Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2e kweek: Big Bang en Blackberry auto`s

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: 2e kweek: Big Bang en Blackberry auto`s

    Ik heb op t dakje 2x diagonaal een bamboestok van 210cm. Die ie steeds verstevigd met 2x kleine bamboestok aan elkaar getaped. Dit vastgemaakt met touwtjes zodat t niet naar beneden klettert. Werkt perfect.

    Wat zware stenen op de buis achteraan liggen. En heb alle flappen naar binnen gedaan en stenen op gelegd zodat er geen wind onder t kasje komt. Alleen de flap van t deurtje ligt naar buiten en daar ligt een plank op met 3 stenen zodat die niet maar binnen waait.
    Veel succes ermee alvast hoop dat ie atm niet kapot buigt door de regen!!




    Comment


      #17
      Re: 2e kweek: Big Bang en Blackberry auto`s

      Ghehe, precies zo'n kasje heb ik ook staan, en ik heb het dak ook zo verstevigd.
      In het midden heb ik een bamboestok rechtop staan die 5cm langer is dan de hoogte van de kas, zo blijft er geen water op staan.
      (tennisbal op de stok geprikt zodat die niet door het plastic gaat) Dat heb ik later pas gedaan, want hier onder de bomen lag er soms nog wel aardig wat op.
      Niet vergeten de scheerlijnen goed vast te zetten, anders ligtie bij de buren als het gaat waaien.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #18
        Re: 2e kweek: Big Bang en Blackberry auto`s

        @cannamamma Thx voor de tip. Zelf maakt het mij niet zoveel uit of het smaakt of niet maar er zullen vast lezers zijn die wat aan je tip hebben.

        @hypnotized @QnQ
        Keek net naar buiten, snertweer en zoals voorspelt lag er veel water op het kasje. Voor de zekerheid het doek maar van de constructie gehaald. Het doek zat er ook super strak omheen en kreeg de rits al bijna niet dicht.

        Heb nu wel mooi de ruimte om de bamboestokken te plaatsen. Thx hypnotized voor de foto`s. Hier kan ik wel wat mee.

        Het heeft hier vannacht wel gevroren, hoeveel precies geen idee. De thermometer in de kas gaf een minimale waarde aan van 1,1 graad.
        De flappen lagen gewoon op de grond ipv terug geklapt. In de kas van Hypnotized zal het vast warmer zijn.

        Nu hopen op iets beter weer om de kas klaar te maken zodat de dames er straks in kunnen.
        Tweede week: Big Bang en Blackberry auto`s
        Eerste kweek: Northern lights autoflower & Blue AutoMazar

        Comment


          #19
          Terminate the hate and spread the positive

          Comment


            #20
            Re: 2e kweek: Big Bang en Blackberry auto`s

            Van de week met bamboe stokken de kas aangepast. Water loopt er nu goed vanaf.

            Vrijdag 29 april zijn de zaden uitgekomen, zaterdag naar buiten gedaan om het strekken tegen te gaan.

            2016-04-30 16.20.38.jpg

            Ze hebben in ieder geval ruimte zat in de kas. Fijn dat er mooi weer in aantocht is!
            Tweede week: Big Bang en Blackberry auto`s
            Eerste kweek: Northern lights autoflower & Blue AutoMazar

            Comment


              #21
              Re: 2e kweek: Big Bang en Blackberry auto`s

              Looking good greennoob!

              Comment


                #22
                Re: 2e kweek: Big Bang en Blackberry auto`s

                Las in je eigen topic nog een stukje over de temperatuur in de kas. Het is hier nog voornamelijk bewolkt, in de kas is het 15 graden met een lv van 66% met een raampje open.
                Paar graden erbij zou wel prettig zijn.

                Gisteren nog ff bezoek gehad van de buurman... Die keek ernaar en zag dat het goed was
                Tweede week: Big Bang en Blackberry auto`s
                Eerste kweek: Northern lights autoflower & Blue AutoMazar

                Comment


                  #23
                  Re: 2e kweek: Big Bang en Blackberry auto`s

                  Hoe staat t ervoor noobie?

                  Comment


                    #24
                    Re: 2e kweek: Big Bang en Blackberry auto`s

                    Daar gaat ie hypno

                    De plantjes zitten nu in dag 17. Tijdens het lekkere weer hebben ze dag en nacht buiten gestaan. Nu het wat minder is staan ze droog en warm in de kas.

                    BB1-17.jpg
                    De bigbang1 doet zijn ding. Plantje gaat goed en niks op aan te merken.

                    BB2-17.jpg
                    De bigbang2 doet het veel minder. Tot mijn grote schrik is hij een paar dagen geleden omgewaaid en geknakt. Heb hem proberen recht te zetten door de bak verder op te vullen met aarde. Denk niet dat de reddingactie gelukt is, het plantje staat er niet mooi bij.

