Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kurk`s Greenhouse 2017

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kurk`s Greenhouse 2017

    Korting op 420shop
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 10 photos.
    Ignorance is bliss

    #2
    Hi

    Weeral een aanvaardbare week voorbij. Plantjes doen het voorbeeldig! Enkel toch wat beestjes en bladproblemen bij mijn NL in 5e week bloei. Ik vind het ook wat raar deze te hebben, aangezien ik 2 ventilators heb staan die toch voor een goede luchtverspreiding zouden moeten zorgen. deze nu ook wat directer geplaatst zodat de spint minder kans krijgt te ontwikkelen.

    #foto1-Spint-NL-RQS

    In het begin wat in de ontkenningsfase geleefd maar het begon toch ergerlijke proporties aan te nemen. Na wat onderzoek zouden roofmijten hier wat kunnen helpen, deze besteld (Duchy`s) en dit weekend uitgezet. het lijkt erop dat het probleem zich iet of wat verminderd heeft en niet uitgebreid is, maar zie toch nog altijd veel beestjes aanwezig. Voor de rest bloeit deze aardig en hoop ik het redelijk onder controle te krijgen! De NL moet 5-7 weken staan, deze week de trichomes bekijken en op basis daarvan beginnen te spoelen. Ik heb namelijk wat AutoFlower Super Mix van Bio Nova gegeven in de latere stadia van de plant.

    Foto #2 + #3 + #4

    De 3 anderen in volle grond, 2 Royal jacks en 1 Northern light automatic doen het dan weer zeer goed. ik veronderstel dat de echte bloei begonnen is want de topvorming begint mooi. Ik reken dan ook vanaf deze week de echte bloei 6-7 weken te gaan. Onderdaan de plant ook wat last van spint, midden en bovenste deel voor het grootste deel gespaard. ook hier wat roofmijten bijgezet in de hoop dat het niet verder uitbreid. Deze krijgen ook Autoflower Supermix van Bio Nova.

    foto #5 + #6 + #7

    3 andere zaden in volle grond uitgezet, allen boven gekomen. Shilling Silver Haze, White Diesel Haze (2de poging) en Dark Devil Auto (Purple soortje). Foto`s volgen met de volgende update.


    Bring some more sunshine please!

    Grtz


    Kurk
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 7 photos.
    Ignorance is bliss

    Comment


      #3
      5-7 weken bloei is erg weinig, het zal waarschijnlijk dichter bij de 7 zitten en nog waarschijnlijker dichter bij de 8 of 9.
      Mgoe, dat ligt ook aan de ontwikkeling van de plant en wanneer je begint te tellen, da's een beetje grijs gebied natuurlijk.
      Plantjes gaan lekker, wel veel lucht in je kas.
      Doe je nog iets met voeding ?
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
        5-7 weken bloei is erg weinig, het zal waarschijnlijk dichter bij de 7 zitten en nog waarschijnlijker dichter bij de 8 of 9.
        Mgoe, dat ligt ook aan de ontwikkeling van de plant en wanneer je begint te tellen, da's een beetje grijs gebied natuurlijk.
        Plantjes gaan lekker, wel veel lucht in je kas.
        Doe je nog iets met voeding ?
        Thx QnQ, Het gaat inderdaad lekker. 5-7 weken werd aangegeven door Royal Queen seeds, en we zijn nu eind week 5 en alles begint al mooi milky te zien. nauwelijks amber, dus die mag inderdaad nog een paar dagen staan. De spint is wel wat zuur maar voorlopig denk ik dat het beperkt is. Ik heb de plant ook uit de serre verwijderd omdat de spint bleef uitbreiden en ik de rest van de planten minder hard wou aantasten. Ook extra verluchting voorzien door het warme weer en de spint. Twee ventilators aan lage wattage blijken toch niet voldoende...

        Ik heb af en toe wat Bio Nova Autoflower Supermix bijgegeven, maar op een gegeven moment iets teveel en daarna iets te weinig denk ik. Tekorten beginnen ook wel zichtbaar te zijn.

        De trichomes zijn van de iets kleinere toppen. Begint er toch al wel lekker uit te zien!

        Deze is ontkiemd 5 maart, echte bloei begonnen rond 10 mei schat ik. Komt hopelijk helemaal goed! Update volgt van de rest nog, alles groeit goed!

