt had zo goed als een vijver werd gezien en dat het water niet kon weglopen door de kleigrond.

                      De andere spot staat nog en doet het redelijk, wel veel gaten (wantsen)
                      Ik blijf nu neemolie spuiten op de bladeren totdat ik een indicatie heb dat de wantsen wegblijven.
                      You do not have permission to view this gallery.
                      This gallery has 3 photos.

                      Comment


                        #29
                        Dat noemen ze dus blijkbaar ''het vijvereffect''.

                        Comment


                          #30
                          Jep, Same shit happened to me....

                          Comment

                          Bezig...
                          X