Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Colori's tuintje 2020

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Colori's tuintje 2020

    Korting op 420shop
    Oke, aangezien er al verschillende zwaargewichten met hun buitentopic gestart zijn kon ik niet achterblijven.
    hier gaan we dan!

    De opzet is dezelfde als die van vorig jaar. Eerst 2 auto's en ongeveer halverwege juni nog 2 fotoperiodieke planten. Zo staat de serre niet de hele zomer vol ganja en wordt ze gebruikt voor wat ze dient (volgens haar).

    Aangezien ze op 25m van mijn moestuin een huis aan het bouwen zijn probeer ik ze dit jaar zoveel mogelijk in de serre te houden. Eens zien hoe lang ik dat ga volhouden.

    Nu ben ik even in mijn Book Of Big Buds (logboekje ) gaan kijken om mijn grondsamenstelling te checken. De samenstellig voor de auto's is als volgt:
    - 4 a 5l perliet
    - 35l potgrond
    - 2l compost
    - 1,5gr/l bentoniet
    De potgrond heb ik herbruikt van vorig jaar. Daar had ik in het najaar al wat compost onder gemengd om de boel te activeren.
    Die bentoniet daar ben ik een evenwicht voor aan het zoeken. Bij de opkweekpotten van vorig jaar had ik 5gr/l gebruikt wat resulteerde in te nat. De potten droogden met moeite uit. Bij het verplanten naar 90l heb ik 75gr/90l gebruikt, dat kwam al in de buurt. Dit jaar probeer ik dus 1,5gr/l.

    De kans is groot dat de fotoperiode planten in een gelijkaardige samenstelling komen te staan. Eenmaal ze honger krijgen haal ik een deel van het Biobizz gamma uit de kast.

    De soorten:
    Haze XXL auto - Dinafem
    Jack 47 XL auto - Sweet Seeds
    Pamir Gold - Dutch Passion
    Sweet 'n Sour Outdoor - Spliff Seeds

    De soorten (behalve de auto's) blijken na veel opzoekwerk bewezen outdoor keuzes te zijn, we gaan het zien.

    De auto's staan beiden in een 20l pot, de gewone komen in een 56l fabricpot te staan. 90l was me toch wat te lomp.

    De haze is ondertussen een weekje oud, de Jack 47 een 3-tal dagen. Je kan je verwachten aan minstens een weekelijkse update en aan veel andere planten uit de tuin, terras en moestuin!

    Enjoy!
    C.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 8 photos.
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...20#post1540729

    #2
    Hee leuk, weer een kweekverslag Deze ga ik ook volgen omdat ik ook voor het eerst buiten foto's ga doen. Succes Colori. Oja, lekker, escargots...

    Comment


      #3
      Leuke verscheidenheid in jouw tuin Colori!
      Die Sweet n' Sour moet bij mij toch es onder de loep, ik zag die hier nu al een paar keer passeren nl erg benieuwd naar het resultaat, alvast veel succes!

      Je voegt bentoniet toe omdat je met eerder zanderige potgrond werkt? Of mss zoek je balans met jouw dosis perliet ?
      ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

      Comment


      • colori
        colori commented
        Editing a comment
        Zaden van Spliff bevallen mij erg goed, 2j geleden de Fast Bud gezet en dat was/is topwiet. De Gold Rush heb ik vorig jaar gezet en daar had ik vrij veel meeldauw in, maar aangezien ik er veel goeds over lees komt die er allicht volgend jaar weer in.
        De S'nS is de eerste x, ik ben er ook erg benieuwd naar.

        Die bentoniet gebruik ik inderdaad om wat balans te krijgen ism de perliet. Anders wordt de grond zeer snel droog vind ik. Perliet is wel iets waar ik in de toekomst vanaf wil.

      #4
      Ben jaloers op je tuintje met kas, geniet ervan!
      - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
      - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

      Comment


      • colori
        colori commented
        Editing a comment
        Ik ben er ook wel tevreden mee. Bedoeling is wel dat als ik op termijn iets koop het een pak groter is. Als in +1ha. Soort landschaps/wilde tuin.

        Maar voor nu kan het er wel mee door

      • kroket
        kroket commented
        Editing a comment
        1+ hectare.. Ik kan er alleen maar van dromen Het is wel een hele mooie droom

      #5
      Hehe, ik zat er al op te wachten.
      Doe je die slakken wel euthanaseren, of eet je ze op ?
      Als je ze ergens anders uitzet gaan die terugkomen naar je tuin.

      Ik heb daar juist een paar weken terug een testje mee gezien in zo 'n tuinprogramma op de BBC.
      In een grote tuin verzamelden ze uit elke hoek een emmer slakken en ze gaven die verschillende fluoriserende kleuren zodat ze ze konden volgen en zien waar ze vandaan kwamen.
      Daarna 's avonds in het midden van de tuin uitgezet, en gedurende de nacht kropen ze allemaal weer naar hun eigen hoek van de tuin.
      Een emmertje slakken die ze in een ander dorp verzameld hadden, een paar kilometer verderop, gingen er vandoor in de exacte richting van dat dorp.

