Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LR2's Garden of Eden 2015

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #91
    Re: LR2's Garden of Eden 2015

    Met die label printers moet je ook oppassen. Kennis van me kwam een keer terug van vakantie, was het grootste deel van de labels van zijn ordners gevallen.

    Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

    Comment


      #92
      Re: LR2's Garden of Eden 2015

      Al helemaal in de kou van de vriezer gaat zoiets heel snel. Eigenlijk is die vieze plak die bijvoorbeeld (goede!) duct tape achterlaat, de lijm die je zou willen onder zulke labels.
      Ik hoopte stiekem dat die treurige neplijm al vervangen was door wat sterkers. Maar blijkbaar niet dus.

      Met dit lekkere weer heb ik het brix-gebeuren even opzij gezet, neem me niet kwalijk, en wat zaadjes gezaaid.
      - Purple widow (op de verpakking stond PW, laat veel te raden over.. Maar ik kan me herinneren dat ik er ooit iets voor geruild heb)
      - WR#2 (zelfde als vorig jaar, uit eig'n teelt)
      - PPP van Nirvana. Regulier trouwens!

      Twee late bloeiers en een setje autoflowers dus. Ik zou die late bloeiers eventueel kunnen stekken en zo kijken of ze dame zijn. Dat scheelt weer ruimte; mannetjes kunnen er uit.
      Vroeg zaaien is stom: je planten gaan stunten, wel/niet bloeien, te koud, te warm, shock, enzovoorts. Maar ik heb er wat achter zitten. Dat ze gaan reveggen en moeilijk lopen doen door de lichturen, dat komt eigenlijk wel goed uit. Ik heb nog geen enkele weckpot van vorig jaar leeg, dus wederom een rondje voor de lol en wijze lessen.
      Maar voornamelijk een rondje om de WR#2 voort te zetten, en te zoeken naar de 'powerplant' smaak die ik zo lief heb.


      Dat is allemaal toekomstmuziek; ze moeten eerst maar eens bovenkomen. Als ik een wilde gok doe, dan is dat over een dag of 4-5.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #93
        Re: LR2's Garden of Eden 2015

        De zin en onzin van brix; een kleine opinie

        Maar zou dat dan bij bier niet hetzelfde zijn? Daar zit toch ook gort, hop en ander spul bij?
        Vandaar dat ze in bier ook een plato-waarde gebruiken. Deze waarde is gestandaardiseerd en houdt rekening met alle opgeloste stoffen. Daarnaast worden de meeste aanwezige stoffen omgezet door gisten naar alcohol. Vandaar is er ook geen 'perfecte' brixwaarde te vinden voor bier; het verschilt lichtelijk per batch, per brouwer en bij kleine brouwers zelfs per fles. Grotere brouwers voegen trouwens nauwelijks nog zuivere natuurproducten toe, maar werken vanuit extracten van stoffen. High Fructose High Glucose is een van die stoffen, in plaats van 'normale suiker' om maar wat te noemen. Hierdoor is het mogelijk om een vrijwel gelijke brix waarde te krijgen voor elke fles.

        Een brixwaarde zegt dus iets over allekanhttp://en.wikipedia.org/wiki/List_of_refractive_indices kun je zien dat bepaalde stoffen, waaronder benzeenverbindingen en alcoholen (die ook in wiet voor komen, in lage mate) allerlei verschillende brekingsindeces opleveren.



        |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||

        Terug naar de tuin!

        WR#2 wilt prima kiemen. De rest ook, zo te zien. Ze staan nog binnen in het zonnetje omdat ik de potjes te enthousiast bewaterd heb. Drijf en drijf nat. Doorweekt.
        Ik werd direct afgestraft voor mijn fout; kleine zwarte vliegjes die op muggen leken met pluizige antennes.
        Dat is dus Varenrouwmug. De larven daarvan, soms nematoden genoemd, vreten wortels alsof het zoete koek is. De enige oplossing hiertegen is: droog laten vallen de grond, alles in de vriezer, of in de magnetron.
        Die laatste twee opties vind ik niet zo gepast. Vandaar dat ze bodem nu snel mag indrogen.

