Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Balkonwiet (één Gorilla Glue, drie Zkittlez), verslag van laatste weken bloei

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Balkonwiet (één Gorilla Glue, drie Zkittlez), verslag van laatste weken bloei

    Korting op 420shop
    Attached Files
    Last edited by Pafdaddy; 11 October 2020, 18:30.

    #2
    Die hebben inderdaad te weinig licht gehad, weinig tot geen echte toppen en veel gestrekt dus de topjes ver uit elkaar, bij voldoende licht groeien de toppen dichter op elkaar en krijg je meerdere middelgrote toppen en een grote hoofdtop. En het weer gaat ook niet veel meer worden en rond eind oktober begin november zouden ze klaar moeten zijn, hopen dat er nog wat zon komt, kunnen ze nog wat groeien, suc6
    buiten-2020, 2021, 2022
    Hydro-met afjes-2022

    Comment


    • Pafdaddy
      Pafdaddy commented
      Editing a comment
      Dank je Corleone1993!

    #3
    Hallo luitjes,

    Ik heb besloten om het niet meer helemaal van voldoende buitenlicht te laten afhangen, met dit herfstachtige en veelal donkere weer, en heb de kleinste Zkittlez vanmorgen onder mijn afgelopen week aangeschafte Mars Hyrdo TS1000 gezet. Hij staat in een Mammoth Pro+ 90-kweektent. In de bijlage zitten twee foto's van de bewuste plant. Ik ben benieuwd of dit wat (meer grammen, compactere toppen) uithaalt. Het is een soort experiment ook.

    Ik houd jullie op de hoogte!

    Peace!

    Pafdaddy

    Ps. Op dit moment ben ik drie Cookies Gelato-zaadjes (RQS) aan het ontkiemen. Zodra ze worden 'geboren' begin ik mijn eerste (binnen) kweekverslag.
    Attached Files
    Last edited by Pafdaddy; 13 October 2020, 18:13.

    Comment


    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Wel erg veel blad afgehaald, blad is het zonnepaneel wat zorgt voor de groei van je toppen, wel fijne lamp, heb ik ook twee, maar er zit nog wat blad dus hopen dat ze nog wat aandikken, wel op 12/12 gezet toch, suc6 verder.
      Haal wel het blad van je aarde anders krijg je dadelijk nog schimmel.

    • Pafdaddy
      Pafdaddy commented
      Editing a comment
      Ja, ik heb er zoveel blad afgehaald omdat ie eerder nog buiten stond, met weinig licht. Nu had ik die bladeren er graag bij gehad

      Die bladeren heb ik inmiddels weggehaald. Bedankt voor de tip!
      Last edited by Pafdaddy; 11 October 2020, 17:10.

    #4
    Was je bang dat de toppen te groot zouden worden ?
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Denk het wel Q

    • Pafdaddy
      Pafdaddy commented
      Editing a comment
      Werden die toppen maar 'te groot'

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Hoe meer blad, hoe groter de toppen

    #5
    Hallo luitjes,

    Even een korte update: Een dag na de verplaatsing van mijn Zkittlez-plant van buiten naar binnen lijkt het kunstmatige licht wel al een beetje zijn werk te hebben gedaan. De toppen lijken wat op te zwellen. Ik heb naast die Zkittlez sinds vanmorgen een Auto Critical Orange Punch staan, die nog nauwelijks in bloei was.

    Foto 1: De 'hoofdcola' van de Zkittlez.
    Foto 2: De 'hoofdcola' van de ACOP
    Foto 3: Het tweetal naast elkaar.

    Peace!

    Pafdaddy
    Attached Files
    Last edited by Pafdaddy; 11 October 2020, 18:24.

    Comment


    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Kijk uit voor rot, ik zie al verscheidene donkere plekken, ook waar de bladeren afgeknipt zijn, foto 2

    #6
    Ik zie graag hoe dit afloopt.
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


      #7
      Attached Files

      Comment


      • Brandnetel
        Brandnetel commented
        Editing a comment
        Meeldauw is a bitch. Zeker als je er de eerste keer mee te maken krijgt. De eerste kweek is toch altijd proberen, dus verstandig dat je met H2O2 aan het experimenteren bent.

