Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

~ 1e kweek : Amsterdammertje kweekset ~

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    ~ 1e kweek : Amsterdammertje kweekset ~

    Korting op 420shop
    hoi allemaal,
    ik ben 2 weken geleden begonnen met mijn eerste kweek ooit.
    nu doe ik gelukkig hier veel informatie op, maar wilde toch even een kleine feedback van de ervaren mensen hier.
    het zaadje heb ik 2 weken geleden in de grond gedaan, voor mijn gevoel gaat hij best goed, alleen baal er een beetje van dat de zon niet zo extreem schijnt.

    hoe vinden jullie dat mijn plantje er voor staat.

    oohw en mochten jullie denken wat is hij nat, heb hem net voor de foto's een beetje water gegeven dus veel te nat is hij normaal niet.

    alvast bedankt voor jullie tips en tricks!!
    Attached Files

    #2
    Hey Squit, welkom en ziet er goed uit!
    weet je mss welke strain dit kan zijn en word ze nog verplant?
    Gaat wel lekker ja

    Over minder zon zou ik mij niet zo een zorgen maken, heb mij es laten wijsmaken dat op een bewolkte dag toch nog de capaciteit van een 600w lamp zou evenaren, weet wel niet of dit klopt. De meer ervaren binnenkwekers kunnen dit misschien beamen.

    Veel verder succes!
    ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

    Comment


    • squit
      squit commented
      Editing a comment
      dit is een amsterdammertje, is het huismerk van de CBDshop van Wernard.
      ik ga ze zeker nog verpotten, maar dat is op dit moment nog niet nodig toch?? was van plan om dit te doen als ze rond de 15cm is.
      dankje voor je reactie!

    #3
    Ah, dat is de Amsterdam kweekset toch ?

    .
    Amsterdammertjes 40% Sativa / 60%Indica 15%-19% THC 1% CBD 8-9wk bloei
    .


    Leuk, die heb ik hier nog niet eerder gezien geloof ik.
    Ze staat lekker te zonnen.
    Succes!
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Moh kweeksetjes voor amsterdammertjes ! Van zowel het concept als de strain nog nooit gehoord, wel slim om dubbel zo diepe potten te gebruiken, ik probeer dit ook een volgende keer bij men auto flowers, de penwortel gaat meestal wel als eerste en als een trein maar alle beetjes helpen denk ik altijd op dit gebied. Hell, mss bestel ik idd wel zo een amsterdammer kweeksetje vind ze wel leuk op de site te zien

    • squit
      squit commented
      Editing a comment
      je zou eens een video van wernard moeten kijken over dit kweeksetje, ben je zo verkocht, hij valt te vinden onder de naam stichtingmediwiet op youtube, aantal weken geleden is hij zelf ook weer begonnen met het zelfde potje, erg leuk om te zien.

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Ja, ik ken 'm van vroeger, hij verdient nu aardig geld met z'n mediwiet sites.

    #4
    ze doet het prima
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

    Comment


      #5
      nu een aantal daagjes verder, ze voelt dr eigen steeds meer op haar gemak heb ik het idee, ze laat steeds meer van zichzelf zien
      vind ook dat ze een goede kleur heeft, wat vinden jullie ervan?
      Attached Files

      Comment


        #6
        Zier er goed uit al lijkt ze nog wat klein en je geeft misschien toch wat teveel water.
        Naar de bovenkant moet je niet zo kijken. Ze drinken op dit moment een paar milliliter per dag dus je geeft al snel te veel.

        Wat ik zelf heb gedaan is een paar gaten geboord op verschillende hoogtes. Zo kan je met het boortje elke keer een klein beetje aarde van de onderweg onttrekken om te zien hoe droog het onder in de pot is.
        IMG_20200606_143732.jpg

        Zal ook de potten even verder aanvullen met aarde tot net onder de kiemblaadjes voor wat extra stevigheid.

        En aangezien je zwarte potten gebruikt even wat wit papier of plastic er omheen vouwen zodat het geen sauna word voor je wortels.

        Ga je volgen in ieder geval.

        Attached Files
        Last edited by QnQ; 22 June 2020, 11:04. Reden: grote foto -> thumbnail

        Comment


        • KwekenInTurkije
          KwekenInTurkije commented
          Editing a comment
          Wat je kan doen is ook je bladeren in de gaten houden wanneer ze in de volle zon staan. Als ze hangen dan is het of te veel of te weinig water wat je zelf wel kan bepalen door het gewicht van je pot. Ze horen eigenlijk tegen 45 graden naar de zon te kijken. Al dat zo is dan staan ze perfect.

        • Duckiexxl
          Duckiexxl commented
          Editing a comment

        • KwekenInTurkije
          KwekenInTurkije commented
          Editing a comment
          Gouden regel die je nooit moet vergeten is deze: Beter te weinig als teveel water. Te weinig water kan je zelf snel bijwerken maar te veel krijg je moeilijk weg aangezien ze zo weinig drinken duurt het enkel maar langer de stilstand.

