Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kurk`s Greenhouse 2019

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Staan er prachtig bij!! Wat andere ook al aangeven hopelijk blijft je LV een beetje ok!
    Wat is die op het moment?

    Keep them green!!

    Comment


      #47
      Bedankt allen!

      Tja, LV, we zullen nooit goede vrienden worden... Schommelde de laatste dagen tussen de 80 en 96 percent, zelfs met de ontvochtiger erbij lijkt het niet onder controle te houden. Ik blaas droge lucht richting de fan die het op zijn beurt weer door de serre verspreid, we hopen dat het helpt! De dames zijn niet overdreven veel aangedikt, de toppen die buiten de serre groeien beginnen al bruiner te worden door regen en LV, maar amper meeldauw en nog geen rot gezien.

      Ik laat de foto's voor zich spreken:

      Skunk - Northern Lights - Chocolate Haze:





      Toppen buiten de serre:

      filedata/fetch?id=1445594&d=1570263773&type=thumb filedata/fetch?id=1445593&d=1570263758&type=thumb

      Grtz


      Kurk
      Attached Files
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 6 photos.
      Ignorance is bliss

      Comment


        #48
        Hi folks

        Weeral een paar dagen verder. Het gaat langzaam vooruit. De toppen zwellen hier en daar wel een maar het weer werkt niet echt goed mee.

        Vandaag eindelijk nog eens wat zon!

        Bij nader inspectie zag ik wat rot op de takken van de skunk die buiten de serre groeiden. Ik heb beslist deze ineens te oogsten, de witte haartjes verkleurden al donker en het leek me de slechte richting op te gaan. In de serre op het eerste zicht nog geen rot gezien, ik blijf hoopvol. We zitten nu in week 5-6 van de bloei. laatste keer voeding gegeven en morgen laatste keer canna cure.

        Ik zie al wel een aantal milky trichomes in de toppen die gepost zijn maar het mag gerust nog iets meer zijn. Ik hoop de dames nog een dikke week of langer te laten staan alvorens te oogsten.

        Pictures:

        NL

        filedata/fetch?id=1447205&d=1570744868&type=thumb

        Chocolate Haze

        filedata/fetch?id=1447197&d=1570744763&type=thumb

        Skunk

        filedata/fetch?id=1447198&d=1570744789&type=thumb filedata/fetch?id=1447204&d=1570744867&type=thumb

        Trichomes Skunk buiten gedeelte:

        filedata/fetch?id=1447200&d=1570744837&type=thumb filedata/fetch?id=1447201&d=1570744838&type=thumb filedata/fetch?id=1447202&d=1570744838&type=thumb filedata/fetch?id=1447203&d=1570744838&type=thumb filedata/fetch?id=1447199&d=1570744796&type=thumb


        Grtz Kurk
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 9 photos.
        Last edited by kurkentrekker; 11 October 2019, 00:23.
        Ignorance is bliss

        Comment


          #49
          Dit lijkt er al wat meer op:

          filedata/fetch?id=1447509&d=1570876598&type=thumb filedata/fetch?id=1447510&d=1570876642&type=thumb

          Het laatste dat buiten de serre groeide is geknipt. Nog wat toprot gevonden...

          filedata/fetch?id=1447511&d=1570876649&type=thumb filedata/fetch?id=1447512&d=1570876667&type=thumb

          Grtz Kurk
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 4 photos.
          Ignorance is bliss

          Comment


          • colori
            colori commented
            Editing a comment
            Hoe krijg je die lv zo laag in uw serre? :O

          • kurkentrekker
            kurkentrekker commented
            Editing a comment
            Er staat een ontvochtiger en een ventilator in de serre, maar het is niet onder controle te houden hoor. Dit was een goed moment in de dag blijkbaar, stond al terug op 68% net. Ik heb ook heel veel ramen van de serre verwijderd om optimale luchtdoorstroom te hebben. Soms pakt dit goed uit s`Nachts is het niet onder controle te houden en gaat het soms boven de 90%

          • colori
            colori commented
            Editing a comment
            Oke, dat verklaard veel. Het help natuurlijk wel om het vocht wat te verdrijven. Ik durf mijn planten niet meer in mijn serre zetten, de lv is op z'n minst in de 70.

