Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Colori's tuintje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Opzich heb ik weinig te zeggen. Die bloeiperiode is maar een saai stadium van de kweek vind ik, wachten, wachten en nog meer wachten.

    Vandaag zijn we aan week 6 aanbeland.
    Beide planten staan er nog steeds goed bij, ik twijfel of ik nog een keer voedsel ga geven of niet. Opzich staan ze er fris en vive bij en extra voedsel is ook weer langer wachten met spoelen.

    Die meeldauw.. tja.
    Opzich valt het wel mee. Ik controleer zeer consequent elke dag alle toppen, handen en schaar worden constant ontsmet. Voorlopig heb ik een dik hand vol toppen weg moeten knippen. De Purple Maroc schijnt nog nergens last van te hebben, houden zo!
    Meer kan ik niet doen denk ik.


    Croptober is bijna om en ik begin nu toch wat oogstkoorts te krijgen. Toch nog maar effe op mijn handen gaan zitten.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 8 photos.
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...20#post1540729

    Comment


    • Reefer
      Reefer commented
      Editing a comment
      Staat nog mooi groen bij jouw. deze week ook beter weer, gaat ze zeker goed doen

    • kurkentrekker
      kurkentrekker commented
      Editing a comment
      Ik duim mee voor nog wat goed weer, ze staan er inderdaad nog mooi bij! Meeldauw, never ending story in dit deel van Europa... Good Luck!

    • Blazer9000
      Blazer9000 commented
      Editing a comment
      Mooi mooi!

    Valt zeker niet tegen toch?
    Prima, eh, saai stadion?
    Ik hoor je wel naar het knippen haha

    Comment


    • colori
      colori commented
      Editing a comment
      Ja buiten het dagelijks checken van alle toppen vind ik dit een saai stadium. Mooi om zien maar dat is het dan ook..

      Knippen, ja dat is inderdaad ook niet de leukste bezigheid..

    Begonnen met de Gold Rush te knippen deze zaterdag. De meeldauw is erg agressief, vandaar deze keuze.

    De trichomen zijn bijna 100pct milky, ze had nog wel 10 a 14 dagen langer gemogen. Wel merk ik dat de wiet die ik vandaag oogst dikker en voller is dan die van zaterdag.

    De Purple Maroc krijgt nog een klein weekje denk ik. Voorlopig heb ik er 4 a 5 kleine toppen aan rot uit gesneden, dat valt dus nog goed mee.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 7 photos.
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...20#post1540729

    Comment


    • Pluk
      Pluk commented
      Editing a comment
      Hopelijk blijft je meer meeldauw en toprot bespaart, geniet van je goldrush en succes nog ff met de rest

    • colori
      colori commented
      Editing a comment
      Er gaat erg veel de vuilbak in.. voorlopig heb ik van 5 takken 1 droognetje van 45cm diameter vol.
      Ik word er niet bepaald blij van maar het zij zo.

    Jammer van de meeldauw en rot maar ze staan er ondanks het weer nog heerlijk bij!

    suc6
    nog even de laatste dagen

    Comment


      Mooi dat paars zeg!
      succes met knippen
      2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
      2016 - Greyvol's buitenkweek
      2017 - Santa Maria van Space Cees

      Comment


        Al heel de avond de resterende takken aan het knippen. Ik merk een duidelijk verschil tov de wiet die ik zaterdag geoogst heb, die is duidelijk minder aangedikt.
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 2 photos.
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...20#post1540729

        Comment


        • Ipie
          Ipie commented
          Editing a comment
          Knippen vind ik het ergste wat er is
          maja, als je lekker wil roken!

        • colori
          colori commented
          Editing a comment
          We moeten er iets voor over hebben eh. We steken er een aantal maand werk in dus dan vind ik dat een deftige knipbeurt er ook nog wel vanaf kan.

          Maar er zijn inderdaad leukere jobjes.

        • Slome Joop
          Slome Joop commented
          Editing a comment
          Goed bezig colori

        Ziet er veel beter uit dan de Sugar black rose die ik had....

        Comment


          Bueno!!

          Comment


            Gisteren besloten om de Purple Maroc te oogsten.
            Op 2 dagen tijd waren er een aantal toppen die van binnenuit begonnen weg te rotten. Langs buiten was er enkel wat gek krullend en slap blad te zien. Ook was ze volledig scheef gewaaid in haar pot, ik vermoed dat er wel aardig wat wortelschade was.