      #8
      Mocht je de volgende ronde binnen beginnen. Zorg dan dat je de kweektent en ruimte ff grondig reinigt. Schimmels en beestjes zijn precies de reden dat het zwaar af te raden is om buitenplanten binnen te zetten. Zoiets verspreid zich binnen zoveel sneller.
      Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
      Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

      Comment


        #9
        Oorspronkelijk geplaatst door nederhigh View Post
        Mocht je de volgende ronde binnen beginnen. Zorg dan dat je de kweektent en ruimte ff grondig reinigt. Schimmels en beestjes zijn precies de reden dat het zwaar af te raden is om buitenplanten binnen te zetten. Zoiets verspreid zich binnen zoveel sneller.
        Ja, klopt, maar daarom doe ik er ook alles aan om meer schimmels te voorkomen en de luchtcirculatie goed op gang te houden. Ik denk dat de top van de Zkittlez binnen nog een week of twee te gaan heeft. Ik houd een vinger aan haar pols

        Comment


          #10
          Hey man! Probeer gewoon rustig verder te doen en zo lang mogelijk te laten staan. Vroeger heb ik al een paar keer gemerkt dat de plantjes die het hardst afzien en klein blijven wel best goed smaken, ook al is de hoeveelheid oogst niet denderend. Bezie dit als leerschool voor de volgende ronde!

          Comment


          • Pafdaddy
            Pafdaddy commented
            Editing a comment
            Dank je! Ja, ik beschouw dit (hele jaar) ook als een leerschool. Ik heb nu nog drie planten buiten staan. Die blijven ook buiten. Totdat ze verrot of rijp zijn, bij voorkeur dat laatste Verder ben ik de rust zelve

            Pafdaddy

          #12
          Hallo luitjes,

          Bij deze op dag 9 even een 'korte' update:

          Ik heb de dames aan het eind van de middag even (allemaal) een uurtje of twee buiten op mijn balkon gezet met hun 'bolletjes' in de zon, zie foto 1.

          De toppen van de (kleinste) Zkttlez die al ruim een week in de tent staat beginnen steeds meer op te zwellen. De 'hoofdcola' begint steeds mooier te kleuren, de trichomen zijn wederom toegenomen (die top lijkt wel een suikerspin nu ) en de toppen zijn ook behoorlijk plakkerig aan het worden. Ik denk dat de week onder de lamp haar echt een soort van steuntje in de rug heeft gegeven in de bloeifase. Ik geloof niet dat ze al zover was geweest als ik haar alleen maar buiten had laten staan. Zie foto 2 en 3. Ik denk dat ik die bovenste top ongeveer over een weekje kan oogsten. Ik houd de trichomen in de gaten

          De Auto Critical Orange Punch (vijf dagen onder de lamp nu, meen ik) is nu ook echt aan het bloeien geslagen. Veel verwacht ik niet van deze 'miniplant'. elke gram is meegenomen. Ik denk dat ze nu nog zeker een week of drie a vier te gaan heeft. Zie foto 4.

          De toppen van de Zkittlez die ik de laatste paar dagen 's nachts binnen zet en waar de ventilator opstaat, zie ik ook wat voller worden de laatste dagen. In hoeverre dat te maken heeft met de geriefelijke temperaturen binnen en de bijna constant luchtstroom, weet ik niet, maar ik blijf daar wel mee doorgaan. Veel topjes heeft deze plant, dat zeker. Als dat nog allemaal een beetje naar elkaar toegroeit... Zie foto vijf.

          Dan, ten slotte, de ferme Gorilla Glue-dame, mijn ultieme weer-en-wind-balkonplant. Ze is nog steeds nog maar een week of vier in de bloei schat ik. Ze heeft nog een lange weg te gaan. Ze stond er vanavond wel mooi bij (zie foto zes en zeven).