        #7
        hoi medekwekers, kleine update.
        mijn plantje doet het erg goed, heb dr ondertussen in een flinke witte pot gezet. ik dacht daar zal ze vast blij mee zijn zo'n groot huis, en ze heeft me nog niet teleurgesteld.
        voor mijn gevoel ziet ze er erg gezond uit, alleen misschien een beetje klein, maar dat zal nog niet zo erg zijn.
        ze staat nu 3.5 week.
        wat denken jullie?
        Attached Files

        Comment


        • Corleone1933
          Corleone1933 commented
          Editing a comment
          Ziet er goed uit squit, ga je nog iets doen met het plantje omdat hij zo aan de kant van de pot staat

        • squit
          squit commented
          Editing a comment
          haha nee heb een klein foutje gemaakt bij het overpotten, ging niet helemaal soepel waardoor ik hem er met een beetje haast in heb gezet.
          maar het valt best mee hoe ver die aan de zijkant staat, het wordt een beetje vertekend door de foto's, hij heeft meer dan genoeg ruimte aan de smalle zijkant.

        #8
        Ze is inderdaad wel wat klein voor 24 dagen.

        Dit zijn de mijne en die staan nu 19 dagen boven de grond.

        WhatsApp Image 2020-06-22 at 14.57.07.jpeg WhatsApp Image 2020-06-22 at 14.57.08.jpeg WhatsApp Image 2020-06-22 at 14.57.06.jpeg

        Lijken misschien klein maar ik ben LST an het doen om zo meer hoofdtoppen te krijgen.

        Voor de rest ziet ze er wel gezond uit en dat is het belangrijkste.

        Comment


        • KwekenInTurkije
          KwekenInTurkije commented
          Editing a comment
          Heb ik zelf ook niet gedaan, ik ga pas vanaf 3e week bloei meegeven zelf. Kunnen veel dingen zijn natuurlijk. Misschien te nat gestaan, je had zwarte potten dus wellicht dat ze daarom stil hebben gestaan.

        • KwekenInTurkije
          KwekenInTurkije commented
          Editing a comment
          Jura, klopt inderdaad.Had er al een paar met een naald uitgehaald maar werd toch heel erg die bladeren en heb ze er vandaag maar afgeknipt en weg gegooid. De andere bladen zijn niet aangetast dus hoop dat het goed gaat verder.

        • Jura
          Jura commented
          Editing a comment
          https://www.royalqueenseeds.be/blog-...ervliegen-n574

          ze zullen nog aanwezig zijn beter plant behandelen

        #9
        squit is je aarde voorbemest ?

        Comment


        • squit
          squit commented
          Editing a comment
          Denk dat ik van de week even naar action ga voor tomaten voeding

        • Jura
          Jura commented
          Editing a comment
          best toch wat groeivoeding geven voor ze beginnen bloeien veel kans dat je tekorten gaat krijgen , groeiperiode is ook belanrijk !!

        • KwekenInTurkije
          KwekenInTurkije commented
          Editing a comment
          Jura, normaal zal ik zeggen niet nodig maar aangezien hij zaaigrond heeft gebruikt zal dat geen kwaad kunnen inderdaad.

        #10
        De ecostyle kost je 4-5 euro en canna flores kan je halen voor rond de 14 euro. Zal als ik jou was gewoon canna gaan halen. Die 10 euro verscheel haal je er echt wel uit aangezien je meer grammen eraf zal gaan halen.

        Je moet het zo zien, grammetje wiet bij de shop kost je ook tientje. Kan je het beter in voeding investeren

        Comment


          #11
          hallo hallo,
          ondertussen in het 4e weekje, sinds de grote pot en het erg mooie weer is het goed gegaan met mijn plantje.
          ze heeft ondertussen haar eerste setjes zijtakjes gekregen.
          heb halverwege de week eventjes last gehad van een mineervlieg, maar ben er gelukkig op tijd bij geweest en een klein stukje blad moeten verwijderen.
          daarbij heb ik nog steeds geen voeding gebruikt omdat ik vind dat ze er gewoon heel erg gezond uit ziet, en ze groeit goed door zolang de zon goed schijnt.
          Attached Files

          Comment


            #12
            Netjes hoor. Blad verwijderen eigenlijk nooit doen. Gewoon larve eruit pulken en laten hangen.

            Comment


              #13
              boem!!
              week 5, en nog steeds geen enkele toevoeging qua voeding of iets dergelijks.
              vind dat ze het nog steeds aardig doet, al ga ik deze week wel beginnen met groeivoeding.
              ik denk dat dat nu wel voort een beetje tijd wordt.
              ik vind het wel een beetje jammer van t weer de laatste tijd, maargoed dat zal vast wel een keertje omdraaien.
              Attached Files

              Comment


                #14
                Sappig groen!

                Comment


                  #15
                  Mooi groene plant, ziet er goed uit alleen die stok, als je hem blijf ondersteunen wordt de stam niet dikker, de stam wordt dikker door het bewegen van de plant in de wind.
                  suc6 squit
                  buiten-2020, 2021, 2022
                  Hydro-met afjes-2022

                  Comment


                  • squit
                    squit commented
                    Editing a comment
                    ja klopt, maar afeglopen week was het behoorlijk slecht weer hier, denk dat ik m deze week weer los maar.
                    Thx!!
                Bezig...
                X