Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe ronde nieuwe kansen.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Nieuwe ronde nieuwe kansen.

Korting op 420shop
    Ik weet nog niet hoe fanatiek een kweekverslag ga bijhouden, maar het begin is er.

Ik heb 5 speciekuipen van 40 liter gekocht, en daar wat gaatjes ingeboord, zodat het water weg kan lopen.
    Waarom zijn planten potten zo belachelijk duur ? Of weet ik te goed hoe die dingen gemaakt worden ?

Schuin tegenover mijn huis is een grofvuil verzamel punt. Daar haalde ik laatst een plastic plantenpot weg.
    Ik gok een 40 liter, de prijs zat er nog op. 79.95 euro

Nu wist ik al dat die plastic planten potten, zo belachelijk duur zijn, daarom had ik ook speciekuipen besteld. 5 euro per stuk.

Kweekmedium, pokon tuin en pot aarde.

Het zat dit jaar niet erg mee t.a.v stekken, dus dit jaar geen stekken.

Ik had 3 Hollands hoop besteld, eentje daarvan gaat goed, en die staat ook al buiten.
    Inmiddels kan ik er al bijna om lachen. Ik legde de 3 zaadjes op een tv. Daar had ik meteen spijt van, ze rolden eraf.
    Holland hoop zaadje van Dutch passion, zijn klein en bruin, De Kleur van me voer dus.

Na 3 kwartier zoeken, had ik er twee gevonden. Derde zaadje spoorloos.

Ik had de twee toen in een klein potje met aarde gedaan, maar waarschijnlijk te nat. Één van de zaadjes lijkt wel opgelost.
    Een week of twee nadat het andere zaadje al een plantje liet zien, gaf ik het op.

Vandaag 3 frisian dew zaadjes, tussen nat tissue papier gedaan. ( gisteren besteld ) Ik weet niet of Dutch Passion in heel Nederland zo snel is.
    Ik zit in dezelfde stad, maar tot nu toe zijn ze veel sneller als sensi seed.

Verder 3 auto's besteld. Auto Durban Poison

Het oorspronkelijk idee, was stekken en Hollands Hoop.

Dit vooral omdat ik tot nu toe niet vrolijk word van planten uit sensi seed zaad. Het is bedroevend gestel met de schimmel bestendigheid van de soorten dit ik geprobeerd heb.
    Dit jaar dus Dutch Passion als zaadbank.

Het ultieme bewijs is voor mij wat er vorig jaar gebeurd is.

Een early skunk stond naast een plant uit stek, en daar heb ik weer wat van geleerd. Zeker als de planten bloeien, moet je buiten de planten niet al te dicht op elkaar zetten.

Zowel de plant uit stek, als de early skunk hadden rot, maar.........
    De early skunk heeft de oogst niet gehaald, de plant uit stek dus wel, met twee plekjes rot.

Sensi seed heeft overigens ook Hollands Hoop, maar niet gefeminiseerd. Dat is hoe ik bij Dutch Passion terecht kwam.

Ik had dutch passion een email gestuurd, en hun antwoord was dat hollands hoop, frisian dew en Durban passion goede buitensoorten zijn.

Verder heb ik PH stripjes gekocht en een fles PH min.

Mijn kraanwater is ph 8 volgens internet, en ook volgens de stripjes.

Dit is geloof ik mijn 4e kweekjaar. Ik heb voorheen nooit op de ph gelet.

Misschien een tip.
    Met die stripjes en een fles gedestileerdwater, kan je ook de ph waarde van je grond meten.
    Men nemen, tweede gelijke delen aarde en gedestilleerd water.
    Los de aarde op, en steek er een ph stripje in.

Die stripjes zijn niet zo nauwkeurig, als een ph meter, maar voor mij goed genoeg.

Ik kan nu ook kijken wat er gebeurd met de PH, als ik voeding bij het leidingwater doe.

De hoofd reden dat ik ph wil gaan meten is dat ik wil weten wat de ph is aan het eind van de kweek.
    In het begin met verse aarde zal dat best goed zitten, maar na 3 maanden ?

Als ik nu water ga geven, dan ga ik het dus aanzuren met PH min.
    Dat moet in stapjes, en dat zal de eerste paar keer wel een gedoe zijn.