          Ik meld mij over een paar dagen wel weer in deze draad, als er tenminste iets te melden valt

          Rustig weekend!

          Peace!

          Pafdaddy



          Attached Files
          Last edited by Pafdaddy; 16 October 2020, 22:15.

          Comment


            #13
            Dag luitjes,

            Hier een korte update van de laatste fase van mijn balkonwiet, dag 12:

            De (kleinste) Zkittlez, die nu precies tien dagen binnen heeft gestaan, lijkt steeds meer te rijpen (zie foto 1). De meest trichomen zijn inmiddels (ogenschijnlijk) melkachtig van kleur. zo'n 60 procent schat ik. Ik zet m nu nog een dag of twee, drie 12/12 onder de lamp, dan twee dagen in het donker en dan gaat denk ik de schaar erin. Ik begin inmiddels echt zin te krijgen om deze Zkittlez te gaan opsmoken. Ze ruikt alvast heerlijk.

            De Auto Critical Orange Punch heb ik sinds twee dagen 18 uur per dag onder de lamp staan (foto 2). Ik denk dat deze plant nog zeker een week of drie te gaan heeft. Ik hoop stiekem dat er nog wat te oogsten valt, maar al te veel verwacht ik er niet van.

            De Zkittlez die overdag buiten staat en 's nachts binnen staat (foto 3), heeft ook nog wel een paar weekjes te gaan, vermoed ik. De toppen zijn nog lang niet zo vol als de kleine Zkittlez die binnen staat. Ik hoop dat de toppen buiten snel nog wat voller en compacter kunnen worden. Dan is het tenminste nog wat...

            Met de door weer-en-wind gegeselde Gorilla Glue-dame (foto 4) gaat het ook de goede kant op. Ze is op dit moment volop aan het bloeien. Ook bij deze Gorilla Glue ben ik nog steeds ongewis waar deze laatste bloeifase toe gaat leiden. Voorlopig hoop ik er maar het beste van

            Tot de volgende update.

            Peace!

            Pafdaddy



            .
            Attached Files

            Comment


              #14
              Dag luitjes,

              Hier weer een korte update van de laatste fase van mijn balkonwiet, dag 16:

              Na nog een dagje wachten na de vorige update heb ik van de kleinste Zkittlez, die ruim twee weken onder de lamp stond, gisteren de twee 'grootste' toppen afgehaald. Ze hangen nu te drogen (zie foto 1). Die waren zo goed als rijp denk ik. De trichomen waren overwegend melkwit van kleur. De plant heb ik nu ook buiten gezet (zie foto 2 en foto 3). Ik was dat gesleep in en uit de tent zat en ik gebruik de lamp in de tent nu ook alleen nog maar voor mijn Auto Critical Orange Punch (ACOP) en mijn zojuist gestarte binnenkweek. Ik laat de andere toppen buiten ook nog even verder rijpen (zie foto 3).

              De ACOP (foto 4) doet het goed in de 18/6 cyclus. Ik heb nog wel hoop dat er nog wel een paar grammen af komen. Ik denk dat deze dame nu nog een week of drie te gaan heeft. Fingers crossed!

              De Zkittlez (5) die ik overdag buiten heb staan en 's nachts binnen, is nog steeds volop aan het bloeien. Ik ben benieuwd of die toppen nog wat voller gaan worden. Dat is voorlopig nog even afwachten...

              Ten slotte mijn geliefde Gorilla Glue-dame (6). Man, wat heeft ze het de laatste twee dagen zwaar op mijn balkon gehad met die zware windstoten en die regen. Ze helde vanmorgen zelfs helemaal naar voren en viel bijna om. Met een balkje heb ik haar gestut. Ze ziet er verder nog wel redelijk ok uit. Al zijn het maar een paar jointjes die ik met haar (topjes) kan vullen, ik zal er zeker van genieten!

              Ik houd de ontwikkelingen voor jullie in de gaten

              Peace!

              Pafdaddy


              Attached Files

              Comment

              Bezig...
              X