Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Colori's tuintje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #91
    Niet echt veel te zeggen. Ze groeien gestaag door.
    Het knakken is goed gelukt, alle toppen gaan nu mooi gelijk op.

    Qua voeding krijgen ze nu 3ml/l Alga Grow en 1 drup/l silica boost. De Alga grow ga ik nog kaar 4ml brengen, ze schijnen het wel te lusten! Water krijgen ze om de 2 dagen, ongeveer 3l.

    Ook maar eens een witte handdoek voor de potten gehangen, ze worden echt crimineel warm anders.
    ​​​​​​
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 4 photos.
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...20#post1540729

    Comment


    • Pluk
      Pluk commented
      Editing a comment
      Ziet dr goed uit netjes gedaan. Wat is eigenlijk jouw ph als je de alga grow hebt toegevoegd?

    • colori
      colori commented
      Editing a comment
      Uhm, ph, uhm.... Wat?
      Ph meten daar doe ik niet aan, als je biologisch voedt zou het niet nodig moeten zijn. We werken met 95l potten, das een flinke buffer die wel wat schommelingen kan opvangen.
      Ik zou me niet teveel zorgen maken over die ph van 5,5 voorlopig.

    #92
    Een beetje pijn vindt ze wel fijn!
    Ze groeien zienderogend!
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 2 photos.
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...20#post1540729

    Comment


      #93
      - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
      - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

      Comment


        #94
        't zijn aardige struiken aan het worden!
        De voorbloei is al een dikke week te zien, ik gok dat er binnen een 5-tal dagen sprake is van echte bloei.

        Het knakken bij de Gold Rush is bij de meeste takken goed gegaan. Enkele takken zijn zodanig veerkrachtig dat ze weer volledig rechtop staan, die had ik beter nog met een touwtje naar beneden getrokken.
        Ik denk dat ik ze nu maar gewoon laat doen.

        Nog effe een kleine vraag. Kan ik nu nog neemolie gebruiken, zo net voor de bloei? Voorlopig heb ik erg weinig vraat en dat wil ik graag zo houden.

        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 6 photos.
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...20#post1540729

        Comment


        • Pluk
          Pluk commented
          Editing a comment
          Zien dr heerlijk gezond uit. Zolang er geen toppen zitten kun je gewoon met neemolie sprayen

        • colori
          colori commented
          Editing a comment
          Dat dacht ik dus ook, merci Pluk! De FD komt ook goed zie ik, goed gedaan!

        • Blazer9000
          Blazer9000 commented
          Editing a comment
          Moooi!

        #95
        Ze staan er heerlijk bij je kan nu ook nog makkelijk met draad wat niet in snijd de laatste takken vast zetten hoor.

        Neem olie kun je naar mijn idee in elk stadium gebruiken maar je moet het alleen niet vol ol je toppen spuiten dit kan invloed hebben op
        de smaaak.

        https://www.zamnesia.nl/cannabis-kwe.../110-neem-olie

        Comment


        • colori
          colori commented
          Editing a comment
          Goei tip om ze nog een beetje af te buigen met draad, dazr had ik nog niet aan gedacht!

        #96
        Waaraan kun je zien dat er sprake is van voor bloei. Ik als beginner zie het niet op de foto's, maar wil graag leren waar ik het aan kan herkennen.

        Comment


        • colori
          colori commented
          Editing a comment
          De witte haartjes (pistels) die je ziet verschijnen, kortere internodes en ongelijk verdeelde nodes. Dat zijn zowat de hoofdkenmerken.
          Normaal. Zouden ze dan binnen 14 dagen moeten bloeien. De effectieve bloei start dan vanaf je echte pruikjes ziet in de toppen.

        #97
        Ah dankjewel, goed om te weten waar ik naar uit moet kijken! Succes met je kweek verder, ik blijf het volgen!

        Comment


          #98
          Goed bezig hier ! Mooie planten, dat we maar een mooie nazomer mogen krijgen. Succes nog !
          Een dag zonder wiet kent Flip niet.

          Comment


            #99
            Mooie kleur hebben ze zeker!
            Hopen dat het komende weken lekker weer gaat worden!!!

            Comment


              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 1 photos.
              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...20#post1540729

              Comment


              • kroket
                kroket commented
                Editing a comment

              • Nonsense
                Nonsense commented
                Editing a comment
                Zelf gebruik ik altijd 15 ml neem en 15 ml groene zeep paar druppeltjes dreft voor de oplossing op 3 liter
                Even mixen met de staafmixer en je krijgt een mooie egale wit gelige vloeistof

                En dan wekelijks spuiten met een beginnende plaag mischien even eerst om de 3 dagen en dan zou je er vannaf moeten zijn

                Ik had al spint in me kas in de autoflowers die kon ik niet meer behandelen omdat ze vol in de top stonden maar heb de volgende ronde wekelijks behandeld
                en omdat er al spint in de kas zat is het te verwachten dat deze ook de andere planten zouden besmetten maar heb dit gelukkig goed kunnen tekkelen

              • Ess
                Ess commented
                Editing a comment
                Ik zou me nog geen zorgen maken over wat ik op dat blad zie. Lijkt op wat prikken van een insect

              't Is niet dat ik me meteen zorgen maak hoor. Ik heb er in het verleden vrij heftig mee te maken gehad en ik weet wat voor schade ze kunnen doen vandaar dat ik ze wil bestrijden. Nu ik ze eens tijdig ontdek kan ik er misschien ook eens tijdig vanaf geraken.