        LR2, heb je nu die grond open getrokken en zitten kijken naar de wortels? Ben je gestoord?! Straks beschadig je die fragiele pielekes!
        Ik heb een hele vaste hand en een zelfoverschattend vermogen van een griekse god. Maar boven alles; ik ben me bewust van de risico's. Dat is het belangrijkste, ik weet dat ik een hele plant om zeep kan helpen nog voordat hijzij fatsoenlijk geboren is.
        Dat behoren jullie lezers ook te weten, toch?
        Vind ik ook LR2!
        Bij deze dan! Of is het bij dezen? Vind je die N ook alleen belangrijk als het om niet eerder genoemde personen gaat in een zin?
        Ach, LR2, jongen, ik heb in jaren geen groen boekje meer open geslagen. Zie je niet die wordT fouten de hele dag?
        Nee die zie ik niet, daarom gaat het ook steeds fout.
        Ha!
        HA!
        Zag ik trouwens dat je die plantjes in een propagator hebt staan?
        Hoe weet jij dat, er staat geen foto van op het web. Ehh.. Ja! Maar zonder deksel.Waarom zonder deksel? Met zo'n deksel wordt het toch lekker warm.
        Met zo'n deksel wordt het 44 graden in de zon, daarnaast belandt al het vocht weer in de bodem, terwijl ik dat weg wil hebben.
        Oh, ja, dat is waar ja. Maar kan dat buiten wel?
        Buiten moet dat wel kunnen LR2, maar als de temperatuur buiten stijgt, stijgt die in zo'n kastje met 150% zoveel.
        Oh gut, dus we moeten het in de gaten houden? Of een schuifje open zetten?
        Jep, en ook dus opletten op varenrouwmug. Die leeft bij lagere temperaturen dan de beestjes die varenrouwmug eten.
        Dus die ramenvouwmug kan al veel eerder voor problemen zorgen dan een oplossing beschikbaar is?

        Damn! Bedankt voor de tips! Fijne avond he!
        Van hetzelfde!
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #94
          Re: LR2's Garden of Eden 2015

          Wauw, dat ga ik morgen even lezen.
          Handen in de lucht en groeten aan je tante...

          Comment


            #95
            Re: LR2's Garden of Eden 2015

            OK, dat is een hele uitleg zeg. Bedankt! Op zich zal de hoeveelheid olie in een wietblaadje toch ook niet veel varieren? Een druppel druivensap of appelsap is trouwens ook al een ontnuchterende ervaring als je dat sap vergelijkt met een wietblaadje.

            Sowieso zou het zeker bij een test moeten gaan om een vergelijking van stekken van dezelfde moeder uiteraard.

            Was zelf nog op zoek geweest naar de benodigde grondstoffen om het een keer te proberen, maar dat valt ook nog heel niet mee. Tuinkalk zou je niet mogen gebruiken omdat daar teveel magnesium (of andere zooi) in zit bijvoorbeeld. Al had ik ook nog wel een variant gevonden die een flink deel calciumcarbonaat bevat, maar geen 90%. Calciumnitraat is nog wel te vinden, maar "soft phosphate rock" heb ik echt geen flauw idee van waar je dat zou moeten zoeken.

            Maar denk je simpelweg gesteld, dat er een glimp van waarheid in zit dat je door een hele berg calcium in de grond te stoppen betere wiet krijgt? Al zal er wel niets anders op zitten dan het zelf een keer proberen

            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

            Comment


              #96
              Re: LR2's Garden of Eden 2015

              Ik denk dat je eerder de vraag kunt stellen: wordt je wiet zoeter/beter van smaak door iets met de bodem te doen?
              Een overmaat aan calcium kan flink wat celprocessen ontregelen, dat zullen ze dan bijsturen qua ph met fosfaat.

              Simpelweg gesteld, weet ik dat planten die in een survivalmodus gaan, meer suikers en stoffen in hun voortplanting stoppen. Maar de vruchten blijven daarmee ook kleiner, dus je zou kunnen redeneren: de totale massa aan opgenomen stoffen verandert niet, enkel de concentratie.
              Tot nu toe merk ik dat er dusdanig weinig verschil in zit, dat ik er niet mee ga experimenteren. De nl x bigbud van vorig jaar had een kleine feno en een grotere, maar qua smaak was de kleine inderdaad meer compleet en rond dan de grotere. Maar dat verschil was miniem, ik moest twee joints tegelijk roken om het te proeven.
              Ook slim is om je af te vragen: moet je meer suikers (die ook verbranden!) wel willen?
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


                #97
                Re: LR2's Garden of Eden 2015

                Tja, ik heb eigenlijk geen idee

                Er zit wel wat in dat calcium belangrijk is voor stevige cellen en dus stevige planten. Ook voor het maken van suikers.

