Mededeling

Collapse
No announcement yet.

The doctor’s backyard 2018

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

The doctor’s backyard 2018

Korting op 420shop
    Hier zijn we weer! Nieuwe ronde, nieuwe kansen.

Dit jaar pakken we het iets groter aan dan vorig jaar.
    Ik ga proberen 3 rondes autoflowers te draaien.
    En vanaf half mei starten met de echte dames.
    Planten in de volle grond is dit jaar spijtig genoeg geen optie. Daarom ga ik voor 30 gallon smartpots voor de feminizeds en 40L speciekuipen voor de autos

Strains voor 2018
    autoflower ronde 1
    5x quick one (RQS)
    3x amnesia auto (dinafem)

feminized
    cheese(fast) aka old amsterdam cheese (cityseedsbank)
    hollands hope(dutch passion)
    royal gorilla (RQS)
    enemy of the state (superstrains)
    blue dream (Humboldt)

De eerste autos zijn reeds gekiemt. Eentje heb ik rechtstreeks buiten gezaaid(Q1). De rest mag nog een weekje in de kast blijven onder 3x23w spaarlampen.
    5A50264F-513E-4BE9-9F39-4F6E04CAD0B6.jpeg 0CE038B1-864A-40B0-AFF4-0261C522CF8B.jpeg
    De cheese is sinds maandag spijtig genoeg al naar buiten moeten verhuizen. Ja, de kans is groot dat ie vroegtijdig bloei gaat vertonen maar het was dit of de vuilbak. Om het risico een beetje te verkleinen gaat er smorgens om half 6 wel al een lampje branden boven de dame.

2E597111-23A7-4BC8-84A0-8EE927ADA832.jpeg C0B1558C-2530-48CF-9D0F-993F3B4A5F91.jpeg

De Cheese is een gerevegde stek van vorig jaar waar ik deze winter best veel plezier aan heb beleefd onder mijn 3 spaarlampjes.
    F99CE4CD-FE21-4BD8-9E2A-34CD0220FA44.jpeg EA4E7475-2C91-48F1-8CA5-3715FBBF3D3A.jpeg F2C991ED-94F4-470F-920F-DFE9C9C14857.jpeg
    Last edited by Thedoctor; 10th April 2018, 18:10.
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...oor-2017/page9

Veel succes!

Is een 40L pot niet wat groot voor een autoflower die was maar 9 weken er moet staan?

Comment

• Burundanga
      Burundanga commented
      Editing a comment
      Klopt, vond het gewoon beetje zonde van de aarde.
      Ik ben benieuwd naar je royal gorilla.
      Heb hier Gorilla Girl van sweet seeds liggen voor volgende maand

• Thedoctor
      Thedoctor commented
      Editing a comment
      ik gebruik aarde uit de bouwmarkt 3,20€ voor 40l die ik meng met gebruikte aarde dus dat valt best mee Ben ik zelf ook zeer benieuw naar. Jij zou in principe nu toch al kunnen beginnen? Als je nog steeds growt op dezelfde locatie als vorig jaar natuurlijk..

• Burundanga
      Burundanga commented
      Editing a comment
      Jep, ben ook al begonnen.
      Staan onder de lamp nu en eind mei naar buiten.
      Dagen worden hier nu langer tot dan.
      Denk volgende week eens aan een verslagje te beginnen.
      Groeten

Wat leuk om te zien! Die gerevegde stek gaat echt een monster van een plant worden lijkt me. Het lijkt wel een boom! Ik ga je even volgen want dit vind ik mooie dingen om te zien. Heel veel succes en plezier met de kweek!

Comment

Puntje van attentie: Ik vond bij m'n eigen reveggers dat ze soms weleens herma willen worden.
      In mijn geval was dat na 3 jaar buiten staan en dus 3x reveggen.. Maar het zou best eens eerder kunnen gebeuren in andere soorten.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
        Puntje van attentie: Ik vond bij m'n eigen reveggers dat ze soms weleens herma willen worden.
        In mijn geval was dat na 3 jaar buiten staan en dus 3x reveggen.. Maar het zou best eens eerder kunnen gebeuren in andere soorten.

