Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

"vensterbankkweek" onbekende soort

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

  • laurens_enzu
    replied
    ziet er goed uit man en is een mooi resultaat dat je hebt
    volgend jaar nog eens?
    grtz

    Leave a comment:


  • Cannab0y
    Guest replied

    Leave a comment:


  • JamesBonte
    replied
    Bij deze nog even laten weten hoe het er ondertussen mee staat:
    een deel is droog (zie foto), ik schat het zo'n 25 gram.
    Ik heb pakweg toch al 10-15gram opgesmoord.
    Er hangt nog een deel te drogen (zie foto), ik schat nog zo'n 15gram
    en, de plant is nog niet helemaal geoogst, de laatste kleine toppen die nooit zonlicht kregen (omdat ze langs de achterkant van de plant stonden en omdat het plantje voor het raam staat) wat er nog aanstaat schat ik op nog wel zo'n goeie 5gram. Deze laat ik nog even hangen, zodat het een stoned wietje wordt ipv high (wat ik al gerookt heb had eerder een high effect)
    Van het knipafval heb ik wat hasj gemaakt, niet veel, maar pakweg toch een grammetje hasj, wat zeker meegenomen is.
    De hasj is lekker, fruitig (citrusachtig), en hij maakt je knetterstoned

    Conclusie: zo'n 50-60 gram wiet (wat boven de verwachting was) en een grammetje hasj, + nog een jointje hasj dat ik gewoon van mn schaar gehaald heb (deze had een veel intensere, nog fruitigere smaak als de hasj die ik van het knipafval gemaakt heb, ik denk dat die joint hasj bij een van de 5 bestje hasjies is die ik ooit gesmoord heb zelfs!)


    Dus: we zijn zeer tevreden!!!!!



    Nog even mijn kweekje samenvatten:
    1zaadje gevonden, ooit uit mn wiet gehaald.
    zaadje geplant, en het kwam uit!
    eind juli liet ze haar geslacht zien!!! (hoera, tis een vrouwtje!)
    Dan rustig laten groeien, gewoon regenwater meegegeven de hele tijd
    eind augustus begon de bloei, begonnen met bloeivoeding (substral,niet echt vor wietplanten,maar het heeft zn nut bewezen denk ik)
    enkele weken geleden gestopt met bloeivoeding, en de plant gekliefd.
    en nu: geoogst en bijna helemaal gedroogd!
    Resultaat: een wietje dat smooth oprookt, geurt niet al te fel, smaak is dik ok, beetje fruitig. scheefheid vooral high, lekker in elk geval!

    Aan iedereen die nog aarzelt om een kweekje te beginnen: stop met aarzelen en zaaien die zaadjes!!!! ge zult er zeker blij mee zijn
    Attached Files

    Leave a comment:


  • JamesBonte
    replied
    Ik denk dat ik mss toch weet wat die paar bloempjes zouden kunnen zijn...
    Als ik de fotoo's van mannelijke planten bekijk dan hebben die "blaadjes" waarvan ik sprak zowat dezelfde vorm als die van de mannelijke bloemen.
    Ik concludeer dat mn plantje dan toch nog graag bevrucht wil geraken en licht hermafrodiet is, maar het gaat maar over max 5 zon bloempjes ofzo, en ik ben toch volop aan het oogsten, geen probleem dus, hoewel ik eigelijk nog wel graag enkele zaadjes had gehad, want ik was best tevreden van de plant! welke soort het oog moge wezen

    Leave a comment:


  • Weedy
    replied
    Ziet er lekker uit ja

    Leave a comment:


  • Robba
    replied
    Ziet er netjes uit 007 .




