Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kurk`s Greenhouse 2018 - RQS Autoflowers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    O en die groeien nog beetje door als ze toppen gaat maken jij gaat in de problemen komen Til die kas op en leg der stenen onder zo dat ze om hoog gaat en maak dan stapel stenen van halve meter hoog of zo oho. Ik blijf je volgen hoor spannend
    God was never on your side..

    Comment


      #47
      Wat voor bedoeling heeft dat net?
      Tof die verschillende aanzichten! Kurk heeft inderdaad een groene kas.
      Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

      Comment


      • kurkentrekker
        kurkentrekker commented
        Editing a comment
        Poging om alles binnen de serre te houden met de ramen open. Lijkt redelijk te werken. Wou het ook eerst wat voor het uitzicht doen maar dat maakt echt geen verschil! Thx

      #48
      Another day another update:

      belladonna Jouw raad gevolgd en de serre wat verhoogd. De achterkant van de serre ramen eruit gedaan en stuk plastiek stukje bijgezet om makkelijker aan de plant te kunnen. De toppen kunnen terug een klein beetje ademen en strekken, ik hoop dat het helpt. Veel beginnend meeldauw gespot en blad weggeknipt op de Jack, maar vrees dat ik het niet onder controle ga krijgen. Ook hier en daar al wat meeldauw op een paar takken gezien, not good. Veel te veel luchtvochtigheid s`nachts en kan er niets tegen beginnen. Ik heb een ontvochtiger maar die maakt heel veel lawaai en die 24/7 laten draaien is net overdreven, blijft ook dweilen met de kraan open...

      Skunk Projectje kan ook terug wat ademen. Begint meer en meer witte haartjes te tonen, maar nog niet in volle bloei geschoten. Ondanks wat tekort/overschot in het midden van de plant ziet de rest van de plant er heel gezond en groen uit.

      Ik geef 1x per week ngo wat voeding mee, maar ik merk dat de grond voldoende bevat en dat ik ze niet te veel extra moet geven.

      Ik laat de foto`s voor zich spreken:

      RJA#2:

      filedata/fetch?id=1353915&d=1553777383&type=thumb filedata/fetch?id=1353919&d=1553777383&type=thumb filedata/fetch?id=1353916&d=1553777383&type=thumb filedata/fetch?id=1353917&d=1553777383&type=thumb filedata/fetch?id=1353918&d=1553777383&type=thumb

      Skunk projectje:

      filedata/fetch?id=1353914&d=1553777383&type=thumb

      Grtz Kurk
      Attached Files
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 6 photos.
      Ignorance is bliss

      Comment


        #49
        O wat erg zo bos in je tuin hahaha o en die meeldauw maar ja als je zoveel wiet hebt en je zou de helft weg moeten gooien voor rot en meeldauw en weet ik veel wat dan houd je nog veel over dus niet paniekeren maar Bidden Vocht gaat grootste probleem zijn ben ik bang
        God was never on your side..

        Comment


          #50
          Hoi

          Weer een weekje verder! Alles lijkt rustig zijn gang te gaan, ook de meeldauw blijft rustig verder uitbreiden naar blad en tak. Zal nog zwaar snoeien worden vrees ik want het blijft overal nu nog miniem aanwezig en uitbreiden! Begint behoorlijk te stinken en ziet er voor de rest wel goed uit!

          De skunk kan volgende week wel eens in echt bloei schieten, ik begin echt veel witte haartjes te zien. Ook deze plant beukt naar boven en de scrog is deels gelukt maar ook grandioos mislukt dat ze terug tegen het dak van de serre beukt! Ik laat haar gewoon doen. Staat vlak naast de jak maar amper meeldauw te bespeuren. Ik hoop dat zij iets resistenter is!

          Problemen met de fotos, ik probeer later nog een!

          filedata/fetch?id=1355112&d=1553777383&type=thumb
          filedata/fetch?id=1355113&d=1553777383&type=thumb filedata/fetch?id=1355114&d=1553777383&type=thumb
          Grtz Kurk
          Attached Files
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 3 photos.
          Ignorance is bliss

          Comment


            #51
            Wat een toppenzee!

            Kweking Eend

            Comment


              #52
              Goed en slecht nieuws!