Dat had ik idd al gelezen in je topic. Maar toch bedankt om me er nog ff op te wijzen.

Comment

Tijd voor een korte update,

wat een weer deze week alles is dan ook naar buiten verhuisd.

Beginnen doen we met de quick one. Die is het eerst de grond in gegaan.

Groeit traag maar had niks anders verwacht van een lowrider.

De rest van Q1s zijn het huis al uit. Eentje gewisseld voor een bananenstek, eentje die niet genoeg wortel wou aanmaken en 2 die naar mijn guerilla spot zijn verhuisd als een soort van test.

EA46FE85-282D-437F-86CE-76E3580C67B3.jpeg

Dan de amnesia auto,

hier blijven er 2 van in de tuin. Mooie snelle plantjes.(een dag of 4 verschil tussen het ontkiemen)

30F22D24-45A2-4B3A-AA18-1DB2945F43F6.jpeg
          B8270F13-D714-470D-9319-5979F4008080.jpeg

De cheese van vorig jaar doet ook nog steeds mee. Die is de voorbije week mooi bijgetrokken. Beetje licht beginnen voeden met tomatenvoeding. Heb ze niet horen klagen.

Van deze waren er ondertussen ook al nieuwe stekken. Heb de beste geselecteerd die dit jaar nog mee mag doen.

10BEF0E0-0DC4-45AA-83E3-664A617F62AF.jpeg 310A8B18-D1B4-4D8A-B260-1FC0214ED031.jpeg 8C1D9AAC-4696-4079-AF40-2D4C553FC026.jpeg

Vandaag naar goede gewoonte zoals elk jaar op 21/4 de rest van mn zaadjes in spongepotten gestoken.

Had eerder deze week nog 2 gratis zaadjes van zamnesia mogen ontvangen(white widow & critical) die zijn meteen mee de spongepotten ingegaan.

B2089E7B-6955-43CB-AB5A-808C8B7FBD52.jpeg

Nu wacht ik enkel nog op think different(dp) en dan is alles binnen.

Met de blue dream denk ik nog een maand (of meer) te wachten met ontkiemen omwille van zn omvang.

Comment

• Stemma
            Stemma commented
            Editing a comment
            Is dat Escargo rond je planten? Is niet verstandig!

Iemand enig idee wat er met deze hollands hope aan de hand is?
          ik gok zelf op tmv maar, had graag nog wat andere meningen gehoord..

75630743-B430-492D-9556-63746D090BF7.jpeg

Comment

Door de witkleuring denk ik vrij snel aan lichtschade. Hebben ze eerst binnen gestaan?
            De echte gevallen van TMV heb ik eigenlijk al een tijd niet meer gezien. Dit lijkt me eerder een bodemprobleem. Daar schieten ze vast wel doorheen.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

• Thedoctor
              Thedoctor commented
              Editing a comment
              Binnen ontkiemt en vanaf het eenvingerige blad naar buiten. Witkleuring is zondag begonnen en toen stonden ze al een week buiten. Gisteren verpot van 1 naar 6L verse grond. Het 5 vingerige blad deed me aan tmv denken. Kans dat het bijtrekt lijkt me vrij groot en anders wordt het kliko of guerrilla

Zal inderdaad wel bijtrekken. Kan ook zijn dat het wat voeding uit het oudste blad haalt momenteel. Dus heel misschien voeding/blokkade of iets met de wortelaanmaak. Kijk het even aan.

Vorig jaar begon ik half april direct buiten, en niks ging vroegtijdig in bloei. LR2 begon volgens mij al op 1 april buiten vorig jaar en die had ook geen bloeiers geloof ik. (maar dat zal je zelf ook wel gelezen hebben)
            Die reveg Cheese die heeft het prima naar haar zin nu ze niet meer onder een lamp of achter een raam staat. Als ze wel gaat bloeien dan zal ze een kleintje blijven. Leuk om te volgen. En tof dat het je gelukt is die plant te laten overwinteren. Ze ziet er goed uit 7-vingerig blad.

