Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De “Testrun”

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    De “Testrun”

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal!

    Na mijn kennismaking wil ik jullie op de hoogte houden van mijn buitenkweek in de tuin. In het verleden heb ik in mijn ouderlijk huis 2 Northern lights gehad die in de vaste grond uitgroeide tot flinke struiken.
    Omdat ik in mijn huidige tuin geen vaste grond meer heb en ik nog niet weet hoe de buren gaan reageren ga ik dit jaar met potten werken. Niet te groot, niet te gek, een “Testrun”.

    Ik heb gekozen voor Sweet zz en Amnesia zaden van Royal Queen Seeds. De exacte inhoud van de potten weet ik niet precies maar het zal zo een 5 liter zijn. Niet een maat voor gigantische planten maar dat is het doel ook niet. Het zou mij leuk lijken om mooie verzorgde planten te maken en de buren te polsen.

    Om tot een mooi resultaat te komen sta ik open voor al jullie input en feedback.

    Tot snel!




    #2
    De situatie op dit moment:

    - 2/2 Sweet zz zaden ontkiemd
    - 1/2 Amnesia zaden ontkiemd

    De Sweet zz zaden kwamen vrij vlot uit en heb ik direct in de potten gestopt. Van de Amnesia zaden kwam er maar 1 uit en is ook in de pot gestopt.

    De met keukenfolie bedekte potten hebben in de vensterbank gestaan en zijn rond 10 mei boven gekomen.

    Sinds eergisteren laat zich de zon steeds vaker zien en zijn de 3 potten naar buiten verplaatst.
    In de pot met sticker aan de buitenkant zit de Amnesia.

    Vannacht is het 9 graden en droog. Ik laat ze vannacht voor het eerst buiten staan, worden ze hard van.

    Groeten!

    Attached Files

    Comment


      #3
      Veel succes! Geen autoflowers dus?

      Ik denk eigenlijk dat je wat vroeg begonnen bent voor foto's 5 liter potten.
      Die gaan pas in september ergens bloeien, dik 3 maanden groei wordt moeilijk opvangen in zulke kleine potjes..

      In ieder geval zou ik de potten helemaal tot de nok vol stoppen met grond. Elk handje telt.
      En die bovenste rand gaat juist het meeste grond in.
      Gelukkig kun je in de zaailing fase je grond ophogen tot de eerste lob blaadjes van je plant, zeker ff doen dus! En als zs over een weekje wat gestrekt zijn nog een keer.

      Wie weet valt het erg mee, met vroeg beginnen en 5 liter potjes, anders kun je ze altijd nog verpotten.
      En indd, gewoon lekker buiten met die handel.
      Last edited by Nederhigh; 20 May 2021, 03:33.
      Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
      Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

      Comment


        #4
        AFjes gaan perfect nu. Dan ben je in 3 maanden klaar. Blijven sowieso compacter. En passen zich aan aan hun pot. Pot vol? Dan gaan ze in bloei.

        Comment


          #5
          Het zijn inderdaad Autoflowers.

          Wanneer ze boven de rand uitkomen zal ik nog wat grond bijvullen. Nog goede tips voor voedzame grond?

          Groeten!

          Comment


          • Nederhigh
            Nederhigh commented
            Editing a comment
            Oh wel? Dan heb ik niks gezegd. Zo zie je maar weer, elk stukje info telt.

          #6
          Met deze flinke wind heb ik de plantjes naar binnen gehaald. Ik durfde het niet aan om de nog tengere plantjes buiten te laten staan.

          Hier de tussenstand:
          Attached Files

          Comment


            #7
            7444611C-0208-450D-8610-9747C48EBA06.jpeg Hallo allemaal!

            Na enige tijd niets gepost te hebben hierbij een update van de plantjes.

            Ze gaan naar mijn idee redelijk alleen vind ik de bladeren wat aan de lichte kant.

            De Amnesia staat in het midden, maar dat zullen de kenners vast wel zien.

            Groeten!
            Attached Files

            Comment


              #8
              Zien er prima uit toch! Het donkere blad zal later wel komen, althans.. dat was bij mij wel het geval
              ​​​​​

              Comment


                #9
                366647D4-47DA-41EE-8B57-27A8AF8EE00E.jpeg 91BFEDE1-9CEA-40CC-B2CC-AFDC8CF20C46.jpeg Hier een update over de plantjes. Ze beginnen met vlagen al een beetje te ruiken en heb al wat witte haartjes gezien. Ik vind dit een beetje vroeg eerlijk gezegt. De plantjes zijn ergens rond 10 mei boven gekomen.

