Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Colori's tuintje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Dames zien er tevreden uit

    Wat betreft het scroggen, dit had je in gedachte voor de reguliere zaden neem ik aan? Aangezien de huidige dames al mooi in bloei staan, en je met het knakken en buigen eigenlijk al hetzelfde effect hebt bereikt.

    Hoogte, afmetingen en alles is vooral aan jou. Het kan zo klein, hoog, breed, lang en diep als jij dat wil. Dus kijk vooral naar wat voor jou praktisch en haalbaar is. Een groot net duurt natuurlijk langer voor deze vol is.
    Hou er rekening mee dat er mannetjes tussen kunnen zitten als je regulier zaad gebruikt. Zonde als je daar straks je net mee vol hebt zitten
    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

    Comment


      #17
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #18
        Bedankt heren!

        QnQ, grappig! Ik hoor af en toe wel van mensen dat ik soms vreemde,ongewone of oudere woorden gebruik.
        Ik denk trouwens dat ik in mijn eerste post ook 'getokkeld' gebruikt heb. Got you there!

        Omtrent het scroggen; de bedoeling is dat ze nog steeds verplaatsbaar blijven. Dat is prioriteit numero 1. Ook mag het niet te groot worden, zodat ik niet teveel ruimte verlies in mijn serre. Anders gaat de vriendin weer klagen, zagen, neuten, leuteren..

        Ik ga fem zaden gebruiken, last van mannen ga ik dus normaliter niet hebben.
        Even terzijde, toen ik de BD auto afgebogen heb, heb ik een 10 dagen later een paar piemels gevonden . Allemaal weggeplukt en tot nu toe niets nieuws gevonden.
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...20#post1540729

        Comment


        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Dat komt omdat ik helemaal van m'n stuk was van zulke planten na 3 weken

        #19
        Vanavond de Purple Maroc en de Gold Rush in een glas water laten vallen, van elk 2. Dan selecteer ik later van elk de beste. Plan is om ze te laten ontkiemen in een P9, later naar een 3l pot en dan in de grote 60l kuipen.

        De grondmix zal bestaan uit goedkope potgrond waar ik perliet door meng en ook wat bentoniet om het vocht toch wat beter vast te houden. Ook heb ik het plan om de bovenkant van de pot af te dekken zodat er minder verdamping is en de pot volledig doorwortelt wordt. Ik denk met houtsnippers of iets cocosmat achtig..
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...20#post1540729

        Comment


          #20
          Zaterdag per toeval nog eens naar de UGS geweest nadat ik mijn drooghok heb geassembleerd en nog iets tekort kwam.
          Heb mezelf en natuurlijk de toekomstige jonkvrouwen getrakteerd op een flesje Rhizothonic en 2 rootpouches van 95L. ze zullen geen plek tekort komen

          Heb ook net gezien dat de zaadjes beginnen open te barsten, vanavond of morgenvroeg begint dus de 2e en leukste ronde!

          De auto's doen het goed, gisteren nog eens gevoed en ze blijven lekker aandikken.
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 3 photos.
          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...20#post1540729

          Comment


            #21
            Kleine update:

            Op zich weinig verandering, planten bloeien lekker verder.
            De SD ziet er erg goed uit en ruikt ook formitastisch! De BD begint eindelijk ook wat te geuren, meer citrus als ik mijn neus mag geloven.

            Op een van de takken van de BD een wonde gevonden, allicht van de stugge ijzerdraad waarmee ik ze afgebogen heb. Op het eerst zicht niets erg maar dat gaan we in de gaten houden.

            Verder zitten alle zaden voor de volgende (echte) ronde in P9 potjes (met grond wel te verstaan ).

