Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stemma doet het forum, stout 2017!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Hiep hoi! M'n WR's zijn gezaaid!
    Hier begint de eerste lichting aan de bloei te denken. 3 maanden na zaaien. Dus ik hoop dat ze bij jou op tijd rijp zijn. Anders wordt het een goede test voor schimmelresistentie
    Veel plezier er mee!
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #47
      Helaas, pindakaas maar gelukkig heb je nog 2 goeie SM's staan. Met dit warme weer zal je planten wel super harddddddddddddddddddddd groeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiennnnnnnn.

      Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

      Comment


        #48
        Achteraf gezien is het al vroeg fout gegaan bij de SM5.
        Ze heeft nog lang gevochten maar 2 weken geleden heeft ze het opgegeven.
        Als er eenmaal rot in de stam of wortels zit komt het meestal niet meer goed.
        Ach, het overkomt de beste, en als alles van een leien dakje zou gaan zou het ook 'n beetje saai verslag worden.
        Heb je nog een spintplaag in de planning zitten, of misschien een hongerige geit van de overbuurman die ontsnapt is door via een boom over het hek te klimmen ?
        Ik kijk weer gespannen mee ..
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        • Stemma
          Stemma commented
          Editing a comment
          Omdat de blaadjes bovenin zolang "frisgroen" bleven bleef ik hoop houden. Het is achteraf bekeken inderdaad binnen al misgegaan na de plens heet water.
          Ik ga niet duimen voor "onheil" maar hoop wel op leerzame kweek

        #49
        21 juni

        Op deze langste dag, tijd genoeg voor een update.

        Uit de Toverbonen van Q 3 verschillende formaten zaadjes gekozen, en met zijn drieen in een pot geplant, vrij laat want ze zullen pas ontkiemen na de langste dag, maar we gaan zien hoe ze het gaan doen.
        P1080715-1.jpgP1080719-1.jpgP1080721-1.jpg



        Op de WR 5 na, zijn alle White Rihanna's binnen 4 dagen opgekomen, ze hebben enkele dagen in de schaduw gestaan en zijn vandaag in de volle zon gegaan.
        Ik kon het niet laten om even in de aarde te "wroeten" bij WR 5, die zat wat dieper in de grond dan de anderen en was druk bezig te ontkiemen. Afblijven dus!
        P1080729-1-1.jpg

        De Pineapple Express AF mocht vandaag ook in volle zon.
        P1080722-1.jpg

        De Mc Purple's, Cheese's en Erdpurt's staan nu ook allen in 30 liter.

        P1080727-1-1.jpgP1080726-1-1.jpgP1080728-1-1.jpg

        En bij de Santa's en de Killer Bee's lijkt het toppen goed aan te slaan en het reveggen een impuls te hebben gegeven.

        P1080724-1-1.jpgP1080725-1-1.jpg

        Tot de volgende update
        Stemma doet het forum, stout 2017

        Stemma doet stout (2016)
        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

        Comment


          #50
          Mooie verzameling onderhand geworden!!
          Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

          Comment


            #51
            Ziet er leuk uit al die plantjes !

            Comment


              #52
              Lekker bezig weer
              mooie rootpouches ook!
              2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
              2016 - Greyvol's buitenkweek
              2017 - Santa Maria van Space Cees

              Comment


                #53
                Denk dat Stemma nog bezig is bekertjes uit de tuin te rapen.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                • Stemma
                  Stemma commented
                  Editing a comment
                  Dat viel mee Q, er was geen een bekertje uit een pot vandaan gewaaid

                #54
                26 juni

                Update!

                Het warme weer maakt het nog lastiger om bij het ontkiemen te bepalen of de aarde inmiddels te droog is of nog vochtig genoeg....

                De WR nr 5 bleef moeite houden om boven de grond te komen, het zaadje/ zaadhoesje wilde niet losgaan dus ik heb mijn nagel op het zaadhoesje gezet.
                De volgende dag zag ik een raar "flubbertje" , heb ik nou de lobblaadjes doorklieft of doet het plantje vreemd ? Ik hou het op het eerste.
                Wel heb ik nog wat verder gefrunnikt omdat er nog steeds een deel van het zaadhoesje om de lobblaadjes leek te zitten.
                Hierna in de aarde gedaan op hoop van zegen, het lijkt vandaag goed te gaan
                P1080740-1-1.jpgP1080741-1-1.jpg
                P1080745-1.jpgP1080775-1.jpg

                En dan de Toverbonen, het kleinste zaadje was het eerste boven na 3 dagen. De andere 2 hadden ook al wat moeite om hun zaadhoesje af te werpen.
                Ook hier heb ik een handje geholpen.

                P1080747-1.jpgP1080748-1-1.jpg
                P1080753-1.jpgP1080776-1.jpg

                De Killer Bee Honey's en de Santa Maria, gaan lekker hun gang en geuren al behoorlijk .
                Er blijven maar nieuwe pistels verschijnen, dat had ik niet verwacht maar omdat ze het allemaal hebben zal het wel normaal zijn.

                P1080756-1.jpgP1080757-1.jpgP1080759-1-1.jpg
                P1080761-1.jpgP1080763-1.jpg

                En dan het feministenclubje Fast Cheese, MacPurple en Erdpurt. Ze gaan ook wel goed, ik twijfel of ik ze zal toppen.
                Ik vind het grappig dat de Cheese 3 en de Mac Purple 3 een beetje op elkaar lijken qua groeiwijze.
                Ze hebben allebei een week langer in hun voorgroeipotje gestaan en zijn breder dan hun zusjes,
                net als de Erdpurt 3 maar die is dan weer wat kleiner dan haar zusjes.
                P1080764-1.jpgP1080765-1.jpgP1080769-1.jpg

                Dan de White Rihanna's en de Pineapple Express Afjes, platgeregend maar allen weer omhoog gekomen

                P1080771-1.jpgP1080772-1.jpg
                Bewaren
                De Bekertjes en gaas doen hun werk goed tegen vogels en katten maar ik overweeg ook een paar hooivorken en regentonnen rondom de planten te plaatsen
                zodat mijn man uit de buurt blijft . Lief bedoeld haalde hij het afdakje weg (auw ...#$!!&%*!!!) toen ik even later bij de planten keek zag ik een geknakte Santa
                Komt ze wel weer bovenop, maar toch.....