Verder moet er toch iets van een tent of zo komen, zodat ik kan verduisteren.
    Nu ik geen amnesia stekken heb, is dat echter minder belangrijk.
    Waslijnen tussen de schuur en een muur, en dan zwart wit folie over de waslijnen, is een idee.

Word vervolgt
    Last edited by Gps; 1st June 2018, 20:37.
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-nieuwe-kansen
    Lets not criticize but legalize

Succes, ziet er goed uit, leuk soortje ook ! Ik zou die linker plant op een verhoging zetten, eventueel vocht kan er dan van onderen makkelijker uit lopen.

Ze zien er mooi groen uit, ben benieuwd naar het verdere verloop van je kweek.

Succes !
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

Comment

veel geluk.

Ben dit jaar ook Hollandse Hoop aan het kweken van DP.
      zij staat ook buiten in 60 Liter pot met aarde.
      Gemakkelijke plant om te kweken en groeit snel...

Comment

Ik zie niks, alleen tekst ?
        Howto: meerdere foto's uploaden en tussen je bericht plaatsen

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2014-15-16-17-18-19 ~ 2019 ~

Comment

Foto's komen nog. Er is op dit moment niet veel om op een foto te zetten.
          Last edited by Gps; 2nd June 2018, 16:12.

Comment

Oooh, oke, ik las de reactie van Flip Hasjkip , die heeft het over dat het er goed uitziet en linkerplant enzo ?
            Ik dacht dat ik gek was, maar Flip ziet ze vliegen dus

Ahja, schimmelbestendigheid, dat is het nadeel bij alle autoflowers, die zijn allemaal gevoeliger.
            Resistentie bestaat niet, er is ook geen zaadverkoper die daar garantie op geeft, logisch.

Ok, dus je hebt 1 Hollands Hope, 3 Frisian dew, en 3 Auto Durban Poison als ik het goed opgeteld heb.
            Dat moet goed komen dan. Van alles wat
            Succes !

Howto: meerdere foto's uploaden en tussen je bericht plaatsen

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2014-15-16-17-18-19 ~ 2019 ~

Comment

• Flip Hasjkip
              Flip Hasjkip commented
              Editing a comment
              lol Dat was een geintje, de 1ste post is inmiddels aangevuld maar gisteren stonden er slechts een regel of 3 aan tekst. Iets in de trand van “ik ben weer begonnen en weet nog niet of ik veel bijhoud van een verslag”
              Last edited by Flip Hasjkip; 2nd June 2018, 10:20.

LOL, ik zat ook al te kijken, welke foto ?

Maar bij deze wat foto's.

De ph test kit voor aarde en water

Een overzicht van de nog lege kuipen, en de Hollands Hoop.

DSCF0001.JPG DSCF0005.JPG DSCF0009.JPG

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
              Oooh, oke, ik las de reactie van Flip Hasjkip , die heeft het over dat het er goed uitziet en linkerplant enzo ?
              Ik dacht dat ik gek was, maar Flip ziet ze vliegen dus

Ahja, schimmelbestendigheid, dat is het nadeel bij alle autoflowers, die zijn allemaal gevoeliger.
              Resistentie bestaat niet, er is ook geen zaadverkoper die daar garantie op geeft, logisch.

Ok, dus je hebt 1 Hollands Hope, 3 Frisian dew, en 3 Auto Durban Poison als ik het goed opgeteld heb.
              Dat moet goed komen dan. Van alles wat
              Succes !
              Hij had mij ook te pakken

Ik had vorige jaren steeds geen of weinig last bij de planten uit stekken met rot en schimmel.
              Dat was met de planten uit sensi seed zaad wel anders.
              Word het dit jaar weer een drama, dan zal ik waarschijnlijk stoppen met planten uit zaad.
              Volgend jaar zou het geen probleem moeten zijn om aan amnesia stekken te komen.

De Hollands hoop plant ik waarschijnlijk nog over, in een speciekuip. ( ik heb ook een vijfde kuip, die je op de foto niet ziet)
              De Frisian Dew gaan alle drie uiteindelijk ook in een speciekuip. ( de zaadjes liggen nu nog tussen natte tissues )

Zoals je kan zien heb ik weer een ring tegen slakken, ( een opengeknipt plastic koffie bekertje, met koper tape er om heen.

De auto's gaan in een potten, zoals de plantenpot waar nu de Holland Hoop in staat. ( dat zal een 25 -30 liter zijn )
              Voor auto's is dat groot genoeg.