            Enkele pica's! Ze zijn vrij nietszeggend, ik ben te tam om het via de laptop van mijn vriendin te doen en via mijn gsm kan ik ze niet echt vlot verkleinen.. ​​​​​

            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 3 photos.
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...20#post1540729

            Comment


              #22
              Je plantjes gaan idd lekker, ja zo'n serre is ideaal. Mijn balkon is op het zuiden maar de wind is killing dus niet ideaal. Word door niets tegen gehouden. Ga zo door

              Comment


                #23
                Beetje met de camera instellingen gespeeld.
                Nu kon ik toch al 4 van de 5 foto's posten..
                wel inverminderde resolutie
                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 4 photos.
                https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...20#post1540729

                Comment


                • Slome Joop
                  Slome Joop commented
                  Editing a comment
                  Dat ziet er veel belovend uit!

                • colori
                  colori commented
                  Editing a comment
                  Vind ik zelf ook, had het niet echt verwacht vanwege de vroege startdatum. De autoronde was ook meer bedoeld om een beetje bezig te blijven en er weer in te komen.

                  Een goed resultaat is dus een mooi extraatje!

                #24
                Last edited by Kunichika; 13 June 2019, 12:27.

                Comment


                • colori
                  colori commented
                  Editing a comment
                  De theorie erachter is dat je de planten niet fysiek kwets met de LST. Als je uw auto's gaat toppen of fimmen dan doe je dit wel, en dat vergt herstel wat toch al snel 4 a 5 dagen kost.
                  Vanwege de korte veg perioden van een auto doen de meeste mensen dit dus niet.

                  't is natuurlijk wel eens tof om te proberen!

                • kroket
                  kroket commented
                  Editing a comment
                  Ze kunnen genoeg hebben volgens mij. Je hebt mijn gemartelde AK47 AF ook gezien

                • colori
                  colori commented
                  Editing a comment
                  Denk het ook wel ja. Het blijven tenslotte ook maar planten en die kunnen wel wat hebben over het algemeen.

                #25
                Ziet er goed uit!

                Die middelste foto #21 kun je vast gaan
                knippen hoor, die is er helemaal klaar voor!

                Comment


                • colori
                  colori commented
                  Editing a comment
                  Volgens mij mag ze nog wel een dag of 10 op z'n minst? Ik zal vanavond mijn loep maar eens vanonder uit de kast halen!
                  Last edited by colori; 13 June 2019, 12:55.

                • Ipie
                  Ipie commented
                  Editing a comment
                  Nee joh!
                  Dat middelste pLantje was een
                  grapje van mij en is geen wiet!!

                • colori
                  colori commented
                  Editing a comment
                  Ha, nu ben ik mee! Mijn gedachten waren ff wat troebel..

                  Daar wordt dit weekend in geknipt om dan als topdressing te verdwijnen bovenop de pizza!

                #26
                dat platleggen ziet er goed uit!

                wanneer doe je dat? Misschien probeer ik dat ook.

                Meer informatie is welkom!

                Comment


                • colori
                  colori commented
                  Editing a comment
                  Zeker niet moeilijk! Kan volgens mij al vrij vroeg met begonnen worden. Ik ben gestart als de planten een 20 a 25 cm waren.

                  Er staat vrij veel info over lst op het forum, zoek mazr raak!

                #27
                Ik vermoed dat Ipie het over deze heeft :

                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                • Ipie
                  Ipie commented
                  Editing a comment
                  hahahaha, ja klopt QnQ ik heb het
                  net hierboven uitgelegd ( grapje moet kunnen)

                #28
                Zoals ik het bij andere growers zie hier op het forum zijn af wel redelijk geschikt om te toppen of te fimmen. En als je daardoor meerdere hoofdtoppen genereerd en daardoor meer toppen dan ja dan ben je eigenlijk "dom" als je het niet doet. Al wil ik niemand afvallen hier.

                Comment


                • QnQ
                  QnQ commented
                  Editing a comment
                  Toppen gaat zeker niet bij elke autoflower goed!
                  Dat iedere nieuwe kweker het doet zegt meer over de kweker dan over de autoflower

                #29
                Ik snap je sarcasme, ik weet zelf niet wat wijsheid is. Ik ga er denk ik een toppen en de ander gewoon zijn beloop gaan.

                Comment


                  #30
                  Zien dr mooi uit, mooi plat gehouden. Zeker niet mis voor zo'n vroege start

                  Comment

                  Bezig...
                  X