                P1080777-1.jpg
                En de Toscaanse Jasmijn geurt heerlijk
                image_291371.jpg
                Tot de volgende update
                Bewaren
                Stemma doet het forum, stout 2017

                Stemma doet stout (2016)
                Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                Comment


                • BackYardPlant
                  BackYardPlant commented
                  Editing a comment
                  Hele mooie update weer!


                  Altijd lastig, mensen die willen helpen, het proberen, en dat het dan averechts uitpakt
                  Hij bedoelde het in ieder geval goed gelukkig

                #55
                Die WR close-ups doen me denken aan een tweeling-zaadje.
                De eerste keer dat ik dat ooit tegen kwam was bij de critical jacks die aan de bron staan van de soort.
                Maakt niet uit, ze komen er toch wel!

                Zijn die planten die maar pistils aan het maken zijn, gerevegged? Echt, dat woord!
                Maar als dat zo is (ik zie stressblad met weinig vingers), dan maken ze inderdaad nog een aantal nodes flinke pistils voordat de groei er weer goed in komt en alles weer zoals normaal verder gaat.
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                Comment


                • BackYardPlant
                  BackYardPlant commented
                  Editing a comment
                  is tweeling zaad dat 1 zaadje gewoon 2 samengesmolten zaadjes is? want daar heb ik er in totaal 3 van gevonden en apart bewaard voor latere testen, maar als jij daar al meer over weet is dat interessant

                • Stemma
                  Stemma commented
                  Editing a comment
                  Aan een tweelingzaadje had ik niet gedacht! Ik dacht echt dat het door het verwijderen van het zaadhoesje kwam, maar kon dat niet rijmen met het gespleten stammetje wat je nu niet ziet op de foto. Zal de foto zo nog plaatsen. De foto is wat minder scherp daarom heb ik hem niet gebruikt.

                  De Killer Bee's en de Santa's zijn inderdaad aan het hergroeien
                  Bedankt voor de uitleg!

                #56
                Het is een zaadje met 2 kiempjes erin; elke pistil (2 haartjes uit elke calyx zorgen voor 2 kansen!) is op ongeveer hetzelfde moment bevrucht. De pollenbuis heeft ongeveer op hetzelfde moment de embryo bereikt en bevrucht, met als gevolg 2 kiempjes die ontwikkelen. Vaak doet de een het slechter dan de ander. Veel meer weet ik er niet van.
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                Comment


                • BackYardPlant
                  BackYardPlant commented
                  Editing a comment
                  Harstikke gaaf, dankjewel!

                #57
                En hier speciaal voor LR2 en Backyardplant de resterende foto's uit de babyrapportage van de WR #3 - 5

                Pas op! de getoonde beelden kunnen als schokkend worden ervaren

                P1080731-1-1.jpgP1080736-1.jpgP1080736-2-1.jpg
                P1080737-1-1.jpgP1080737-2-1.jpgP1080738-1.jpgP1080742-1-1.jpgP1080743-1-1.jpgP1080744-1-1.jpg
                Bewaren
                Bewaren
                Attached Files
                Stemma doet het forum, stout 2017

                Stemma doet stout (2016)
                Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                Comment


                  #58
                  Wow maar die is echt uit 1 zaadje gekomen of niet?

                  op de middelste foto lijken het echt net 2 aparte 2xlobblaadjes uit 1 stengeltje..

                  Comment


                  • Stemma
                    Stemma commented
                    Editing a comment
                    Ja, uit 1 zaadje. Daarom dacht ik ook dat ik de lobblaadjes had doorkliefd met mijn nagel

                  #59
                  Planten staan er goed bij.
                  Zonde van die Santa maar de kraamkamer is goed gevuld.
                  Lees heerlijk weg,mooi verslag.
                  Last edited by MWay; 27 June 2017, 22:23.

                  Comment


                    #60
                    28 juni

                    Klein berichtje tussen door. WR 5 staat fier overeind wel met een halve set blaadjes, maar hij/zij doet het tenminste
                    Feministen zijn getopt op een wijze die ik op autoflowernet tegenkwam, gewoon nieuwe set blaadjes in de krop er uit knijpen met je nagels.
                    Vermoed dat ik bij enkele alleen een gedeelte van de blaadjes heb meegenomen, maar daar ga ik van het weekend wel naar kijken.



                    P1080783-1-1.jpgP1080779-1.jpg

                    En ik trof vanochtend een gezellig tafereel aan in mijn " buitenverblijf " geen geit, maar een eigen poes die een lekker plekje had gezocht bovenop de MP 2
                    Foei poes! Gelukkig heeft MWay op een ingenieuze wijze Lycra meegekweekt in de MacPurple, want ze kwam gewoon weer omhoog geveerd .

                    Tja, Ik had ook niet moeten zeggen dat de bekers goed werkten, dat is de goden verzoeken..
                    We doen er gewoon nog een paar bij.

                    P1080781-1.jpgP1080782-1.jpg

                    Tot de volgende update


                    Stemma doet het forum, stout 2017

                    Stemma doet stout (2016)
                    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                    Comment

                    Bezig...
                    X