        Grtz


        Kurk
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 4 photos.
        Ignorance is bliss

        Comment


          #5
          Ziet er netjes uit hoor !
          Ben zelf ook van plan om zon kas te gaan halen!
          Kun jij mij vertellen of je vanaf de buitenkant goed kan zien wat er in de kas staat ?


          Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

          Comment


            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door fladderkak View Post
            Ziet er netjes uit hoor !
            Ben zelf ook van plan om zon kas te gaan halen!
            Kun jij mij vertellen of je vanaf de buitenkant goed kan zien wat er in de kas staat ?


            Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
            Je kan moeilijk achterhalen wat er in de kas staat, dit is amper te zien door de geribbelde pvc ramen. De buren zullen het niet zien, enkel wel rieken! echter wel heel fragiel, alles moeten verstevigen met tape en ik heb een aantal ramen terug verwijderd om betere luchtdoorstroom te hebben. goede ventilator is aangeraden, anders ga je beestjes hebben als het warm is en meeldauw als het vochtig is...

            Good Luck!
            Ignorance is bliss

            Comment


              #7
              Hi growers


              Wat een weer de laatste dagen! Plantjes hebben er optimaal van kunnen genieten, en wij ook natuurlijk! Northern Light van RQS heb ik gisteren geknipt. Doordat ik tijdig en lang genoeg wou spoelen begon deze volledig geel te kleuren, en na het bekijken van de trichomes was ik tevreden genoeg om deze te knippen. Foto 1,2,3 en 4! 117gr nat, we zullen zien wat het geeft. Zal wel rond de 25gr zijn!

              De rest van de planten groeien en bloeien mooi tegen een ontzettend hoog tempo. De Royal Jack #2 is een monster geworden! Deze wat moeten afbuigen rond een ijzerdraadje, nu kan die volledig tot zijn recht komen! 2de week bloei ten einde van zowel de Royal Jack #1 en 2 en de Northern Lights.

              Tot de volgende!

              Grtz


              ​​​​​​​Kurk
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 8 photos.
              Ignorance is bliss

              Comment


                #8
                mooie fotos van die triochomen zo!!
                mag ik vragen hoe je die zo maakt?

                Comment


                  #9
                  BackYardPlant Dank je! Via een usb microscoop. staal nemen van de plant en eronder leggen, super handig. bol.com staat er vol van! ik denk dat die van mij 30x-600x vergroot.

                  Je kan ook een clip-on microscoop voor je smartphone gebruiken. Onlangs getest, dat werkt ook goed!

                  Grtz

                  Kurk
                  Ignorance is bliss

                  Comment


                    #10
                    Dankjewel!

                    Ik heb zo'n clip-on voor mn mobiel maar vind het maar een rotding..


                    de loep ben ik ook geen expert mee

                    Ik ga eens naar een usb microscoop kijken

                    Comment


                      #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door BackYardPlant View Post
                      Dankjewel!

                      Ik heb zo'n clip-on voor mn mobiel maar vind het maar een rotding..


                      de loep ben ik ook geen expert mee

                      Ik ga eens naar een usb microscoop kijken
                      Of als je van iemand even een spiegelreflex camera met macrolens kan lenen, kom je ook lekker dichtbij mee

                      Comment


                      • BackYardPlant
                        BackYardPlant commented
                        Editing a comment
                        maar hoe hou je hem zo stabiel dat je een scherpe foto maakt als je zo erg ingezoomd zit?

                      • kurkentrekker
                        kurkentrekker commented
                        Editing a comment
                        Hier heb ik geen stabiele pols genoeg voor! Gaat inderdaad allemaal, de ene wat makkelijker als de andere!

                      #12
                      https://www.aliexpress.com/item/1000...708.0.0.MNA6yT
                      Last edited by Jack Spliff; 27 June 2017, 13:18.

                      Comment


                        #13
                        BackYardPlant je kan de technische details vinden op https://www.flickr.com/photos/bringd...7681822863330/

                        Omdat ik een flits gebruikte kon ik een sluitertijd van 1/160e gebruiken, dat is snel genoeg om met een 90mm lens uit de losse pols te schieten

                        Comment


                        • BackYardPlant
                          BackYardPlant commented
                          Editing a comment
                          Dankjewel! Zal eens proberen of het mij ook gaat lukken met zo'n apparaat

                        #14
                        Hello again!

