Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Colori's tuintje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Colori's tuintje

    Korting op 420shop
    Hallo mede growers en Blowers,

    Dit jaar wil ik voor de derde maal zelfvoorzienend zijn in mijn rookvoorraad. De potten van vorige zomer zitten nog halfvol maar laat ik nu net geboren zijn met groene vingers!

    Plan van aanpak:
    2 verschillende rondes. De planten zullen voornammelijk in mijn serre staan, lekker warm en zonnig MAAR ook vochtig in het najaar. En dat heb ik geweten vorig jaar..

    ​​​​​​Eerste ronde: 2 auto's.
    Sour diesel AF van Dinafem
    Blue Dreamer van wietzaadjes.nl

    Dan het groot geweld!
    2 fem planten:
    Gold Rush van Spliff
    Purple Maroc van Female seeds

    En eigenlijk ben ik stiekem al volop bezig met de auto ronde, beide planten staan ondertussen in bloei.

    Even wat randinfo: beide planten staan in 20l potten met gewone goedkope potgrond en een zuinig handje koemest erdoorheen. Ontkiemt rond 30 maart. Eens ze groot genoeg waren lekker vastgebonden en volledig plat gelegd. Soort van SCROG maar dan zonder SCR
    Onlangs ook een kleine dosis Alga bloom meegegeven waar ze voorlopig goed op reageren.

    IMG_20190520_194130.jpg
    IMG_20190520_194153.jpg

    Dan de Fem planten.
    De zaadjes zullen ontkiemt worden als de auto's nog een 3-tal weken te gaan hebben.
    Deze komen in grote kuipen, zogezegd 60l maar uit ondervinding weet ik dat er makkelijk 80l in kan! De grond wordt aangevult met perliet en een een handje bentoniet.
    Beide planten zullen 1 of meerdere keren getopt worden zodat ze niet tegenaan de serre komen. Graag zou ik 1 van de 2 scroggen, gewoon voor de fun en om het eens te bekijken.

    Zo, genoeg getokkeld voor vandaag. Nog ff de serre gaan checken en dan op naar het werk.

    C.
    Last edited by colori; 22 May 2019, 09:14. Reden: 2 foutjes gevonden. Credits aan QnQ
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...20#post1540729

    #2
    Leuk, ik volg alvast! Benieuwd naar vervolg 'lst'
    - Tweede maal WSS Skunk op balkonnetje - FIM & LST & zondervoeding
    - Eerste maal WSS Skunk - met (waarschijnlijk) voeding fail & LST

    Comment


      #3
      Dat zijn flinke planten voor 3 weken serre. En ook al in bloei na 3 weken is erg snel voor autoflowers.
      Ik ben erg benieuwd naar de Purple Maroc. Een kruising tussen twee klassieke strains die het erg goed zou moeten doen buiten.
      Succes!
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • colori
        colori commented
        Editing a comment
        Daar is een foutje ingeslopen. Dat moet 30 maart zijn. Zouden wel mooie genen zijn moest dat waar zijn!

        Da's inderdaad de reden waarom ik ervoor gekozen heb. Geloof dat er op Seedfinder wel een aantal lovende reviews stonden over de PM.

        Bedankt voor de oplettendheid QnQ.

      #4
      Goede voorbereiding is het halve werk
      verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

      Comment


        #5
        Staan er heel mooi bij. Benieuwd naar het resultaat..

        Comment


          #6
          Toch wel handig zo'n serre Succes met je kweek!
          Buitenkweek 2019

          Comment


          • Lambalski
            Lambalski commented
            Editing a comment
            Je kunt iig lekker vroeg beginnen met auto's. Ik heb momenteel al 1 in de kliko moeten gooien en 1 met een dikke achterstand.

          • colori
            colori commented
            Editing a comment
            Klopt, maar zo veel voorsprong geeft het volgens mij toch niet. Overdag, inderdaad lekker warm. 's nachts is het binnen gewoon even warm/koud als buiten.

          • Lambalski
            Lambalski commented
            Editing a comment
            Daar ben ik nu ook achter gekomen. Wilde vroeg beginnen maar al met al levert het weinig op. Misschien wat investeren in een binnenkweekje.

          #7
          Die staan er mooi bij!
          Je zou ook alleen met auto's kunnen werken, dan ben je voor het vochtige najaar in de serre klaar. Of je moet een airco ophangen en tegelijk de lucht weer verwarmen, dan zakt die lv ook wel, maardat wordt een beetje dure grap denk ik
          Succes.






          Comment


          • colori
            colori commented
            Editing a comment
            Enkel auto's daar heb ik ook al enkele keren aan gedacht. Het feit is dat ik ook wel graag wat experimenteer en bezig ben met al wat groen is en daar wringt het schoentje een beetje. Buiten wat bondage valt er niet veel te experimenteren met die AF's.

          • Slome Joop
            Slome Joop commented
            Editing a comment
            Ik snap het helemaal hoor. Ik zit zelf ook gedwongen aan de AF, maar vind dat best jammer. Dan zit er niets anders op lijkt mij dan soortjes uit te zoeken die minder gevoelig zijn voor schimmel en rot.

          #8
          Ik ben natuurlijk geen expert maar dan zit ik volgens mij qua soorten wel vrij goed. Tenzij er iemand een aanrader heeft?

          Ik kan ze natuurlijk ook gewoon buiten laten afbloeien, daarom komen ze in potten. Dan blijven ze verplaatsbaar.

          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.
          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...20#post1540729

          Comment


          • Greyvol
            Greyvol commented
            Editing a comment
            Dat ziet er gezellig uit, stoeltje erbij, goed bezig!