          #50
          Is dit al milky, of eerder clear? Of beginnend Milky?

          Topje moeten wegknippen van de Chocolate Haze wegens meeldauw...

          filedata/fetch?id=1447768&d=1570960216&type=thumb filedata/fetch?id=1447769&d=1570960216&type=thumb filedata/fetch?id=1447770&d=1570960216&type=thumb

          Grtz Kurk
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 3 photos.
          Ignorance is bliss

          Comment


          • Lambalski
            Lambalski commented
            Editing a comment
            Mooie foto's! Wat gebruik je daarvoor? Zit iig wat milky tussen.

          • kurkentrekker
            kurkentrekker commented
            Editing a comment
            Thx! USB-microscoop, goedkoop en uitermate gemakkelijk. Ze mogen gerust nog even staan, ik bekijk het nog even in combinatie met het weer, ten laatste volgend weekend knippen!

          #51
          De meeste haartjes die je mooi vanaf de zijkant kunt zien lijken mij nog clear, maar heb het idee dat er al wel een paar milky tussen zitten.

          Maar ik be ook nog maar een beginner, dus kan het mis hebben natuurlijk

          Comment


          • kurkentrekker
            kurkentrekker commented
            Editing a comment
            Ja ik vind het moeilijk te oordelen, maar denk dat ze nog wel even mogen! we bekijken het over een paar dagen weer, moet toch al iets geven van effect!

          #52
          Damn das een mooie resultaat, lijkt me ideaal om in te kweken deze serre.
          Ik zou ze persoonlijk nog even laten staan.

          Comment


          • kurkentrekker
            kurkentrekker commented
            Editing a comment
            Thx! Dit weekend onder de bijl!

          #53
          filedata/fetch?id=1448355&d=1571159645&type=thumb filedata/fetch?id=1448356&d=1571159665&type=thumb filedata/fetch?id=1448357&d=1571159665&type=thumb

          Trichomes Skunk

          filedata/fetch?id=1448352&d=1571159645&type=thumb filedata/fetch?id=1448353&d=1571159645&type=thumb filedata/fetch?id=1448354&d=1571159646&type=thumb

          Grtz Kurk
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 6 photos.
          Ignorance is bliss

          Comment


            #54
            Wauw, gaaf hoor.
            Dat gaat idd nog een hoop knipwerk geven zo'n kas vol.
            Aan de andere kant is t heel lang geen ritje naar een of andere shop.
            succes man

            Comment


            • kurkentrekker
              kurkentrekker commented
              Editing a comment
              Bedankt! Exact de reden van mijn serre ! Jij kan meespreken over de hoeveelheid knipwerk ! Proficiat met jouw resultaat!

            #55
            Heel mooi, wat zijn die tetten dik geworden de afgelopen twee weken!
            2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
            2016 - Greyvol's buitenkweek
            2017 - Santa Maria van Space Cees

            Comment


            • kurkentrekker
              kurkentrekker commented
              Editing a comment
              Thx! Ze zijn inderdaad ondanks de regen nog goed aangedikt.

            • colori
              colori commented
              Editing a comment
              Das wel meer dan een handje vol ja.

            #56
            Duuuuuus


            De dames werden geknipt! 2 dagen met 2 man, ik heb het weer even gehad! Het resultaat daarentegen...

