Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek: zaadje bestelt via Azarius

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

  • Freddy
    replied
    Re: Eerste kweek: zaadje bestelt via Azarius

    Door het aanhoudende toprot hebben we besloten om onze planning iets te versnellen. Zo hebben we ze juist gaan splitten, er zijn wel al een aantal haartjes op de topkes bruin aan het worden al hoop ik dat ik ze nog kan houden tot volgende week donderdag dan heeft ze 8 weken gebloeid. Morgen zal ik er foto's op zetten en kunnen jullie je mening geven.

    Mvg

    Leave a comment:


  • Freddy
    replied
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Freddy
    replied
    Re: Eerste kweek: zaadje bestelt via Azarius

    Hier nog enkele foto's:








    Mvg
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Freddy
    replied

    Leave a comment:


  • Freddy
    replied
    Re: Eerste kweek: zaadje bestelt via Azarius

    Hier is terug een foto - update: we zitten nu in de vijfde week van de bloei, en we geven ze nu al 1 week bloeibooster en volgens mij is het resultaat al zichtbaar, de toppen zijn al veel groter en dikker tegen over vorige week. Ik heb juist vandaag het eerste rotte topje ontdekt en heb hem direct verwijderd voor de rest nog niks opgemerkt. Juist ook is naar de weekvoorspellingen gekeken en er is normaal nog een ganse week geen vorst te bespeuren (dus staan we weer een weekje verder ) Volgens mij heeft ze toch nog zeker vier weken te gaan. Wat denken jullie? Volgens mij als we ze nog mooi kunnen laten afbloeien en ni te veel last krijgen van toprot kan het wel is een mooie oogst worden. Wat kan ik doe om het bloeiproces zo spoedig en efficient mogelijk te laten verlopen? Ik ben ook al sowieso van plan om ze te klieven.

    Gelieve even jullie mening te geven en mijn vragen te beantwoorden

    Met vriendelijke groet
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Freddy
    replied
    Re: Eerste kweek: zaadje bestelt via Azarius

    Dus beter niet? Een vriend van mijn zijn planten staan binnen in een veranda, en hij heeft verbazend veel last van toprot.
    Graag zoveel mogelijk meningen?


    Mvg

    Leave a comment:


  • Kim
    replied
    Re: Eerste kweek: zaadje bestelt via Azarius

    Als je alle dagen je bladeren gaat besproeien vraag je om problemen volgens mij. Mijne staan ook in de serre en ook al is de luchtvochtigheid soms wat hoog is de kans op toprot heel klein. Wat jij op je foto hebt is denk ik geen toprot maar normale rijping van je pistels. Let op dat je niet teveel water geeft, als je grond nat staat creer je zelf een hoge luchtvochtigheid.
    Succes!

    Leave a comment:


  • misty
    replied
    Re: Eerste kweek: zaadje bestelt via Azarius

    Ik vindt zulke dingen altijd bijzonder lastig,
    Een natte top is een natte top,
    Ik ben niet dusdanig bekend met de knoflookthee om te zeggen of het verstandig is of niet,maar zelf zou ik in dit stadium van de kweek,en met deze buitentemperaturen,niet 5 dagen
    achter elkaar mijn toppen nat gaan spuiten.
    Maar dat is dan weer mijn persoonlijke mening,

    Uiteraard wel nieuwsgierig naar ervaringen hiermee.

    Grts
    Daniella

    Leave a comment:


  • Freddy
    replied
    Re: Eerste kweek: zaadje bestelt via Azarius

    Ik ben nu ook begonnen met preventief te bespuiten met een knoflookthee tegen toprot.
    Is dit goed of slecht?

    Mvg

    Leave a comment:


  • robindebobin
    replied
    Re: Eerste kweek: zaadje bestelt via Azarius

    hej, ja dat had ik ook dat die puntjes bruin verkleurden en ze zeiden dat het toprot was.
    dus ik knippen. Helse opgave, maargoed na een tijdje dacht ik bekijk t maar.. en het breid zich niet echt uit voor zover ik weet, dus ik weet niet of het toprot is.

    Leave a comment:


  • Freddy
    replied
    Re: Eerste kweek: zaadje bestelt via Azarius

    hier weer een foto update: ze is nu bezig met haar 4de week bloei en krijgt vanaf morgen bloeibooster mee, maar ik begin mij steeds meer en meer zorgen te maken over het weer. Ik gebruik nu al fosfor, bayer teldor maar ik ga mij wss binnenkort een verwarmingske aanschaffen voor in de serre. Alleen vraag ik mij af of dit wel een nut heeft tegen de vrieskou aangezien ze in volle grond staat? Op de derde foto, is dit toprot ? hopelijk niet.
    Alle tips zijn welkom om de oogst toch nog zo succesvol mogelijk te maken?

    Mvg
    Attached Files

    Leave a comment:


  • robindebobin
    replied
    Re: Eerste kweek: zaadje bestelt via Azarius

    oei, jij moet o ok nog een behoorlijk tijdje, net als iK!
    leuk dat t vandaag dus alweer gaat vriezen enzo..
    ik volg je draadje in de hoop dat ik wat meer info krijg. want hoorde ook dat planten niet bloeien bij zulke lage temperaturen..

    Leave a comment:


  • Freddy
    replied
    Re: Eerste kweek: zaadje bestelt via Azarius

    Hier nog een kleine foto - update, de topjes zijn zeer mooi aan het komen. En ze lijkt ook wel haar mannetje te kunnen staan tegenover het weer, al zijn alle tips om haar te beschermen tegen de koude meer dan welkom? Meningen? Vragen?

    Mvg
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Freddy
    replied
    Re: Eerste kweek: zaadje bestelt via Azarius

    Hier eventjes een klein updateje: het zout houd inderdaad de vochtigheid lager. En de topvorming begint er zeer mooi uit te zien (zie foto's). Ze heeft nog wel een aantal weken te staan dus ik hoop dat het weer wat goed blijft. Vanaf volgende week ga ik beginnen met haar een bloeibooster te geven. En dan maar hopen dat ze blijft volhouden.

    Graag jullie meningen, tips, reacties enz....


    Mvg
    Attached Files

    Leave a comment:


  • evel_smoker
    replied
    Re: Eerste kweek: zaadje bestelt via Azarius

    luchtontvochtigers zullen handig zijn maar kosten hopen geld...
    minimum 150 euro...

    Leave a comment:

Bezig...
X