Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek: Onbekende soort + Sour Diesel autoflower

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste kweek: Onbekende soort + Sour Diesel autoflower

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

    In dit topic zal ik mijn kweekverslag bijhouden van mijn allereerste kweek.
    Ik heb een zaadje gevonden in de wiet die ik van een kameraad zijn zelfkweek had gekocht. Dit was ofwel White Widow ofwel Silver haze... ik ben het vergeten.
    Dit zal een test worden, ik weet ook niet welk geslacht ze gaan hebben. Ik heb nog 5 zaadjes AF Sour Diesel besteld. Die zal ik midden mei ontkiemen en dat zal bijgevoegd worden in dit topic.

    Zodus: dinsdag 31/3 beginnen ontkiemen, donderdag 2/4 in neutrale potgrond gezet. Ik denk dat dit potje iets te klein is, maar ik durf er niet meer aankomen. Sinds zaterdag 04/04 stak het stengeltje boven de grond uit, en sinds namiddag staat het kopje recht. Ik heb 2 goedkope (maar volgens recenties goed genoeg) led groeilampen gekocht, daar staat hij nu onder. Ik ga in het begin 18uur per dag licht geven, dan 6 uur donker. ik spuit 1 a 2 keer per dag met een verstuiver de bodem nat met gewoon kraanwater.
    Het plantje staat in een warme kamer (nooit kouder dan 20 graden) maar zonder extra vochtige lucht.

    Als jullie tips hebben, altijd welkom.

    (waarom mag ik maar 1 foto per keer uploaden?)
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Voeg per 2 liter kraanwater een koffielepel citroensap toe, hoeft ni vers te zijn.... zal je ph al goed doen...

    Comment


    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      En welke pH heb je dan ?
      Ik vind het niet zo slim om zomaar wat te doen.
      Als je 1pH punt te laag zit is je oplossing 10x te zuur !!

    #3
    Zie ik het goed dat er nog een vliesje rond de lobblaadjes zit? Die moet er wel binnen 24 uur af....... vochtighouden zodat 'ie er vanzelf afkomt of anders zul je moeten pulken
    2e
    3e

    Comment


    • Prspctr
      Prspctr commented
      Editing a comment
      dat is het omhulsel van het zaadje. ik heb het er net voorzichtig afgeplukt. Niks beschadigd.

    #4
    Hallo Prspctr!



    Begin is gemaakt

    Til iedere keer als je een kijkje gaat nemen de pot op, dan krijg je al snel een goed idee van het gewicht en dus de hoeveelheid water in de pot. Ik heb mij vaak verkeken met een plantenspuit, dan bleek na watergift dat alleen de bovenste mm nat waren.

    rechtsboven, links van de A (paperclip als je goed kijkt)
    dan linksonder op Upload Attachments



    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    Comment


      #5
      leuke zaailing groeien met die handel
      verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

      Comment


        #6
        Succes!
        Ganja always does the trick.

        Comment


          #7
          Wietplanten, lief zo'n kleintjes altijd.

          Comment


            #8
            Ja, leuk die ontluikende liefde. De eerste stap is nu gezet. Ik ben benieuwd naar het vervolg.

            Comment


              #9
              Bedankt om mee te kijken allemaal.
              Ik ga hier in het begin veel posten. Ik heb bijna zo een moederliefdegevoel en ik wil dat er niets mis gaat in het begin.
              Onderstaande foto is dus ongeveer 24 uur later. Strekt hij niet te veel? Staan de lampen niet te dicht er op?
              alle input is welkom.

              20200405_110811.jpg20200405_105942.jpg

              Comment


                #10
                Ja, ze staat te nat en het licht staat te dichtbij.
                Lampen 10cm verderaf en erboven als het kan.
                Komende dagen geen extra water geven.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                • Prspctr
                  Prspctr commented
                  Editing a comment
                  De lampen heb ik nu naar boven verschoven. Kan ik het plantje vandaag met dit mooie weer niet in de zon zetten? zo verdampt het water misschien sneller?

                #11
                Nee, zeker niet in de zon zetten !
                Je kan ze wel buiten zetten, maar op een lichte plek in de schaduw.
                Planten van binnen nooit meteen in de zon zetten, die moeten eerst afharden.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                • Gijsch
                  Gijsch commented
                  Editing a comment
                  "Ze waaien sneller om omdat het waait"...goeie info dit

                • Bas Haze
                  Bas Haze commented
                  Editing a comment
                  Had ik dit maar eerder geweten

                #12
                De zaailing is duidelijk aan het strekken. Komt dit puur door te veel water?