              Nonsense, oke das toch wel een iets hogere dosis dan die van mij. Is dit ook met koudgeperste olie?

              De spint komt allicht ook uit de kas bij mij. Vorig jaar plantte ze zich voort onder de potrand, daar zaten ze echt en masse. Toen kon ik ze gemakkelijk verbranden met een aansteker
              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...20#post1540729

              Comment


              • Nonsense
                Nonsense commented
                Editing a comment
                Lolz die aansteker grap die paste ik ook toe als ze allemaal naar boven gekropen waren naar het puntje van het blad allemaal even op een bolletje en dan even de creme brule brander erop Ma die randjes van de pot ga ik straks natuurlijk ook is even nalopen .

                Ik gebruik idd koudgeperste olie en vind het geweldig werken mits je het ook preventief gebruikt en daar schort het hier nog wel is aan je word een beetje laks soms
                En straks zal ik heus ook wel wat spint hebben in me planten als ze straks bloeien, alleen zal het niet meer zo een grote plaag worden dat ze zich ophopen op de puntjes van de bladeren
                De kas is toch een goeie plaats voor spint om zich is even massaaal uit te breiden vorig jaar heb ik ook roofmeit uitgezet op zich een redelijke oplosseng ook mits je dit preventief doet

              • colori
                colori commented
                Editing a comment
                De potrand was echt DE broeihaard. Check ze zeker effe.

                Ja die laksheid dat ken ik soms om de 4 dagen, 7 of 10. 't is maar net wanneer ik er eens aan denk.
                Roofmijten lossen in de kas had ik ook al gedacht, dan kan je ze waarschijnlijk wel kort houden

              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 7 photos.
              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...20#post1540729

              Comment


              • Slome Joop
                Slome Joop commented
                Editing a comment
                Nou, eenmaal vrijgelaten op het balkon zeiden die roofmijten "doei" en toen vlogen ze weg, naar ..... ergens ver weg van het balkon vandaan Maar daar heb jij geen last van in je serre. Het zou bij jou wel eens goed kunnen werken, maar daar kan ik je echt geen serieus advies over geven.

              • Nonsense
                Nonsense commented
                Editing a comment
                Volgens mij kunnen roofmijten niet vliegen en ben je misschien in de war met roofwantsen

                Want anders zouden ze ook zo de kas uitvliegen en dat is me nog niet gebeurt

              • colori
                colori commented
                Editing a comment
                Das inderdaad niet de bedoeling Joop!

                Op het eerste zicht was ik vanplan om deze eventueel te bestellen.
                https://www.biogroei.be/soni-mite

              Life is gooood!

              Trouwens ook wat meer te vreten gegeven, ze zijn hongerig!
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 2 photos.
              Last edited by colori; 13 September 2019, 18:27.
              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...20#post1540729

              Comment


              • Slome Joop
                Slome Joop commented
                Editing a comment
                Ze zijn heel mooi!

              • Gps
                Gps commented
                Editing a comment
                Ziet er goed uit, ook de verdeling van de buds

              • colori
                colori commented
                Editing a comment
                Ze zijn inderdaad mooi verdeeld! Die linkse, de Purple Maroc is 2x laag getopt. De Gold Rush is ook 2x getopt maar achteraf nog eens geknakt en open gebogen.

                Ik ben alleszins erg tevreden. Ik had niet verwacht dat het nog zulke mooie struikjes gingen worden.

              Mooi man!

              Comment


                Tijd voor een echte Update.

                Ze gaan beiden vrij gelijk op. De PM is iets sneller dan de GR. De topontwikkeling zit er goed in, alsook de geur begint lekker aanwezig te zijn.

                Mogelijks N-tekort?
                Ik denk het wel. Zoals in de post hierboven al vaag te zien is krijgen de onderste en oudste bladeren een gelige/lichtere kleur. Dat duidt dus op een stikstof tekort volgens mij.
                Voor de moment krijgen ze 3ml/l Grow en 1,5ml/l Bloom. Volgens mij kwam dit probleem wel al een dag of 5 geleden in het zicht, toen ik nog 4ml gaf. Zou ik meer moeten geven hebben? Hoe zou ik mijn bloeivoeding hier kunnen op af stemmen?
                Vorig jaar heb ik ook een serieus N tekort gehad als ik er op terugkijk, op het einde van de teelt had ik nauwelijks nog blad waardoor de plant zo goed als stil stond.

                Watergift
                Ik merk dat ik ze meer water moet geven. Meestal krijgen ze om de 2 dagen een 2 a 3l. 's Avonds moet ik dan nog eens een litertje geven omdat er bij de eerste watergift wel wat ontsnapt via de zijkant van de Root Pouches. Ik vermoed dat ik dan beter dagelijks water geef waardoor de zijkanten minder uitdrogen en de kluit in zijn geheel mooi vochtig blijft.

                Spint
                Die is wel redelijk onder controle. Afgelopen week heb ik ontdekt dat ze de boontjes veeeeel interessanter vinden, die zitten dus echt vergeven. Ik blijf het in de gaten houden.

                Foto's? Deze keer niet (tenzij jullie dat willen), ik ben te lui en zit op de pot
                Last edited by colori; 17 September 2019, 07:40.
                https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...20#post1540729

                Comment


                • Flip Hasjkip
                  Flip Hasjkip commented
                  Editing a comment
                  Laat die foto’s op de pot maar zitten
              Bezig...
              X