      Erg interessant.
      Op de BBC heb je toch een stuk meer goeie tuinprogramma's dan hier in Nld.

      Succes colori!
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • kelderkastje
        kelderkastje commented
        Editing a comment
        Zout vinden ze niet leuk ...

      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Je plantje ook niet

      • Nederhigh
        Nederhigh commented
        Editing a comment
        Wij verwerken ze altijd in de composthoop. Niet zo bang voor ziektes aangezien die beestjes toch al de hele nacht aan je groentes sabbelen.

      #6
      slakkenrace for the win

      Comment


        #7
        Nou, vooruit dan. Daar is 'ie nog een keer

        https://youtu.be/0OGpumVGGd8

        Comment


          #8
          Ik volg!!

          Kweking Eend

          Comment


            #9
            Ah nice, Colori doet weer een kweek. Ik heb die van vorig jaar van voor tot achter gelezen. Ik ben benieuwd voor dit jaar! Veel succes. Ik volg!

            Comment


              #10
              Ik schuif lekker aan Colori. Plannen zien er goed uit!

              Heel veel succes hier!

              Comment


                #11
                Eerste update;

                Nu ik mijn openingspost herlees merk ik dat ik wel het eea vergeten te vermelden ben. Allicht was ik aardig wappie. Alles stond nochtans mooi in mijn logboekje opgelijst..

                Zo ga ik net als vorige jaren LST toepassen bij de auto's. Vorig jaar rondom de pot gaatjes geboord om de planten die toen in het midden stonden mooi af te buigen. Dit jaar heb ik de zaadjes op 5cm van de rand geplant, zo kan ik ze mooi de pot rond leiden.
                De Haze 'XXL' heeft haar eerste behandeling gehad, volgende week zal wel goed vooruit gaan met het goede weer.

                Verder heb ik net als vorig jaar weer stro gebruikt om te mulchen, het vocht wordt beter vastgehouden en het bodemleven wordt er extra blij van. Ook is de beworteling in de toplaag veel beter.

                Veel valt er op zich niet te zien qua foto's. Foto is trouwens van 2 a 3 dagen geleden.

                IMG_20200511_174006.jpg

                Ik probeer vanavond of morgen nog een foto van de Jack 47 te posten. Allicht ook wel wat tuinfoto's!
                https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...20#post1540729

                Comment


                  #12
                  Lekker warm tapijtje voorzien, zijn zowel het bodemleven als het plantje idd erg dankbaar voor!
                  veel succes
                  ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

                  Comment


                  #13
                  Zo stonden ze er gisteren bij.

                  IMG_20200513_163600.jpg
                  IMG_20200513_173311.jpg

                  Dan nog een aantal tuinfoto's

                  IMG_20200507_182915.jpg

                  IMG_20200513_163542.jpg

                  IMG_20200513_163531.jpg
                  https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...20#post1540729

                  Comment


                  • Ess
                    Ess commented
                    Editing a comment
                    Gezellig tuintje heb je weer hoor Colori. Ik schuif gezellig aan met mijn verstelbare hoge rug tuinstoel met 10 cm dik kussen.

                  • colori
                    colori commented
                    Editing a comment
                    Kijk gerust mee Ess, alvast bedankt!

                  #14
                  Beetje nieuwe spam aan het topic toevoegen.

                  Met het mooie weer groeit alles lekker door. Zowel de wiet, de moestuin en de terrasplanten doen het allemaal uitstekend naar omstandigheden.

                  Allereerst de wiet.
                  De Haze doet het goed, de onderliggende vertakkingen komen mooi naar boven toe. Bijvoeden zal nog niet snel aan de orde zijn denk ik.
                  IMG_20200521_092435.jpg
                  IMG_20200521_181322.jpg

                  Jack 47 begint nu ook een kleine spurt te maken, eind dit weekend begin ik bij haar ook de training.

                  IMG_20200520_185805.jpg IMG_20200521_170009.jpg

                  Oleander uit zaad

                  IMG_20200520_185834.jpg

                  Lupines die zichzelf in de gazon gezaaid hebben

                  IMG_20200520_185855.jpgIMG_20200521_093043.jpg
                  IMG_20200521_093039.jpg IMG_20200521_162943.jpg
                  IMG_20200521_092250.jpg


                  Oohja, voor ik het vergeet!
                  Eergisteren heb ik de temperatuur van de potgrond eens gemeten, die loopt erg snel op. In de kern rond de 23 graden en op 5cm van de rand werd het al snel 30 graden Celsius. Toch maar weer eens een oud laken zoeken om ze wat af te dekken.
                  Volgens mij was dit de rede waarom de kluit bij mijn autoflowers vorig jaar slecht doorworteld was.

                  IMG_20200519_184030.jpg
                  IMG_20200519_183942.jpg

                  C.




                  https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...20#post1540729

                  Comment


                    #15
                    Mooie foto's Colori Zal zo nu en dan mee gluren.
                    Succes met de plantjes!
                    Ad usum proprium!

                    Comment

                    Bezig...
                    X