Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jurassic’s grow report 2016

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Jurassic’s grow report 2016

    Korting op 420shop

    Doel:
    -Zelfvoorzienend voor mezelf en partner te worden, vanaf de eerste oogst.
    Samen verbruiken we op jaarbasis vermoedelijk een 600 gram, mits verschillende momenten geoogst is dit dus de einddoel.
    Ik hoop dat dit dan ook de regels van het forum niet overschrijdt.

    -De nadelige weersomstandigheden die we in de lage landen kennen in het voordeel om te zetten.
    Zo hebben we hier tot vrij lang nachten die meer dan tien uur duren, en voor veel indicas is dit genoeg om in de vroege lente al te kunnen bloeien.
    Op die manier kan naast de september oogst ook al in mei een oogst binnengehaald worden, waarover later meer.


    Verder kwam ik ook tot de conclusie dat de juni zon hier een pak sterker is dan de augustus september zon.
    Jammer dus dat ik vroeger zoveel energie stak in de september oogst,
    terwijl de kwaliteit van een vroege oogst logischerwijs veel meer energie kan opnemen.
    Daar nog eens bijgerekend dat we hier in september al een heel natte maand mogen verwachten is het dus het experimenteren waard
    om op verschillende momenten doorheen het jaar iets van materiaal binnen te halen.

    Concreet hoop ik dit seizoen door deze kennis 2 vroege oogsten te doen, een autoflower oogst en een september oogst.
    Logischerwijs is het in januari en februari te vroeg om de arme kleine planten buiten te gooien, vandaar dat ze eerst knus en warm binnen mogen!

    Ik stelde een schema op waarbij telkens de belangrijkste klimatologische info voor ons buitenkwekers opstaat, zo noteerde ik volgende elementen per maand
    om tot een beter begrip van ons lokaal klimaat te komen. Telkens lijste ik volgende elementen op:
    Nachtduur , Gem. Temp. , Zonlicht gem. Maand, min. Temp.IMAG1529.jpg
    Opzet:IMAG1525.jpgIMAG1518.jpgIMAG1523.jpgIMAG1527.jpg

    The Great Outdoors. Hier mogen de planten bloeien, niets die boven biologische buitenwiet gaat, gepowered door de zon .
    Serre van 4x3 m
    Guerilla spots(waarover ik een ander kweekverslag aanmaak)

    Fasen:
    Fase 1: De Pioniersplanten(JAN-APRIL)Fase 2: De Early Spring buds(MAART-JUNI)
    1 maart bedraagt de nachtduur nog steeds 13 uur, 1 april nog elf, dit is nog steeds voldoende om te bloeien! De gemiddelde temperatuur is ook een pak beter.
    Fase 3: Autoflower buds(MEI-JULI)
    Simpel, kleine stevige planten die de juni/juli zon vangen, zonder twijfel het hoogtepunt van het seizoen!
    Fase 4: September/Oktober wiet
    Grootste kwantiteit, in vergelijking met Juni/Juli of Mediterraanse wiet wel van een pak mindere kwaliteit.
    Verdere info
    Grond: Strains die dit seizoen de revue passeren:
    Fase 1 - Pioniers planten:
    eigen zaden, naam noch genetica niet bekend.
    Fase 2 - Early Spring Buds:
    Danish Gold en Danish Pot van Hybrids From Hell(Esbe als grower)
    Fase 3 - Autoflower buds:
    AutoWappa, AutoWhiteBerry van Paradise Seeds
    AutoFrisianDew en Think Different van Dutch Passion
    Fase 4 - Sept/Okt oogst:


    Dat was het dan, deze post schreef ik een maand na beginnen. De eerste plantjes staken 19/01/2016 hun kop boven grond. Deze pioniers zijn nu ondertussen een maand oud. In volgende post overloop ik even hoe de besten onder hen een nieuwe plaats kregen, en de slechtsten onder hen op 15/02/2016 en nog eens op 19/02/2016 reeds hun levensdoel vervulden .. en het koude weer gingen gaan testen, echte pioniers zoals ze zijn!
    Enige vragen, opmerkingen of suggesties zijn altijd welkom! Hier alvast enkele foto's van hoe de pioniers het momenteel stellen
    IMAG1532.jpgIMAG1534.jpg
Bezig...
X