Comment

Leuk, nog een frisian dew! Kweek ik ook dit jaar.

Ben benieuwd hoe het gaat aflopen, ik volg.

Kweking Eend

Comment

vraagje.

mijn ph meter is paar dagen geleden stuk gegaan.
                  Heb nu ook Ph sticks besteld. komen volgende week aan.
                  wat vind jij van die sticks? heb er zelf nooit mee gewerkt.

Comment

Ik heb ze één keer gebruikt.

Mijn kraan water is volgens internet en de test strips ph 8.

Het is redelijk makkelijk te zien.

Je moet de strip die je in het water gehangen hebt, bij het kaartje houden wat er bij zit. Door de kleur te vergelijken zie je de PH

Ik weet nog niet of je kan zien of iets als 7.5 of 6.5 of 5.5 is.

Licht oranje is ph 5
                    Donker oranje ph 6

Dan heb je 7 en 8, een soort groen.

Mijn stripje werd dus donker groen. ( en dat zou dus oranje moeten zijn )

Comment

• Anthony997
                      Anthony997 commented
                      Editing a comment
                      oke bedankt.

Als je echt wil zien hoeveel na de komma;
                      kun je bij de apotheek professionele sticks kopen.....kosten 27 euro voor 100stuk ( kweet het duur) maar dan zie precies hoeveel ph...
                      ik ga die van de apotheek kopen als de mijne op zijn.

https://www.superfood.nl/ph-test-strips

Zijn dat deze ? Die professionele sticks?

Comment

• Anthony997
                      Anthony997 commented
                      Editing a comment
                      ik denk het wel ! heb ze zelf nog niet gezien

Ik heb de 3 frisian dew zaadjes twee dagen tussen vochtige tissues gehad.
                    Nu zitten ze in een klein potje, met wat goldlabel light mix. ( daar heb ik nog een restje van)

De peat, nat gemaakt met aangezuurd water. Dus de ph moet ongeveer wel goed zitten,

Ik had eerst een beetje van dat ph min toegevoegd, maar toen werd het test stripje te rood. Toen dus wat water uit de kan weg gegooid, vers water erbij en opnieuw gemeten.
                    Nu was het stripje oranje.

Comment

• Anthony997
                      Anthony997 commented
                      Editing a comment
                      PH min is zeer krachtig, je moet werken met druppels.

• QnQ
                      QnQ commented
                      Editing a comment
                      Of een klein flesje vullen met 4/5 water en daarna 1/5 pH- erbij doen.
                      Als je die oplossing gebruikt om af/aan te zuren is het wat minder agressief.
                      Kun je die gevaarlijke fles bovenin de kast laten staan.

Er zitten bij de fles ph min, drie maatbekertjes. Streepje 3 van onder was al te veel op 1,5 liter.

Het is inderdaad zeer sterk.

Dat verdunnen is wel een idee. Dat maakt ook het doseren wat makkelijker.

Comment

• QnQ
                      QnQ commented
                      Editing a comment
                      Dat is het idee eh, ik doe dat al decennia zo
                      Een klein flesje, 50-100ml ofzo, dan eerst water er in, ik gebruik gewoon kraanwater, en daarna afvullen met de pH-
                      In die volgorde dus.
                      De hoeveelheid kun je variëren. Met 3/4 water en 1/4 pH- is het al vrij sterk, maar nog goed te doseren.
                      Meer water maakt het minder sterk, ahja, logisch eh

Haal ff een pipetje ergens, apotheek bijv.
                      Maatbekertjes werken prima bij 20L, maar als je 2L water wil maken is een pipetje handiger om te druppelen.

Die maat bekertje, die bij de ph min zitten, zijn best goed. Ik had dit soort nooit eerder gezien, onderin zit een rond gedeelte, waardoor je heel weinig af kan lezen.

Het grote probleem is om zo weinig uit de fles te schenken. Ik ga opzoek naar een pipet. Goede tip.

Das veel makkelijker, want je weet op een gegeven moment hoeveel druppels je nodig hebt.

Heb al iets gevonden maar ga nog verder kijken, of ik het ook niet online kan vinden.
                    https://www.deonlinedrogist.nl/block...m-p-40614.html

Morgen even langs de apotheek.

Comment

Footer Left Ad

Collapse
                    Bezig...
                    X