    Grtz

    Leave a comment:


  • Cannab0y
    Guest replied
    Dat lijkt me alleszins een vette tak

    Greetz

    Leave a comment:


  • JamesBonte
    replied
    het maakt al niet uit... wat het ook is, de wiet smaakt me in elk geval wel
    lekker aan het knippen nu! net aan de grootste zijtak gemaakt, tevens ook gewoon de grootste tak, heb er nog wel ff werk aan (zie foto)
    De wiet die ik vorig weekend heb geknipt is bijna droog en smaakt lekker, rookt vlot naar binne, beetje fruitige smaake en vooral high effectje, dan ook vroeg geoogst eigenlijk, na zo'n 7 weken bloei schat ik.
    nog ff fotootje uploaden van de tak waarmee we bezig zijn
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Cannab0y
    Guest replied
    Zonder foto heb ik geen idee waar je het over hebt...

    Greetz

    Leave a comment:


  • JamesBonte
    replied
    vreemd...
    Ik merk net dat sommige toppen precies bloemen beginnen te vormen?????
    ok, ik weet het, de toppen zijn eigenlijk bloemen, maar toch..
    uit sommige zaaddoosjes komen lichtgele "bloemblaadjes". Weet niet wat het is, het zijn zeker niet gewoon meeldraden of blaren.
    Het zijn slierten (mss toch gewoon meeldraden, maar dan geelachtig en een stuk dikker)
    Iemand enig idee wat dit is? (foto trekken lukt niet, krijg het niet scherp genoeg)

    Niet dat ik er mij veel van aantrek ofzo, ik ga sewes en morgen de rest van de plant oogsten, maar ben toch even nieuwsgierig wat het zou kunnen zijn.

    Leave a comment:


  • leo
    replied
    dat is al een mooi begin

    Leave a comment:


  • bobo
    replied
    Mooie buds, Lekker laten drogen met de voetjes omhoog. Als het kan een zwenkventilatortje die af en toe eens door de bloemen blaast word dit een lekker rokertje.

    Grtz

    Leave a comment:


  • JamesBonte
    replied
    nog eens proberen met die fotootjes dan maar...
    Attached Files

    Leave a comment:


  • JamesBonte
    replied
    Ik ben er de voorbije dagen met de schaar in gevlogen!!
    Nog niet alles is geoogst, zo een derde ofzoiets, misschien wat minder, maar das moeilijk te schatten he.
    Al enkele takjes in de microgolf gedroogd om te proeven. Niet zo'n super uitgesproken smaak, maar zacht in de keel, en eigelijk best wel lekker (en dan wordt ie nog beter naargelang hij rustig droogt zeker?)
    Ik was er eerder high van, maar wel niet zo superfel. Daarmee denk ik dat het mss toch nog beter is een weekje te wachten met de rest te oogsten.
    Ik weet dat ik naar de trichomes moet kijken, maar dat lukt toch niet zo duidelijk hoor, ik denk wel dat er enkele trichomes al amber beginnen te kleuren, maar aangezien ik ze niet deftig scherp krijg weet ik het niet 100%zeker...
    Nuja, de zon gaat nog hier en daar nog wat schijnen de komende week dus de rest oogst ik na het weekend ofzo.
    Ondertussen is hij ook gekliefd, kweet niet of dat veel effect heeft, maar toch...
    Mijn schaar plakte trwns echt vollenbak van die vijftal takjes die ik al geoogst heb.
    nu nog enkele fotootjes proberen toe te voegen, maar ik zie dat het zowat veranderd is met de vernieuwing van de site, maar toch proberen.

    Zoals ge ziet, de plant ziet precies wel af van het gewicht dat eraan hangt, ik denk dat ze al wel blij is dat ik haar van enkele takken verlost heb...
    normaal zit er een fotootje tussen van voor ik een deel oogstte, de rest is van erna.

    Nog een vraagje; krimpt die wiet nog fel als hij droogt?


    In elk geval: lang leve de oogsttijd!!!

    Leave a comment:


  • JamesBonte
    replied
    kheb een microscoopje gevonden dat ik ooit eens gekregen heb als ik zo'n 10jaar was ofzo:p vergrootglas zou ik echt niet weten waar je moet gaan halen...

    Leave a comment:

Bezig...
X