Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LR2's Garden of Eden 2015

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Administratief:
    - PPP bespoten met hormonen, is vrouwelijk. Duidelijk sterkere zijgroei. Ook dikker en steviger blad. De ander toont nog niets. Over een tijdje gaan ze dan maar de volle grond in; ze wortelen nu al in de aarde die onder de pot zit. Dus iedere keer als ik de pot op til, dan snoei ik de wortels een beetje.

    - De grond in de potten is inmiddels 5-9 centimeter ingezakt. Hier en daar wat kleine tekortjes. Maak ik me niet druk om.

    - Ik ga de Punisher #2 man gebruiken, die paars is(!) om punisher #2 te bestuiven. Het uitblijven van de bloei, zelfs bij zo'n klein plantje, is een teken dat ze potentie heeft om groot te worden als er geen grondproblemen zijn. Punisher #4 komt er dus zeker aan.
    De Punishers #3 die er nu staan krijgen nog een handje voeding, daarna dek ik de toplaag af met wat compost en potgrond.

    - Tropische planten kunnen nu nog NIET naar buiten.. Vet balen.

    - Nieuwe WR#2 ga ik dalijk zaaien. Toch te nat geweest (nu nog steeds). De Punishers#3 krijgen een plekje in de volle grond.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      Re: LR2's Garden of Eden 2015

      Is dat niet gek dat de plant die je met hormoon (auxine?) hebt behandeld 1 weekje later bloeit?

      Ik zag laatst ook een 'celstrekremmer' voor onze plantjes is dat dan een soort van groeihormoonremmer ?

      Hoe staat het met de ge-ente plant, leeft ze nog ?

      Ben benieuwd naar de P#3 en P#4. ik ben nu al fan .
      Stemma doet het forum, stout 2017

      Stemma doet stout (2016)
      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

      Comment


        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          Re: LR2's Garden of Eden 2015

          DSCF8067.jpgDSCF8068.jpg
















          Punisher #3
          Doet het leuk. Aardige plantjes. Ze staan een beetje stil. Dat is niet erg. Ik heb geen haast. Zij ook niet.

          Misschien kijk ik te vaak. Ach, dat weet ik wel zeker. Niets mis mee!
















































          DSCF8084.jpgDSCF8083.jpg

          Verstekelingen (waarschijnlijk Punisher #2)
          Doen het ook leuk. Worden flinke planten al! Man! Sodeknetter! Hopelijk knalt de bloei er gauw in, want anders moet ik gaan snoeien. Rechts ziet u de doorhanger. Die mag zo lekker blijven liggen eigenlijk. Hij zorgt niet voor schaduw op andere planten.
















































          DSCF8082.jpg

          Kijkers met zwakke magen, klik weg!
          DSCF8079.jpg
          BEESTEN! IEEEEE!
          DSCF8073.jpg
          Binnenkort verwacht: gaten in het blad!
          Binnenkort verwacht in de vragensectie: "Gaatjes?" "Help aub, gaten blad!" "Plz help, beestjes!" enzovoorts.

          Nou, die mooie gaatjes, die midden in het blad zitten, worden gemaakt door wantsen. Kun je niets aan doen. Hoef je niet over te huilen. Hoef je je niet druk om te maken.

          DSCF8091.jpg
          Ik weet het. Maar zoals met alle problemen is humor de weg naar een oplossing.
          Een klap op je muil, dat is een oplossing!
          Ho 1 7 Is goed.

          Weet je nog die wormen emmer die ik elk jaar laat passeren?
          Ja, jij met je biologische rommel altijd. Get to the point!'t is al goed.
          Nouja, hier komt het idee; wat als je kan eten van je afval? En wat als je dat afval daarna nog kan gebruiken als mooie compost?
          Een beetje zoals zwervers doen?
          Ja, en nee.
          Huh?
          Nou, je koopt een kilo oesterzwambroed, zo rond de tijd dat je gaat knippen.
          En dan?
          Dan pak je een oude emmer met deksel. Je buren hebben er vast wel een van het texen, anders doe je zelf toch effe een muurtje? Lekker winterklaar enzo!
          En dan?
          Dan pleur je al je knipafval in die emmer, dat meng je met oesterzwambroed en dat zet je weg. Als het kan op kamertemperatuur, in de graasje ofzo.
          En dan?
          Nou, als je knipafval helemaal wit geworden is van de schimmel, dan boor je een paar gaten in die emmer. Gooi er een gietertje water overheen.
          En dan?En als er geen oesterzwammen meer uit komen?
          Na ongeveer 3-4 oogsten. Dan gooi je die bak in je wormencompost, zij doen het werk dan voor de rest.
          Wow! Wat een geweldig idee LR2! Soms wou ik dat ik jou was! Werkt dat met alle zwammen?
          Nee, bijna alleen oesterzwam is sterk genoeg om zo ongeveer alles te overwoekeren.
          Levert dat geen problemen voor de plant op?
          Nou, juist het tegendeel. Oesterzwammen kunnen aaltjes en nematoden opeten. Die wil je niet in je grond hebben, maar die komen vaak wel binnen in de stap tussen knippen -> compost. Met een beetje mazzel groeit de schimmel door in je pot, dan heb je weinig last meer van varenrouwmug.
          Wat enig!
          Ja vind ik ook!