                        Weer een weekje voorbij, alles ging wat rustiger zijn gang. De eerste geknipte Northern Light van RQS leverde 35gr op gedroogd - #1. Al bij al tevreden, ook al omdat ik er echt vroeg bij was dit jaar.

                        De rest groeit gestaag verder, beginnen allemaal serieuze plantjes te worden. De grootse Royal Jack meet 137cm, benieuwd wat dat gaat geven! #2 + #3 + #4.

                        De tweede ronde met Devils Cream Auto, White Diesel Haze Automatic en Shining Silver Haze begint ook mooie proporties aan te nemen, met de White Diesel en de Devils Cream die hun geslacht al late zien! #5, #6 en #7.

                        Geprobeerd om vorige week Shining Silver Haze te fimmen, wat mogelijk gelukt is. Hopelijk eind deze week meer duidelijkheid! #8 en #9. Wanneer deze volledig gerecupereerd is ga ik er een scrog over zetten. Ik hoor graag wat jullie ervan denken!


                        Grtz


                        Kurk


                        You do not have permission to view this gallery.
                        This gallery has 9 photos.
                        Ignorance is bliss

                        Comment


                          #15
                          Hallo Hallo


                          De bloei vordert mooi en en de plantjes doen het goed!

                          De twee Royal Jacks en de Northern Light beginnen mooie toppen te krijgen. De NL begint goed aan te dikken. Ik reken nu 4 weken echte bloei erop zitten voor de 3, al lijkt de Northern Lights iets sneller te bloeien en zal deze hoogstwaarschijnlijk als eerste voor de bijl gaan. Ze zien er allemaal kerngezond uit met weinig tot geen tekorten, en een paar verbrande puntjes. Alle 3 zouden 6-7 weken moeten bloeien, ik denk dat dit redelijk overeen gaat komen.

                          Foto #1, #2, #3 en #7
                          filedata/fetch?id=1290547&d=1554402990&type=thumb
                          Norther Lights Auto
                          filedata/fetch?id=1290544&d=1554402990&type=thumb
                          Northern Lights Auto
                          filedata/fetch?id=1290546&d=1554402990&type=thumbfiledata/fetch?id=1290551&d=1554402990&type=thumbfiledata/fetch?id=1290545&d=1554402990&type=thumbfiledata/fetch?id=1290549&d=1554402990&type=thumb
                          Foto #4 en #5

                          De 2de verwijderde plant, White Diesel Haze, bleef veel te klein en teneinde raad ook mee tussen de kruiden gezet om plaats te maken voor nieuwe planten. Deze is al vroeg beginnen bloeien, samen met de RJA en NL in de serre, dus ze is ontwikkeld tot een miniplantje die me hopelijk nog een paar gram gaat geven. Al even naar de trichomes gekeken, kan precies nog wel even staan. ik wou niets van de plant knippen dus ter plaatse met de microscoop was niet gemakkelijk om een goede foto te maken.

                          Foto #6 en #8
                          filedata/fetch?id=1290550&d=1554402990&type=thumbfiledata/fetch?id=1290548&d=1554402990&type=thumb
                          De 3 nieuwste zussen uit de serre doen het voorlopig ok, de White Diesel Haze blijft weer wat kleiner en achter op de Devils Cream. Die laatste begint al mooie paarse topjes te krijgen, geweldig!

                          De gefimde Shining Silver Haze blijkt gewoon getopt, al hebben 2 ondertakken zich al wel tot hetzelfde niveau als de 2 getopte ontwikkeld. Nu de scrog erover staat, hoop ik dat deze mooi in de breedte groeit. Fotos met de volgende update!

                          Veel succes en let`s hope for Sunshine! Omdat men groene vingers bleven kriebelen toch nog snel 2 Devils Cream laten ontkiemen voor een late 3e ronde dit jaar, we zullen zien !!

                          Grtz


                          Kurk
                          You do not have permission to view this gallery.
                          This gallery has 8 photos.
                          Last edited by kurkentrekker; 10 July 2017, 20:54.
                          Ignorance is bliss

                          Comment

                          Bezig...
                          X