              Goed: Toppen van de RJA#2 beginnen zich mooi te ontwikkelen en de serre ontploft bijna!!

              Slecht: Overal meeldauw, nog niet veel gespot op de toppen zelf maar op bijna alle bladeren is er wel wat meeldauw zichtbaar en het is niet onder controle te krijgen. ik denk eraan om stuk voor stuk te beginnen snoeien en we zien wel of het wat effect heeft. ik vrees dat het anders helemaal niets of echt weinig zal opleveren. ik gok week 4-5 van de echte bloei met 6-7 weken te gaan en koud en slecht weer in het vooruitzicht, wat denken jullie?

              De skunk is ook eindelijk aan de echte bloei begonnen en vertoont geen Enkel spoor van meeldauw, terwijl de reus naast haar overal meeldauw heeft. Puilt ook echt tegen het dak, misschien binnenkort de serre nog iets verhogen.

              ik laat de foto voor zich spreken. Giant bush is de Royal Jack Auto, andere skunk niet auto

              RJA#2

              filedata/fetch?id=1358052&d=1553777383&type=thumb filedata/fetch?id=1358053&d=1553777383&type=thumb filedata/fetch?id=1358054&d=1553777383&type=thumb filedata/fetch?id=1358055&d=1553777383&type=thumb

              Skunk

              filedata/fetch?id=1358056&d=1553777383&type=thumb

              Grtz Kurk
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 5 photos.
              Ignorance is bliss

              Comment


              • Ess
                Ess commented
                Editing a comment
                Jee wat $^#!@^ die meeldauw. Ik hoop echt dat er snel iemand met verstand van zaken iets zinnigs over kan zeggen. Ongeldig ... weet jij of hier iets aan te doen valt? Zou je er ziek van kunnen worden als er wat meeldauw in je wiet zit vraag ik me gelijk af?

              • Ongeldig
                Ongeldig commented
                Editing a comment
                Ess Dank dat je me zo hoog hebt zitten maar op meeldauw heb ik geen antwoord. Kurk kan middeltjes proberen als Microsulfo van Bayer, dat heb ik zelf weleens gedaan. Dat stagneert het maar dat wil je niet op je toppen krijgen en kurks plant is te groot om alle bladeren van onderen en van boven af te nemen met een kwastje of spons. Neem olie zou kunnen helpen.
                Waterstofperoxide of kopersulfaat.
                Of iemand ziek wordt van meeldauw zal afhankelijk zijn van veel factoren zoals bv leeftijd, gezondheid, immuunsysteem etc. Niet aan te raden zoals Q verderop ook zegt.

              #53
              Kan je niet alle grote fanleaves verwijderen? Is inderdaad een drastisch maatregel maar die meeldauw is zoals je zelf zegt niet te stoppen anders.

              Zomaar een ideetje.

              Comment


                #54
                (ik vind dat zo'n domme uitspraak als ik dat weleens hoor, maar het schijnt populair te zijn daarom gebruik ik dat ook maar)

                Als er eenmaal meeldauw in zo'n grote struik dichte struik zit is het eigenlijk game over.
                Je kunt wat proberen snoeien, misschien wat middeltjes uitproberen, maar hou in je achterhoofd dat het klaar is.

                Gelukkig heb je al wat plantjes geoogst.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #55
                  QnQ Thx

                  Ik besef het maar al te goed dat het zeer slecht is! Meeldauw wil ik ook echt niet roken! Ik vrees dat snoeien de enige juiste optie zal zijn. Ik probeer nog wat voorzichtig hier en daar het aangetast blad met een plastik zakje mooi weg te halen, maar het blijft dwijlen met de kraan open en vanaf dat de meeldauw de top bereikt is het echt wel game over.

                  Ik probeer om genoeg lucht te laten doorstromen maar het is inderdaad blijkbaar niet goed genoeg.

                  De skunk die er vlak naast staat vertoont geen enkel spoor van meeldauw, deze lijkt een pak resistenter. Misschien dat deze nog mooi zal afbloeien, maar ik blijf realistisch. Fingers crossed!


                  Grtz Kurk
                  Ignorance is bliss

                  Comment


                  • Ess
                    Ess commented
                    Editing a comment
                    Sterkte met die zooi en fijn dat je nog iets hebt staan wat er geen last van heeft.