            Skunk: Redelijk wat beginnend toprot moeten wegknippen. Hier en daar een beetje meeldauw. 25-35% weggegooid. De steeltjes in het onderste van vele toppen kleurden al bruin, beginnend zoals ik al zei. net op tijd erbij! geen overdreven dikke en volle toppen, maar mooi resultaat! 40 gram is reeds droog van wat ik vorige week buiten de serre heb weggeknipt, smaakt aangenaam zonder prik in de keel, riekt hemels! Aangenaam resultaat al. Moet nog wel goed curen, maar voor een weekje vroeger te hebben geknipt ben ik al tevreden, dat komt helemaal goed met de rest!

            filedata/fetch?id=1449363&d=1571473978&type=thumb filedata/fetch?id=1449364&d=1571473989&type=thumb filedata/fetch?id=1449365&d=1571473998&type=thumb

            Northern Lights: Bij nader inzien stond de skunk wat in haar weg, dit heeft ervoor gezorgd dat er vele kleine topjes waren. Ook beginnen toprot, 25% weggegooid. Iets mindere hoeveelheid dan de skunk, maar de toppen glinsteren helemaal van de trichomes en ze riekt ontzettend fruitig! Heerlijk gewoon.

            filedata/fetch?id=1449366&d=1571474019&type=thumb

            Chocolate Haze: Wat een plant, wat een soort! 0% rot. 0%!!!! RQS geeft aan dat het ideaal voor buiten is, ik kan dit bevestigen en aanraden aan iedereen! Hier en daar een topje meeldauw, laat ons zeggen 10% moeten weggooien en 10% kleine topjes voor boter en hash, maar overigens alles binnen gehaald. Diepe geur, deze mocht misschien nog iets langer staan daar de bloeitijd langer was. Deze soort geeft ook een actieve high en geen couchlock, dus ik hoop dat ze voldoende heeft kunnen rijpen om volledig aan haar omschrijving te voldoen! Ben benieuwd.

            filedata/fetch?id=1449367&d=1571474063&type=thumb filedata/fetch?id=1449368&d=1571474084&type=thumb

            3 rijen Skunk, 3 rijen Northern Lights en 6 rijen Chocolate Haze:

            filedata/fetch?id=1449369&d=1571474111&type=thumb

            Iceolator: Ook een pakketje van china ontvangen (30€ voor 8 zakken met verschillende micron 25 tot 225) en eerste batch met oud knipafval uit de vriezer geprobeerd... Niet wat ik hoopte, 1gr iceolater kwam eraf. Ik moet men techniek toch nog wat bijschaven, tips altijd welkom. 20 minuten met de staafmixer (zonder mes) geroerd, en dan alles zak per zak proberen te recupereren. Enkel uit de laatste zak kwam iet of wat resultaat, dus volgende keer minder zakken en langer mixen? Afval was bevroren en genoeg ijs/water gebruikt volgens mij. Misschien een grotere emmer en meer afval?

            filedata/fetch?id=1449370&d=1571474146&type=thumb filedata/fetch?id=1449371&d=1571474171&type=thumb

            Grtz Kurk
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 9 photos.
            Ignorance is bliss

            Comment


              #57
              Mooie oogst hoor Enjoy!

              Comment


              #58
              Goed gedaan!

              Geniet ervan en bedankt voor het delen. Ben benieuwd naar die choco haze hoe die smaakt?
              2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
              2016 - Greyvol's buitenkweek
              2017 - Santa Maria van Space Cees

              Comment


              • kurkentrekker
                kurkentrekker commented
                Editing a comment
                Thx! Tevreden man hier! Ik probeer om nog een trichomes en rookverslag van de drie dames te posten, maar vorig jaar niet in geslaagd !

              #59
              Proficiat kurk
              The dude with the AK420 sitting on his OG KUSHsion licking his GELATO41 and eating his GSC
              5 lekkere grieten onder de zon

              Comment


                #60
                Mooi verslag. Ik wil dat met die iceolater ook eens proberen. Ik denk dat je aan twee of drie verschillende zakken genoeg hebt. Ik ben benieuwd hoe de hash smaakt.

                Comment


                • kurkentrekker
                  kurkentrekker commented
                  Editing a comment
                  Thx! Ik post morgen een apart verslag over iceolator maken van de tweede poging met een paar aanpassingen die volgens mij wel verschil kunnen maken. Work in progress!
              Bezig...
              X