                Comment


                • Gijsch
                  Gijsch commented
                  Editing a comment
                  Nee, heb je naar QnQ geluisterd en de lampen er boven gehangen? Strekken doen ze vanwege lichtgebrek.
                  Geel worden en doodgaan doen ze door te veel water.

                  PS: Niet stressen over de strek tot nu toe. Als het tijd wordt om haar over te potten begraaf je haar gewoon tot de lobblaadjes. Weg strek.

                #13
                heb je naar QnQ geluisterd en de lampen er boven gehangen?
                jawel, ik heb deze middag onmiddellijk een voorlopige opstelling gemaakt. Ze Ik zoek deze week wel naar iets steviger.
                Ik heb de lampen even uitgedaan voor een duidelijke foto.

                20200406_000310.jpg


                Comment


                • Gijsch
                  Gijsch commented
                  Editing a comment
                  Prima zo voor eerst.
                  Strek valt ook best mee.

                #14
                Dag 4 in de grond.

                Hij strekt als een gek onder de ledlamp. Ik hou nu 18/6 aan. Sinds gisteren zie je wel al de eerste blaadjes komen, die groeien mooi.
                Ik wou dat het sneller ging. Met de hele tijd thuis te zitten zit ik er constant op te kijken.

                De AF Sour diesels van Ducht Headshop zijn ook aangekomen. Toch nog wachten tot eind april.
                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 1 photos.

                Comment


                • Gijsch
                  Gijsch commented
                  Editing a comment
                  Als ik zo naar die ledjes van jou kijk dan zie ik heeel veel rode ledjes en maar een paar blauwe. Het lijken mij bloeilampen.
                  Het is juist blauw licht dat er voor zorgt dat het niet zo strekt....het rode licht hebben ze pas in de bloei nodig.

                  Kijk maar naar de lamp die ik gebruik en zie het verschil tussen de groei en de bloeistand : https://www.bol.com/nl/p/viparspectr...0000099834161/

                  Al met al strekt je plantje dus omdat hij (ondanks die 2 lampen) te weinig licht krijgt (volgens mij)

                  Kijk dat filmpje van QnQ, hard dat plantje af en zet hem uiteindelijk lekker in het zonnetje.
                  Betere lamp kun je niet kopen.

                • Prspctr
                  Prspctr commented
                  Editing a comment
                  gadver!
                  Op de productomschrijving staat nochtands duidelijk groeilamp. Maar goed, dan zet ik hem morgen in het zonnetje.
                  Ik heb dat filmpje van Q bekeken, maar dat was toch voor in te harden? Ik dacht dat ik dat nog niet mocht doen met de zaailing.

                  Kan ik hem voor de avond dan onder mijn led bureaulamp zetten? ik heb een redelijk goede die verschillende kleurtemperaturen doet. Dan zet ik hem op koude kleur.

                • Gijsch
                  Gijsch commented
                  Editing a comment
                  Ik zou eens beginnen met een zoektocht op het forum zelf. Er staat zo veel in over lampen, lichtkleuren etc. Behalve de licht kleur is ook de licht sterkte van belang, dus ik weet niet of je bureaulamp beter is of niet. Only one way to find out

                #15
                Hoi, ben ook maar een beginner onder lampen maar ik denk ook dat het bloeilampen zijn. Het heeft niet een full spectrum en wit licht ontbreekt.

                Als het zo`n ukkepuk in het begin is gaat het allemaal wel, maar het groeit snel hoor. Grotere pot, andere opstelling en het waterhuishouding.

                Ik zou eerst met wit licht aan de slag gaan en als het wat begint te worden (is het al natuurlijk), lekker buiten in de zon na afhardingsperiode. De zomer komt je tegemoet, en in uurtjes geen zon onder de lamp totdat 18 uur zon is bereikt. Kastje zou geen kwaad kunnen, de buren hoeven niet te zien dat je onder de zonnebank ligt 18 uur lang

                Comment


                • Prspctr
                  Prspctr commented
                  Editing a comment
                  Ik ben sowieso al in een te kleine pot begonnen. In het weekend gaat hij een grotere pot in.
                  Ik ga niet te veel investeringen doen voor de binnenkweek als hij binnen 3 weken naar buiten mag, dit is een testgroei van een gevonden zaadje. Even kijken hoe ik allles moet aanpakken alvorens ik met de bestelde zaadjes ga beginnen.

                  Over glurende buren hoef ik mij gelukkig geen zorgen te maken. Ik heb goed contact met hun en woon in een zeer rustige buurt, ik heb een verdoken zonnig plaatsje in de tuin en als ze binnen onder het licht moeten staan gaan de rolluiken dicht.
              Bezig...
              X