Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eerste kweek: geknakt en geoogst

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #76
    Re: eerste kweek.

    Probeer eens via firefox.
    En het duurt soms heel lang hoor

    Comment


      #77
      Re: eerste kweek.

      ja zal eens proberen maar het balkje van uploaden is hellemaal vol en er staat foto wordt verwerkt en het gaat niet weg.. dus nu proberen me firefox

      Comment


        #78
        Re: eerste kweek.

        al mijn foto's zijn geupload met firefox dus vanavond hebbe jullie ze mooi op ee rijtje

        Comment


          #79
          Re: eerste kweek.

          Btw Laurens, je kan van onkruid natuurlijke voeding maken he!
          Kijk hier eens:
          http://www.heidevlinder.nl/bokashi.html

          Comment


            #80
            Re: eerste kweek.

            ja maar is gewone compost ook goed?? want we hebben hier thuis onderandere een composthoop staan waarvan ik kan gebruiken en ik ben van plan om binnekort de grond ermee te bedekken.. miss helpt dit ook
            toch bedankt zal me er eens in verdiepen.

            Comment


              #81
              Re: eerste kweek.

              oke hier ga ik maar eens wat foto's op een rijtje zetten zodat het wat overzichtelijk wordt, mede dankzij leffe die me aanrade om het via firefox te proberen.

              foto's van de 2 plantjes in de volle grond:








              foto's van de 3 plantjes in de potten:









              deze is dus zeer hard aangetast door het spuitmiddel:





              plantje met de grootste achterstand en ook wat aangetast door het middel.





              als laatste nog het slechte spuitmiddel voor alle kwekers dit NIET kopen:




              dit was het hopelijk zijn jullie er wat mee

              Comment


                #82
                Re: eerste kweek.

                ik heb iets gelijkaardigs meegemaakt. er staat op je bus 'pour plantes d'appartement" voor binnen dus.
                niet gebruiken op je planten

                grtz
                >>> LR2 mini-kweekje<<<

                Comment


                  #83
                  Re: eerste kweek.

                  ja maar op het moment zelf dacht ik van wat maakt het nu uit voor welke plant ik het gebruik en blijkbaar maakt het veel uit

                  Comment


                    #84
                    Re: eerste kweek.

                    vandaag heb ik maar even de aangetaste bladeren van men plantje weggedaan durfde ze wel niet allemaal weg te nemen vooral niet waar een nieuw takje uitkwam.
                    heb ook maar even van de 3 samen een pic genomen.



                    Comment


                      #85
                      Re: eerste kweek.

                      Ik hoorde je nog bij vragen over buitenkweek zeggen dat je je planten te klein vond.
                      Maar voor in zulke potten te staan zijn toch op goede hoogte hoor.
                      Wil je ze nog groter had je ze in een grotere kuip moeten plaatsen.

                      Of dat nu nog zal baten weet ik niet, want als je gaat planten komt er een kleine groeistilstand en tegen die hervat is kan het goed mogelijk zijn dat de bloei bij jou begint.
                      Een beetje doorgroeien zullen ze nog altijd doen.
                      Maar onthoud volgend jaar: grotere kuipen of vaste grond.

                      Mvg,
                      Leffe

                      Comment


                        #86
                        Re: eerste kweek.

                        ja de groote maakt nu niet zo extreem veel uit voor me maar ik zag bij andere foto's dat ze precies wel wat groter leken en het geen eraf komt hebben wen toch maar

                        Comment


                          #87
                          Re: eerste kweek.

                          kun je eigelijk telkens omde 4 internodes gaan toppen of fimmen zo krijg je telkens 2 of 4 hooftppen om de 4 internodes? wat je dus uiteindelijk meer hoofdtoppen geeft?

                          Comment


                            #88
                            Re: eerste kweek.

                            nog eens een update.
                            De grote plant in de tuin die in de volle grond staat heb ik vandaag maar getopt ookal was mijn bedoeling hem gewoon recht te laten groeien maar hij komt nu al bijna boven de haag uit en zal dit ongetwijfeld nog doen. Deze plant is nu de 1m50 voorbij en zit bijna aan de 1m60 ik hoop dat hij nu wat trager zal groien door het toppen maar ik betwijfel het
                            de anderen doen het zeer goed. De 3 potten zijn vlledig doorgeworteld denk ik ant vanonder komen er al wortels uit, spijtig genoeg kan ik deze planten niet meer verpotten.



















                            hopelijk hebben jullie ervan genoten

                            Comment


                              #89
                              Re: eerste kweek.

                              Nice pics!

                              Ik heb nu ook dat ik heel af en toe een rot/dor topje uit een oksel moet weghalen.
                              maar ja, het weer van de afgelopen dagen en aankomende week zit niet erg mee.
                              Heb mijn plant flink op moeten binden om stukwaaien tegen te gaan.

                              Nog eens over de voeding, als het zoals van de week elke dag regent hoef ik geen water te geven en krijgt ze dus ook geen voeding.
                              Hoe los je dat op?
                              Ik heb ze vandaag maar droog gezet en toen water met voeding gegeven.

                              Over de grootte laurens, ik probeer ze volgend jaar juis kleiner te houden.
                              Heb de mijne 2 x getopt maar nu heb ik nog 5 toppen die nu zo'n 1,60m hoog zijn.
                              Toch lastiger met slecht weer en eventueel verduisteren.

                              Comment


                                #90
                                Re: eerste kweek.

                                @cobus: je kan altijd de grond bedeken met iets zodat de grond wat droog blijft. dit gaat natuurlijk enkel bij de planten die in potten staan. dan kan je ze als de grond droog is ze water bijgeven. En volgens mij mag je ze altijd wel water met voedingstoffen geven hoor zolang er gaten in de onderkant zitten van de potten kan het overtollige water weglopen en blijven er toch nog voedingstoffen achter in de grond.
                                ja de groote ik heb natuurlijk liefst zo groot mogelijk heb je meer oogst maar we willen niet da de hele straat onze planten kan zien antuurlijk en ik ga niet beginnen met verduisteren vindt dit wat teveel werk ik laat de natuur zijn werk maar doen
                                grtz

                                Comment

                                Bezig...
                                X