Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

klaar om te oogsten?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

  • Smokey
    replied
    Re: klaar om te oogsten?

    Je kijkt ze op verschillende plaatsen na.
    De toppen die al klaar zijn zou je kunnen oogsten en de rest nog even laten staan,

    Peace

    Leave a comment:


  • brice3011
    replied
    Re: klaar om te oogsten?

    Ja ok, maar welke trichomes moet ik dan bekijken? Deze van de 80% bloemen met overwegend witte stampers, of de zeldzame met de bruine stampers, of deze van de 20% bloemen met overwegend bruine stampers, of de witte die erbij zitten? Microscopsich onderzoek ok, maar wat is representatief?

    Leave a comment:


  • Smokey
    replied
    Re: klaar om te oogsten?

    Als je wilt weten wanneer te oogsten moet je naar de trichomes kijken (De Kristallen)
    Stampers worden door meerdere dingen bruin/rood. Ook kan niemand je perfect zeggen wanneer je moet oogsten aan de hand van budshots, tenzij je de trichomes laat zien .

    Gebruik de zoekfunctie even als je wilt weten hoe je aan de hand van trichomes moet oogsten

    Peace

    Leave a comment:


  • Cannab0y
    Guest replied
    Re: klaar om te oogsten?

    Mooi zo

    Binnen een weekje kan je de hoofdtoppen van de plant op de eerste foto al oogsten en de rest nog een weekje of twee laten zitten. Zo kunnen de kleintjes nog wat langer uitrijpen en het komt je opbrengst enkel maar ten goede.

    Nog een dikke twee weken en je kan proeven van je eerste oogstje Let wel op: Sativa's zijn langbloeiers en hebben dus een bloeitijd van 10-12 weken, sommigen zelfs 20 weken.

    Eind oktober kan je dan zo goed als alles oogsten, ervan uitgaande dat je bloei in de eerste week van augustus begonnen is.

    Greetz

    Leave a comment:


  • brice3011
    replied
    Re: klaar om te oogsten?

    Bedankt voor je input!

    En dat grijze had ik zelf niet eens gezien, ik ben net terug van de tuin en ik heb op die plek inderdaad een heel kleine erg donker "pakje" gevonden. Heel lokaal maar ik heb het samen met wat er rond zit eraf gehaald.

    Ik ga alvast een week "wietknipverlof" inplannen op m'n werk

    Leave a comment:


  • Cannab0y
    Guest replied
    Re: klaar om te oogsten?

    De plant op de eerste foto is zo goed als klaar lijkt me, dus daar zou ik binnen een week de eerste toppen vanaf halen en dus bijgevolg gedeeltelijk oogsten.

    De andere planten lijken me nog wel even te kunnen en ik zou daarmee nog een week of twee-drie wachten alvorens te oogsten. Door de massale witte haartjes zijn ze nog lang niet klaar en gaan ze nog veel uitzetten, plus kristallen aanmaken. Het enige gevaar dat voor elke buitenkweker op de loer ligt, is toprot. Aan jou om te beslissen wanneer het echt niet langer kan.

    Op die laatste foto, zie ik daar toprot? Veel bruine haartjes en wat lijkt op een grijze massa erachter...

    Greetz

    Leave a comment:


  • brice3011
    heeft een topic gestart klaar om te oogsten?

    klaar om te oogsten?

    Vandaag mijn vijf planten (buitenkweek sativa) eens grondig onderzocht en op twee planten op totaal drie plaatsen wormnesten gevonden en op dezelfde twee planten op vier plaatsen een klein beetje rot gevonden. Alles vakkundig eruit gehaald tot er geen sporen meer zijn.

    Het weer voor de komende dagen is koud en nat, mijn planten lijken wel redelijk resistent te zijn, maar op bijgaande foto's had ik graag advies gekregen ivm oogsttijd.

    Ik heb de indruk dat 20% van bloemtrossen ongeveer 50% bruine tot donkerbruine stampertjes te zien zijn. Dus lang niet allemaal klaar, maar het lijkt te evolueren van dag op dag. Misschien doet het koude weer van de voorbije dagen vlugger bruinen, ik weet het niet.

    Bloeien is begonnen de eerste week van augustus. De planten staan in volle grond sinds einde juni, ik voeg niks toe en verduister niet. Wat zijn de opinies hier? Oogsten, gedeeltelijk oogsten, een weekje wachten, veertien dagen wachten met oogsten?

    een plant, paarse blaadjes, vermoedelijk de kou; deze had een klein beetje last van rot, op twee kleine plaatsjes


    de grootste plant, lijkt nog helemaal niet klaar


    de volgende foto's zijn van een per ongeluk in juli getopte plant; heeft vier "hoofdtakken" ontwikkeld, paarse blaadjes, lijkt me het meeste gevorderd van mijn vijf planten; jullie opinie?










    Bedankt voor jullie reacties! Dit is mijn eerste kweek en ik heb nog veel te leren....
Bezig...
X