Succes groene dokter. Ik gluur mee.
            Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

Comment

• LR2
              LR2 commented
              Editing a comment
              Ik maak er deftig gebruik van dat een wietplant een bepaalde leeftijd moet hebben om te kunnen bloeien. Die leeftijd bedraagt zo'n 21-30 dagen. Als men zaait op 12/12 schema, dan begint de plant pas na dat aantal dagen aan bloei te denken. Tegen de tijd dat het halverwege mei is, zijn de dagen alweer langer. Zo blijven ze uit de bloei. Maar, wat ik wel merk: echt veel winst heb je er niet mee, vrijwel niks eigenlijk. De kans dat jonge vogels ze uit de grond trekken is iets kleiner, omdat de planten wat groter zijn. Maar dat is vrijwel het enige voordeel. Tijd win je er niet mee; later gezaaide planten maken zo'n sterke inhaalslag dat je in juni het verschil nauwelijks nog kunt zien.

• Ongeldig
              Ongeldig commented
              Editing a comment
              Vroeg zaaien. Het is leuk voor diegene onder ons die geen geduld hebben. Ook ik zou de beginner aanraden gewoon te wachten tot de IjsHeiligen weer jarig zijn geweest. Een jonge wietplant denkt eerst alleen aan groeien en daarna pas aan sex. Hierin mogen we alle typen over een kam scheren, regulier, autoflowers en feminised, zelfs herma's. Maar voor een auto is het daarom wel echt af te raden vroeg te beginnen. Aangezien die niet groot zal worden voor ze in bloei schiet na het wisselvallige April/begin van Mei onder dat magere zonnetje. Zonde van het zaad.

Ik kijk ook mee
            Die slakkenkorrels (dat zijn die blauwe korrels in de pot denk ik?) kun je beter niet zo'n berg er in gooien.
            En handje korrels is ruim voldoende voor 4m2, dus flink verspreiden

Dat witte blad denk ik ook aan zonnebrand.
            eh, nee, groen wordt dat blad niet meer, mja..er komt nog blad genoeg.
            Succes!
            Howto: meerdere foto's uploaden en tussen je bericht plaatsen

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~BuitenQweeksels ~

Comment

Hollands hope. Wel gegroeid niet verbeterd. Die gaat vandaag de tuin nog uit. Onder de grond heeft ie wel zijn best gedaan. Worteld hebben de onderkant al bereikt.
              F2A7E5DF-D8B0-439F-8C13-C56517121136.jpeg

quick one
              E6D3FBAD-8674-465B-832A-FE4D09281FE4.jpeg

amnesia auto 1&2
              groot verschil in groei. Ik ben dan ook heel vroeg begonnen. 57A464EC-6EAC-4F56-B542-D1B7D03A4EA8.jpeg F8BC2708-D6B6-44F0-A424-E9B670298EDF.jpeg

royal gorilla
              2 sets van 3 vingerig blad gemaakt. Nu toch begonnen aan een setje van 5
              6EA5EF50-2669-4C8B-9D2F-9329247A4232.jpeg
              Attached Files

Comment

Helemaal vergeten 1x enemy of the state (heeft 3 weken nodig gehad om eindelijk te kiemen. 1/3 trouwens)
                6x think different

8FAB68D1-7528-41EB-BD1B-6FEA99D0A717.jpeg
                Vlnr. Think different. 2xroyal gorilla. Hollands hope. Critical
                Attached Files

Comment

Dat wordt een mooie verzameling bij elkaar! Heerlijke dagen gehad ook voor de dames. Lekker bezig, en mooie plantjes! Leuk om dit te volgen, vooral je reveg vind ik erg leuk om te zien. Ben heel benieuwd wat daar af gaat komen, en het ziet er gewoon tof uit, die vorm.

Comment

Vluggejapie zeker een mooie verzameling maar ik hou slechts max 1 plant van elke soort.

die cheese is een leuk iets om met te spelen. Vorig jaar heb ik ze geoogst in november dus ik verwacht er niet al te veel van. Die vorm kan aan vrijwel elke reguliere plant geven. Kwestie van hst, lst, knakken, toppen,..

Comment

Footer Left Ad

Collapse
                    Bezig...
                    X