                    BlackB-17.jpgBlackB1-17.jpg
                    Bij een gedeelte van de blackberry lijken de blaadjes zich niet goed te ontwikkelen. Dit was al vanaf het eerste blad maar later trekt het wel bij.
                    Waar het ene blaadje er mooi uitziet ziet het andere er verfrommeld uit. Geen idee wat ik er aan zou kunnen doen.

                    Grtzzzzzzz!
                    Tweede week: Big Bang en Blackberry auto`s
                    Eerste kweek: Northern lights autoflower & Blue AutoMazar

                    Comment


                      #25
                      Re: 2e kweek: Big Bang en Blackberry auto`s

                      Pffffffffff........

                      Dag 22 een complete ramp. Denk dat ik de mogelijke oorzaak gevonden heb maar weet het niet helemaal zeker: De allmix van plagron die te zwaar bemest is.
                      Dacht dat het onzin was om de grond voor de tijd te gaan spoelen...

                      BlackB-22.jpg
                      De Blackberry is de grootste plant ziet er niet helemaal goed uit maar ik denk dat het nog wel wat kan gaan worden.

                      BB1-22.jpg
                      De bigbang1 ziet er net zoals de blackberry er vreemd uit maar groeit ook wel.

                      BB2-22.jpg
                      De bigbang2 ziet er zo klein uit. Denk niet dat dit nog iets gaat worden. Zit er aan te denken om hem op te geven. Zit totaal geen groei in.

                      Iemand een idee wat te doen? De 2 plantjes laten staan en zullen deze eventueel nog bij trekken?

                      Mocht ik plantje 3 opofferen de grond eerst goed doorspoelen en dan een nieuw zaadje erin stoppen?

                      Of toch helemaal opnieuw beginnen?
                      Attached Files
                      Tweede week: Big Bang en Blackberry auto`s
                      Eerste kweek: Northern lights autoflower & Blue AutoMazar

                      Comment


                        #26
                        Re: 2e kweek: Big Bang en Blackberry auto`s

                        Heb ze maar gedumpt.
                        Tweede week: Big Bang en Blackberry auto`s
                        Eerste kweek: Northern lights autoflower & Blue AutoMazar

                        Comment


                          #27
                          Re: 2e kweek: Big Bang en Blackberry auto`s

                          oh, zonde man. Je doet je naam wel weer eer aan heh Ging het nog steeds niet beter ?
                          Het lijkt me haast niet door de grond te komen, je had het zaadje in onbemeste grond gelegd toch ?
                          Enige wat ik zie op de foto's is een vrij droge bovenlaag. Tijdens een regenbui mag je de pot best een half uurtje buiten zetten.
                          En ik zie dat je vooral in het midden water geeft, misschien wat verder naar de rand van de pot water geven ?
                          Als het zo nat is in het midden ontwikkelen de wortels ook niet door de hele pot en is er grote kans op wortelrot of stamrot.
                          De nachttemperaturen waren ook vrij laag in 't begin, dan groeien ze niet veel, dus drinken ze ook niet veel.

                          Ga je nog opnieuw beginnen ?
                          Ja toch, tijd zat. Welke ga je nu doen ?
                          Ik denk dat je ook gewoon te vroeg begonnen bent.
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment


                            #28
                            Re: 2e kweek: Big Bang en Blackberry auto`s

                            Thx qnq voor de tips!


                            Ben zaterdag al bezig geweest om een nieuwe bigbang te ontkiemen. Tussen 2 laagjes keuken papier en na 2 dagen heb ik hem in de grond gestopt. Gisteren in een paar uur tijd is het plantje omhoog gekomen en al flink gegroeid. Om het strekken tegen te gaan heb ik haar al verplaatst naar buiten.

                            Er liggen nu nog 2 zaadjes te ontkiemen die waarschijnlijk morgen de grond in gaan.

                            Ik geef inderdaad het meeste water in het midden, dacht dat ik ze genoeg water gaf. Mocht het daarmee mis zijn gegaan dan is dat vast gebeurd met het warme weer van 2 weken geleden. Had de plantjes al bewust uit de kas gehaald omdat het daar al te warm was.

                            Nu maar hopen dat ik ze niet teveel water ga geven. Want in het begin vind ik het water geven maar lastig.
                            Tweede week: Big Bang en Blackberry auto`s
                            Eerste kweek: Northern lights autoflower & Blue AutoMazar

                            Comment


                              #29
                              Re: 2e kweek: Big Bang en Blackberry auto`s

                              Is ook zo, maar het voordeel als je na een paar weken stopt dat je weer meer ervaring hebt met 'beginnen'.
                              Als je ze gisteravond buiten had hoef je morgen in ieder geval geen water te geven, da't heeft de natuur al gedaan voor je.
                              Nieuwe ronde, nieuwe kansen!
                              Succes.
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                              Comment


                                #30
                                Re: 2e kweek: Big Bang en Blackberry auto`s

                                Succes, hopen dat het dit maal wel lukt!
                                Terminate the hate and spread the positive

                                Comment

                                Bezig...
                                X