          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

          Oh ja nu opeens wel de andere plaatjes uploaden he!
          vlnr: punisher#2man, WR#2, en op de laatste foto de uitgeplante zaailingen P#3 en WR#2.
          Attached Files
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            Re: LR2's Garden of Eden 2015

            Mooie foto's.
            Handen in de lucht en groeten aan je tante...

            Comment


              Re: LR2's Garden of Eden 2015

              Mooie man LR2! Dat paars is zeker van zijn vrouw die flink terugmept, recht op zijn eivormige delen .

              De foto met die mier doet niemand je na, hij kijkt echt om het hoekje recht in de lens !
              Stemma doet het forum, stout 2017

              Stemma doet stout (2016)
              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

              Comment


                Re: LR2's Garden of Eden 2015

                Blauwe ballen heeft nog nooit zoveel betekenis gehad
                Nu maar hopen dat er toch een dame is om een mooi koppeltje te maken. Anders gaat het stuifmeel de vriezer in voor later gebruik. Waarschijnlijk haal ik meneertje wel uit de grond en zet ik hem binnen onder een lampje. Dan kan ik zelf bepalen welke dame hij bestuift, en dan kan ik ook markeren bij welke top ik op zoek moet naar zaadjes.
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                Comment


                  Re: LR2's Garden of Eden 2015

                  De nadelen van te vroeg conclusies trekken;
                  P#3 giga
                  Verstekeling doorhang: toch een twijfelaar.
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment


                    Re: LR2's Garden of Eden 2015

                    Was het de plant die je met hormoon had behandeld ?
                    Stemma doet het forum, stout 2017

                    Stemma doet stout (2016)
                    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                    Comment


                      Re: LR2's Garden of Eden 2015

                      De punisher #3 man was idd met hormonen behandeld.
                      De PPP dame was ook behandeld.

                      Vandaag:
                      -WR#2 bleken twee mannen. De kleinste is voor de kliko, de grote gaat naar binnen.
                      - P#3 man uit de pot getrokken, gaat naar binnen.
                      - P#2 man uit de grond getrokken, gaat naar binnen.
                      -P#3 zaailing in de grond gezet.
                      - P#3 zaailing uit de zaadhoes geholpen, het worteltje was naar binnen gegroeid. Dit wordt een mongool.

                      Ik zei eerder dat ik nieuw spul ging zaaien, dat ga ik vandaag pas doen. Een paar WR#2 en eens zien of ik nog wat fems heb.
                      Ik heb ook nog een kush van de 420shop lotto, misschien die maar doen? Of een autohaze?
                      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                      Comment


                        Re: LR2's Garden of Eden 2015

                        DSCF8099.jpgDSCF8103.jpg
                        Experiment: Kunnen twee planten in elkaar vergroeien? PPP waren beide vrouw. Eigenlijk wilde ik ze toppen, maar ik dacht dat dit ook wel geinig zou zijn. Stam afgeschraapt, en aan elkaar getaped.

                        DSCF8105.jpgDSCF8100.jpg
                        Verstekeling 1 denkt aan bloeien. Mooi plantje.
                        DSCF8104.jpgDSCF8098.jpg
                        Punisher #3 dame. De man is eruit.
                        DSCF8102.jpg
                        Zaaling met een varenrouwmug.

                        DSCF8101.jpg
                        De geholpen zaailing. Kleine overlevingskans.
                        DSCF8106.jpg
                        De doorhanger.

                        DSCF8097.jpg
                        Totaalplaatje.
                        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                        Comment


                          Re: LR2's Garden of Eden 2015

                          jij hebt al mooie plantjes van formaat staan voor deze tijd van't jaar !
                          je updates vindk altijd wel leutig weg lezen , echt chill man .
                          hier leerk altijd wel wa bij ofso , doe zo voort he lr2 !

                          Comment


                            Re: LR2's Garden of Eden 2015

                            Ha, ha, jij bedenkt ook altijd weer wat nieuws

                            Planten staan er mooi bij ook.

                            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                            Comment


                              Re: LR2's Garden of Eden 2015

                              Volgens mij was het Stemma's idee, of zelfs het jouwe wietefras!

                              Aangezien het enten mislukt is, dacht ik dat dit weleens leuk zou kunnen zijn.

                              @Steunheufd; bedankt voor je bericht! Fijn dat je het leuk vind. Dat hoor ik graag van mensen, ook al het niet leuk is (dan kunnen we eens zien wat er anders kan!) natuurlijk.

                              Aan/voor het eind van het jaar (ik typ het even neer zodat ik het niet vergeet):
                              - Composteren met (eetbare)schimmels
                              - De zin en onzin van snoeien in allerlei vormen
                              - ik zou nog iets behandelen zei ik ooit in de chat, maar ik weet niet meer wat. Kunnen de getuigen zich melden?
                              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                              Comment


                                Re: LR2's Garden of Eden 2015

                                Mijn idee was iets anders, een top afknippen, de helft van de stam afknippen en dan de top op de overgebleven stam 'transplanteren'

                                Het onderwerp op de chat was 'zaden kweken' en 'lolly popping', beide eigenlijk ook wel mooie onderwerpen voor een artikel.
                                Stemma doet het forum, stout 2017

                                Stemma doet stout (2016)
                                Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                                Comment

                                Bezig...
                                X