Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LR2's Garden of Eden 2015

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: LR2's Garden of Eden 2015

    Jij had het toch over enten?

    Was gisteren bij Ranzijn en daar hadden ze Potatom plantjes. Dat is een aardappelplant waar ze een tomaat op geent hebben. Dus je hebt dan aardappels van de onderkant en tomaten van de bovenkant

    Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

    Comment


      Re: LR2's Garden of Eden 2015

      Volgens mij is de potatom een GMO die bestaat uit een tomaat die aardappelgenen heeft gekregen. Maar, ik lees nu ook dat het kan door te enten.
      Mooi!

      Maar ik doelde meer op wietplanten enten. Er zijn wat moederplanten die bestaan uit meerdere soorten. Dat lijkt me geniaal om een keer te testen.
      Weet je wat? Dat ga ik vandaag eens doen. Ik heb nog een bubblekush staan, en een Punisher #2 die in het vagevuur leeft. We zullen eens zien of dat, en vooral hoe dat moet kunnen.
      Ik heb er, een hele tijd terug, veel over gelezen. Uit m'n hoofd moet het wel lukken om een poging te wagen.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        Re: LR2's Garden of Eden 2015

        Apart, dat enten. Ben heel benieuwd
        Stemma doet het forum, stout 2017

        Stemma doet stout (2016)
        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

        Comment


          Re: LR2's Garden of Eden 2015

          Cannabis Enten?!
          DSCF7919.jpgDSCF7918.jpg



          Blijkbaar zou het moeten kunnen. Links de P#2, rechts de bubblekush bonsai. P#2 zit al maanden in reveg en wil daar niet uit. Bubblekush is al 2 jaar in groei.











          DSCF7921.jpg
          Benodigdheden:
          - Schaar
          - Scalpel
          - Spiritus
          - Spiritusbrander (ik heb een waxinelicht-bakje)
          - Rubbertje om alles op zijn plek te houden
          - Ademende sporttape
          - Donorplanten
          - Vrije tijd




          verhit je scalpel totdat deze rood gloeit. Let op! Alcoholvlammen zijn vaak kleurloos. Beter pak je het gasfornuis. Je wilt niet onder de brandwonden zitten. Ik zet graag de lamp uit, omdat ik dan het rode gloeien goed kan zien. Vind ik mooi. Dan is de alcoholvlam zichtbaar. Maar zelfs met een aansteker zou het moeten kunnen. Vervolgens - na het rode gloeien - leg je dat mes even weg om af te koelen.DSCF7923.jpg










          DSCF7925.jpgDSCF7926.jpg
          Dip je te enten takje in de clonex (dit mag even intrekken). Maak tegelijkertijd een inkeping in de oksel. Deze heeft een V-vorm. De tak die er in gaat, heeft ook een V-vorm. Die tak die er in komt, dip ik in de spiritus (die vlam heb ik al uitgemaakt, want die was alleen nodig om het mes steriel te krijgen). Even het clonexpotje erop houden zorgt ervoor dat er geen lucht meer bij de vlam komt. Dus de vlam dooft. Niet laten staan dat potje; die smelt. Duh.

          DSCF7929.jpgDSCF7931.jpg
          Rubbertje opgeschoven en afgeplakt.


          Er komt nog een post!

          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

          DSCF7938.jpgDSCF7940.jpg
          Zelfde idee, maar dan op een oudere stam. Ik heb het gat dieper gemaakt door er effe in te porren met een (Steriele) tandenstoker. Dat bracht mij op een idee. De bast zit vol met leuk spul voor jonge takjes!

          DSCF7942.jpg
          Dus effe een gat erin geprikt.
          DSCF7944.jpg
          Takje afgesneden. Zelfde schoonmaakverhaal en zelfde clonex dip.
          DSCF7945.jpg
          Een beetje pielen en wurmen, en dan krijg je dit dus.
          DSCF7949.jpgDSCF7951.jpg

          Afgetaped en in een zakje gestopt. Ik ga niet sprayen met water enzo. Teveel werk. Het is maar een testje.

          Flinke klets water erbij, en we zien wel wat er gebeurt.
          Last edited by LR2; 7 May 2015, 14:39.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            Re: LR2's Garden of Eden 2015

            Heel leuk en leerzaam LR2, je bent me er een
            Stemma doet het forum, stout 2017

            Stemma doet stout (2016)
            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

            Comment


              Re: LR2's Garden of Eden 2015

              awesome, ben erg benieuwd of het lukt!

              Comment


                Re: LR2's Garden of Eden 2015

                Wow LR2. Das nog eens een gepriegel. Moeten wij jou niet met de dokter aanspreken? Zeer boeiend wat je hier laat zien. You got my attention. Ben benieuwd of dit gaat lukken. De mzzl
                Keep em green

                Comment


                  Re: LR2's Garden of Eden 2015

                  Leerzame stof maar of ik het allemaal onthouden kan !
                  Kan altijd nog terugbladeren, ik mag wel wat meer gbytes in me pan erbij zetten ja je wordt wat ouder he .
                  He gaat lekker hier m8, doe zo verders en thanks voor de foto's !

                  Hippie .
                  The seeds of today are the flowers of tomorrow

                  Comment


                    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                    Comment


                      Re: LR2's Garden of Eden 2015

                      / Off the list.
                      Handen in de lucht en groeten aan je tante...

                      Comment


                        Re: LR2's Garden of Eden 2015

                        Ha, ik ben benieuwd of dat aan slaat met die cannabis enten. Zou wel handig zijn. Ik probeer wat moeders te verzamelen van planten die me goed bevielen tijdens de kweken en ze nemen toch al snel een hoop ruimte in. 1 plant met alle stekken erop zou dan best schelen. Al weet ik al precies dat ik in no-time vergeten ben welke tak welke plant was

                        Ik heb die Potatom hier trouwens nu staan en er zit daadwerkelijk een aardappelplant aan de onderkant. Je ziet de stam vlak boven de grond overgaan naar de tomaat. Is ook beide nachtschade, maar had toch niet verwacht dat dat zou werken. Sowieso geinig idee, dus die komt ook in de tuin

                        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                        Comment


                          Re: LR2's Garden of Eden 2015

                          Dat dacht ik eerst ook; ruimtebesparing. Maar die plant moet zo groot zijn dat je beter steeds opnieuw een vijftal stekken kan trekken waarvan je er eentje overhoud. On the long run ben je qua ruimte net zoveel kwijt denk ik.

                          Wat me nog interessanter lijkt: kun je twee levende planten met een eigen wortelstelsel aan elkaar verbinden? Het principe is hetzelfde namelijk. Hopelijk kan ik het binnenkort eens proberen.
                          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                          Comment


                            Re: LR2's Garden of Eden 2015

                            Ik dacht meer om dan 1 stek te nemen van de Frankenstein moeder (of een paar stekken) en die opkweken tot moeder voor voldoende stekken voor een kweek.

                            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                            Comment


                              Re: LR2's Garden of Eden 2015

                              Wau intresant
                              God was never on your side..

                              Comment


                                Re: LR2's Garden of Eden 2015

                                Heel interessant. Benieuwd of dit gaat lukken. Zou tof zijn moest het aanslaan.

                                Thugz
                                Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                                Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

                                Comment

                                Bezig...
                                X