          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Da's een mooie serre.
            Ik zou er wel een bewateringssysteem in bouwen.
            Anders blijf je slepen met gieters in de zomer.

          • Slome Joop
            Slome Joop commented
            Editing a comment
            Ik heb op mijn balkon ook een stoel, maar het is toch niet het zelfde. Heel mooi hoor, daar moet vast iets moois in te kweken zijn. Qua soorten kan ik je geen advies geven wat betreft schimmel/rot, dat laat ik aan de meer ervaren kwekers over.

          #9
          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...20#post1540729

          Comment


            #10
            Plantjes maken het goed. Deze ochtend voor de 2e maal een beetje Alga bloom gegeven. Ik merk ook duidelijk dat ze de laatste 10 dagen veel meer drinken, ongeveer om de 2 dagen krijgen ze nu water.

            Afgelopen weekend een temperatuur en hygrometer gekregen voor m'n verjaardag. Nu kan ik de omstandigheden wat beter in de gaten houden.

            Nog effe een fotootje waar goed te zien is hoe plat ze liggen.

            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 1 photos.
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...20#post1540729

            Comment


            • Ongeldig
              Ongeldig commented
              Editing a comment
              Leuk zo'n kas serre voor een vroege start met autoflowers. Ze staan er goed bij.

            #11
            Mooie serre en dito plantjes.
            In die serre zal er vast wel wat moois aan komen

            Succes met je kweek ik kom af en toe ff een keer kijken

            Comment


              #12
              Alles gaat goed in de serre. Beide planten staan nu duidelijk in bloei. De Sour Diesel al bijna 10 dagen langer dan de Blue Dreamer, en dat terwijl de SD toch wel zeker 10 dagen later gezaaid is.

              De BD heb ik gisteren voor (allicht) de laatste keer wat bijgebogen. De SD daar blijf ik al een week af, die mag het nu alleen gaan doen!

              Binnen een dag of 10 schik ik de reguliere zaden te ontkiemen.
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 3 photos.
              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...20#post1540729

              Comment


              • Slome Joop
                Slome Joop commented
                Editing a comment
                Wat zal dat (binnen kort) lekker gaan ruiken bij jouw in de serre. Ziet er goed uit.

              • colori
                colori commented
                Editing a comment
                Als het lekker warm is binnen dan begint het al stilletjes aan te ruiken, lekker zoet! De SD die begon na 20 dagen al lichtjes te geuren, ik heb het gevoel dat dat een stinkerd zal worden!
                De BD ruikt nauwelijks.

              #13
              Wow, mooi hoor!!zowel plantjes als serre

              Comment


                #14
                subbed
                Get to the Choppah!

                Comment


                  #15
                  Update!

                  Eigenlijk weinig te zeggen over de plantjes, want alles gaan lekker zijn gangetje.

                  De Sour Diesel is mooi aan het bloeien, fiere plant ook, alle blaadjes strak overeind. Ruikt ook zeer lekker!

                  De Blue Dreamer loopt een dag of 10 achter maar doet het ook wel goed. Wel hangen de bladeren wat meer. Ik heb niet de indruk dat er iets mis is.​​​


                  Dan nu de reguliere zaden. Ik schik ze dit weekend te ontkiemen. Eigenlijk zou ik nog effe wille wachten ivm overlapping met de auto's maar die hebben beiden nog 3 a 4 weken nodig, minstens. Die vlieger gaat dus niet op..

                  Graag zou ik voor de eerste maal willen scroggen. Zijn er mensen die tips hebben omtrent de constructie, hoogte boven de plant, formaat en oppervlak van de scrog, zct ect..
                  Opzich best wel goed denk ik dat ik wat later dan gepland begin. Met een beetje geluk is de scrog mooi vol tegen dat ze beginnen te bloeien maar dat zal de toekomst wel uitwijzen!
                  Ik denk dat ik aan de binnenkant van de pot 4 balken vast vijs en daar mijn scrog constructie tussen bevestig.

                  Weeral genoeg getokkeld, tijd om te werken!
                  You do not have permission to view this gallery.
                  This gallery has 5 photos.
                  https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...20#post1540729

                  Comment


                  • Slome Joop
                    Slome Joop commented
                    Editing a comment
                    Ziet er goed uit!

                  • Ongeldig
                    Ongeldig commented
                    Editing a comment
                    Jij kweekt koffie tussen de aardbeien.
                    Fijn dat het met de planten goed gaat.
                    Je bedoelde feminised zaden ipv regulier in deze post he.
                    Scrognet kun je mee laten groeien, of extra erbij plaatsen. Al denk ik dat je met knakken, buigen, toppen, fimmen ook al een heel eind kan komen tot de gewenste vorm. Scrog is in mijn ogen handig als je binnen kweekt en de beste licht penetratie wilt hebben. (ik heb nooit een scrog gemaakt en ik kweek niet binnen)
                    Kijk eventueel even door de verslagen van vorige jaren, dan kom je wel wat voorbeelden tegen.
                    TokTok op naar de eerste oogst van het jaar. Zonder LV problemen.

                  • colori
                    colori commented
                    Editing a comment
                    Ongeldig, klopt dat het fem zaden zijn.

                    Moesten die tassen koffie zo uit de grond komen groeien, dat zou het leven een pak aangenamer maken. Eerst een tas koffie oogsten daarna de dames checken, kan niet beter.

                    Scroggen of knakken in mijn (beperkte) ervaring dienen ze toch beiden om het licht dieper te laten penetreren en de auxines beter te verdelen over de onderliggende takken. Het resultaat zal volgens mij vergelijkbaar zijn, niet?
                    Allicht doe ik beiden, ik heb tenslotte 2 planten.
                Bezig...
                X