            Het resultaat valt me dik mee! Allicht kan ik met enkel de PM alweer een jaar vooruit. Qua rot het ik maximum 5 a 10 procent de vuilbak in gekieperd.
            Acceptabel dus.

            De plant stond 8 weken in de bloei en hier en daar begon ik een beetje amber te zien. Dat komt dus wel goed.
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 8 photos.
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...20#post1540729

            Comment


            • Pluk
              Pluk commented
              Editing a comment
              Lekker hoor mooi tafeltje vol. Nu de mouwen maar ff opstropen en knippen maar

            • kroket
              kroket commented
              Editing a comment

            Dat ziet er goed uit colori !Mooie kleur ook

            Comment


              95l aan wortels: check!

              De beworteling was uitermate goed heb ik de indruk. De potten waren mooi gevuld tot in elk hoekje. Wel opvallend dat de bovenste 10cm extra beworteld is, bomen en allerhande andere planten doen dit ook. Volgens mij komt dit door het wateren langs boven.
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 4 photos.
              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...20#post1540729

              Comment


                Prima kluit.
                Merk je nog verschil met het hooi dat er bovenop gelegen heeft?
                - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
                - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

                Comment


                • colori
                  colori commented
                  Editing a comment
                  Zeker en vast Kroket, de toplaag droogt minder uit. Ook het ontbreken van licht stimuleert volgens mij de wortels om tot aan het oppervlak te groeien.

                  Volgens mij heeft het enkel voordelen.

                Inderdaad, de wortels zijn halverwege gestopt.
                Geen idee wat daar de oorzaak van is.

                Maar een prachtige kweek hoor!

                Comment


                • colori
                  colori commented
                  Editing a comment
                  Gestopt zou ik niet zeggen, eerder extra veel in de toplaag.

                Dusss, alles hangt nu dik 3 weken op en is nog steeds niet droog een temp van gemiddeld 9 graden op zolder help daar natuurlijk niet bij.

                Ik ben rustig aan wat begonnen met knippen om het iets sneller te laten gaan.


                Zoals sommigen gelezen hebben heb ik onlangs bubblebags aangeschaft, die heb ik dus gisteren eens lekker getest! Goeie maat opgetrommeld, Duvelke, jointje en een lekkere ganzenborst op ons bord. Het recept voor een tof avondje!

                De bags zijn 'all mesh' en werken dus wel anders dan gewone zakken. Het grootste verschil is dat het water veeeeel sneller weg is en dat de zakken slapper zijn dan gewone. Dit maakt ze iets moeilijker te hanteren tijdens het roeren en opvullen.
                Eenmaal bezig is het aangenamer werken dan met gewone bags. Vooral de hash uit de zak krijgen is veel minder omslachtig.
                ​​​​
                ​​​​Voor deze run heb ik Blue Cheese en Gold Rush afval gebruikt. Vooral de geur van de Cheese is zeer herkenbaar in het eindproduct.

                Qua opbrengst zal ik zeker niet te klagen hebben. Alles ligt nu mooi te drogen in de keuken en een van deze dagen verwerk ik het 'granulaat' in een lekker blokje hash!
                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 4 photos.
                Last edited by colori; 6 December 2019, 09:16.
                https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...20#post1540729

                Comment


                • kroket
                  kroket commented
                  Editing a comment
                  Oeh Frans.. sorry, ondertiteld of niet, daar kan ik zo slecht tegen
                  Warm water in de fles en rollen maar, dat heb ik nog begrepen, daarna ben ik afgehaakt Maar volgens mij is dat ook de perfecte samenvatting.

                • colori
                  colori commented
                  Editing a comment
                  Geen probleem hoor, ja dat is de samenvatting wel zo een beetje. Veel rollen en vouwen en daarna de hash in een mooi balletje draaien!

                • kroket
                  kroket commented
                  Editing a comment
                  Had nog wel verder gespoeld naar het einde inderdaad. Dat bolletje leek mij niet zo handig eerlijk gezegd. Zou je niet liever een plak maken? Lijkt mij wat handiger verkruimelen namelijk..

                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 1 photos.
                https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...20#post1540729

                Comment

                Bezig...
                X