                Aan de andere kant lijkt me inderdaad ook wel dat de boel in balans moet zijn.

                Misschien kan ik het beter bij de tomaten proberen. Die zijn makkelijker te testen ook

                Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                Comment


                  #98
                  Re: LR2's Garden of Eden 2015

                  Calcium is natuurlijk een belangrijk transport- en communicatie-ion voor bijna ieder levend wezen. Voor zover ik weet, en dat weten is niet heel veel verder dan intern celniveau voor planten, komt er trouwens bij met maken van suikers nauwelijks/geen calcium aan te pas. Maar ik weet niet precies hoe fotosysteem I en II intern zijn opgebouwd, die complexere processen moet ik me nog eigen maken.
                  Uiteraard gaat het om een delicaat systeem dat niet zonder het andere kan, maar ik denk dat het hele calciumverhaal op de US fora een beetje is door geslagen vanuit de wijn- en citrusteelt. Die teelt vind plaats in de populaire cannabisgebieden; die gasten hebben een erg kalkrijke grond, en om daar voor henzelf een positieve draai aan te geven, neem ik ze niet kwalijk. Kalkrijke grond is in de fruitteelt vaak van reuze groot belang en zorgt inderdaad voor een veel zoetere vrucht. Maar bij bijvoorbeeld bosbessen is dat weer een ander verhaal.
                  Maar goed, hopelijk heb ik het helemaal mis, en wordt er wederom een 50 jaar oude vastgesleten kweekmethode ("wiet houdt van zure grond met weinig kalk") gedebunked.

                  Ik zie graag de resultaten tegemoed!
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment


                    #99
                    Re: LR2's Garden of Eden 2015

                    Heh, nou er zijn toch kweekverslagen op forums uit de VS. Zoals in die link die ik gaf. Al moet ik zeggen dat ik daar ook niet veel verschil zie. Planten zien er eerder uit of ze wat kouder staan en/of met wat minder licht erop.

                    Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                    Comment


                      Re: LR2's Garden of Eden 2015

                      De topjes in de link zagen er nou niet bepaald zo uit als je toppen onder een hps kweek verwacht.
                      Vandaar dat ik dus aangaf dat misschien de verhouding suiker:topformaat verschilt omdat die toppen kleiner zijn.
                      2 gram suiker op een kopje thee is zoet, 2 gram suiker op een emmer proef je nauwelijks. Die 2 gram blijft gelijk, maar de concentratie is verschillend.
                      Dat krijg je met (te) veel kalk in de grond; de groei wordt verstoord, maar de hoeveelheid suikers etc. blijft misschien
                      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                      Comment


                        Re: LR2's Garden of Eden 2015

                        Ziet er weer goed uit LR2, ik zal dit jaar ook zeker meekijken met je kweekverslagen
                        - Kweekverslag 2015

                        Praten tegen je plant helpt!

                        Comment


                          Re: LR2's Garden of Eden 2015

                          Een schat aan informatie hier.
                          Topverslag! Ik geniet mee.

                          Comment


                            Re: LR2's Garden of Eden 2015

                            Thanks beide! Leuk dat jullie even wat achterlaten.

                            DSCF7812.jpg
                            Pepers staan al buiten. O.a. Cheiro Roxa en paarse jalapeno.

                            DSCF7813.jpg
                            Verstekelingen van buitengeworpen zaad. Dit zijn dezelfde plantjes als eerder in het verslag.

                            DSCF7814.jpg
                            Ze doen het wel aardig dus.

                            DSCF7815.jpg
                            En ze komen overal tevoorschijn. Hier zit er een verstopt achter een aardbeienplant.

                            DSCF7816.jpg
                            Nu ik hem zo groot zet, zie ik dat het best een onscherpe foto is. Maar daar gaat het niet om. De WR#2 lijkt een vrij hoog mutatieaantal te hebben. Als ik het me goed herinner zaten er vorig jaar ook wat driewegsplitsingen bij.

                            DSCF7817.jpgDSCF7821.jpg
                            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                            Comment


                              Re: LR2's Garden of Eden 2015

                              Het begin is er inderdaad.

                              Zo'n drieweg plant krijgt dan ook drie toppen als je ze topt? Zou voor main-lining wel handig zijn als je niet zo vaak hoeft te toppen.

                              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                              Comment


                                Re: LR2's Garden of Eden 2015

                                Ik ga het volgen!
                                Baas in eigen brein.

                                Comment

                                Bezig...
                                X