                  #56
                  Twee weken geleden de Royal Jack bush geknipt. Veel te vroeg, half clear half Milky, maar ik dacht beter dan alles in de vuilbak. Heb wel meer dan de helft weg gegooid vanwege meeldauw, de jack was totaal niet resistent!

                  De skunk die er vlak naast stond vertoond geen enkel spoor van meeldauw en bloeit rustig verder af, ook een serieuze bush en kan zich volledig ontplooien nu de jack weg is.

                  Foto`s spreken voor zich:

                  RJA#2

                  filedata/fetch?id=1361927&d=1553777383&type=thumb filedata/fetch?id=1361928&d=1553777383&type=thumb filedata/fetch?id=1361929&d=1553777382&type=thumb filedata/fetch?id=1361930&d=1553777382&type=thumb

                  Skunk

                  filedata/fetch?id=1361931&d=1553777382&type=thumb filedata/fetch?id=1361932&d=1553777382&type=thumb filedata/fetch?id=1361933&d=1553777382&type=thumb

                  Grtz Kurk
                  You do not have permission to view this gallery.
                  This gallery has 7 photos.
                  Ignorance is bliss

                  Comment


                    #57
                    Mooi mooi
                    Geen rot door die serre? Al zie ik wel dat ze goed verlucht is.

                    Comment


                    • kurkentrekker
                      kurkentrekker commented
                      Editing a comment
                      Thx! Voorlopig 0% toprot gehad. Wel meeldauw, de skunk is een pak resistenter, maar hier en daar wel een beetje...

                    #58
                    Ondertussen...

                    Alles redelijk droog. Heeft alvast een aangenaam high gevoel met hier en daar een stevige slag van de hamer, zeker omdat deze zo vroeg geoogst was. Al bij al toch nog een mooi resultaat. Nog geen totaal gewicht, komt later.

                    De skunk:

                    Blijft het uitstekend doen, toppen mooi aangedikt. Hoewel er amper bruine haartjes te zien zijn, ziet ze er onder de microscoop al volledig milky uit, nog niet veel amber te zien. De toppen buiten staan ook iets verder als binnen. Omdat het na zondag wat slechter wordt ben ik van plan ze dit weekend te oogsten. Zou normaal half oktober klaar moeten zijn dus dat komt mooi uit! Ik laat jullie alvast meegenieten van de geweldige plant die ze geworden is:

                    filedata/fetch?id=1363737&d=1553777384&type=thumb filedata/fetch?id=1363738&d=1553777384&type=thumb filedata/fetch?id=1363739&d=1553777384&type=thumb filedata/fetch?id=1363736&d=1553777384&type=thumb filedata/fetch?id=1363735&d=1553777384&type=thumb filedata/fetch?id=1363734&d=1553777384&type=thumb filedata/fetch?id=1363740&d=1553777384&type=thumb filedata/fetch?id=1363741&d=1553777384&type=thumb filedata/fetch?id=1363742&d=1556089770&type=thumb

                    Grtz Kurk
                    You do not have permission to view this gallery.
                    This gallery has 9 photos.
                    Ignorance is bliss

                    Comment


                    • Ongeldig
                      Ongeldig commented
                      Editing a comment
                      Kijk dat is mooi dat je toch wat profijt hebt van de Royal Meeldauw.
                      Die skunk ziet er ook nog flink uit. Die staat nu vol in het licht.
                      En daarbuiten de kas helemaal, daarom zijn die toppen vast wat vlotter. Zie je een verschil in compactheid/volume tussen de toppen binnen en buiten de kas?
                      Misschien dat ik volgend jaar ook een Skunk in de tuin haal. Is een soortje wat me blijft roepen, nu hoor ik het weer.
                      Fijn weekend met de schaar en het stinkdier.

                    #59
                    als het niet om moet, zou ik echt nog effe wachten, de toppen zitten nog lang niet op hun volle potentie, zou jammer zijn..

                    Comment


                      #60
                      Yep ik zie ook nog veel clear trichomen.
                      Van bovenaf lijken ze altijd milky he.

                      Comment

                      Bezig...
                      X