                Comment


                  #10
                  Mijn autoflowers laten al een week bloeiharen zien. Zijn 12 mei boven gekomen. 15 Liter potten.
                  Attached Files
                  You do not have permission to view this gallery.
                  This gallery has 1 photos.
                  Last edited by Brandnetel; 18 June 2021, 14:04.

                  Comment


                    #11
                    Oh dus zo gek is dat niet. Ik ben benieuwd!

                    Comment


                      #12
                      suc6 met je kweek, 4 weken groei is zo wat de norm voor een AF, geef je al voeding?
                      Geduld is een schone deugd.
                      Kweekverslag: Eerste binnenkweek 80x80 RQS Purple Queen / Critical

                      Comment


                      • Karpertje
                        Karpertje commented
                        Editing a comment
                        Ik heb nog geen voeding gegeven. De bladeren worden wel wat gelig dus ik denk dat een beetje voeding geen kwaad kan. Ik zat me vanmiddag een beetje in te lezen over bloeivoeding. Tips?

                      • Conqueringlion
                        Conqueringlion commented
                        Editing a comment
                        Goed gespot, dat duidt idd op een stikstof tekort.
                        tot 2 weken achter de eerste tekenen van bloei groeivoeding geven en altijd opbouwend te werk gaan met voeding, eerst 1/4de van de aangegeven voeding, dan 1/2de dan de volle dosis, als je ziet dat je bladpunten verbranden of verdorren duidt dit op een overmaat, een teveel aan voeding, hierbij kan je je potten goed bewateren dat de overmaat aan voeding weg stroomt met het water. En een weekje of 2 voor de oogst stoppen met voeding te geven in verband met de smaak, omdat ze in de plant blijft zitten voor 2 weken.

                      #13
                      Vanmorgen even gekeken bij de plantjes en ben tot de ontdekking gekomen dat er wat witte en zelfs bruine puntjes op sommige bladeren zitten. De puntjes vormen zich vooral lager in de plant. Wat zou dit kunnen veroorzaken.

                      Ook zit er bovenin de amnesia een paarse tak. Hoort dit bij de soort of is dit ook indicatie voor een probleem?

                      Groeten!
                      Attached Files

                      Comment


                      • Wesley pipes
                        Wesley pipes commented
                        Editing a comment
                        Mineervliegje misschien ? Dat paars kan genetisch zijn, kan ook een probleempje zijn , maar ik let al niet meer op paarse stelen, heb er zovele soms. Misschien niet goed van mij om er niet meer op te letten. Kouder dan 10 graden kan er ook voor zorgen. Maar ja vind ik persoonlijk minder belangrijk paarse stelen maar ga ik toch nog eens opzoeken.

                      #14
                      Attached Files

                      Comment


                      • Conqueringlion
                        Conqueringlion commented
                        Editing a comment
                        De druppels op de uiteinden van de bladeren komt door de luchtvochtigheid , tijdens de nacht respireert de plant en zet die de suikets die ze heeft aangemaakt terug om in water en energie om met die energie te groeien, doordat de lucht verzadigd is met water, kan de waterdamp die vrijkomt bij deze omzetting nie oplossen in de lucht, waardoor het door cohesie zich ophoopt tot een druppel op het blad. Hier was een naam voor maar dit ben ik vergeten uit de bio lessen.

                      #15
                      7EE1E714-D19E-4042-B4C5-9CD72C9947B8.jpeg E79707B6-AF62-46EF-94A5-5932343EEB12.jpeg 8607C844-C2F1-413D-9641-B65269BBAFF8.jpeg 6B7FEA67-C308-4B87-9380-1CAA6154E82E.jpeg 567FD2FE-0CF9-46E9-93C6-FA932AFF26A4.jpeg Hallo allemaal!

                      Het is ondertussen een tijdje geleden dat ik hier een upload heb gedaan over de “Testrun”.
                      Ondertussen kan ik stellen dat de test aardig geslaagd is en de plantjes zonder overlast prima aan het bloeien zijn.
                      Alleen zie ik wel op tegen de komende regenachtige dagen in verband met het toprot wat kan ontstaan. Naar mijn idee zijn de plantjes niet helemaal uitgebloeid en is te vroeg om te gaan oogsten. Aan de andere kant zit weer het toprot verhaal waar ik mij zorgen om maak.
                      Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

                      Groeten!

                      Comment

                      Bezig...
                      X