Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek: zaadje bestelt via Azarius

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61

    Comment


      #62
      Re: Eerste kweek: zaadje bestelt via Azarius

      ok, de plant is juist in de volle grond gezet, nu afwachten hoe hij gaat reageren op die verandering. Tijdens het overplanten is er wel een takje afgebroken, kan dit kwaad?
      Dit takje heb ik ook in de grond gestoken je weet maar nooit, het moest per toeval maar eens worteltjes krijgen. Haja, en zou ik hem eventueel toch niet toppen?

      Mvg
      Attached Files

      Comment


        #63
        Re: Eerste kweek: zaadje bestelt via Azarius

        High Freddy

        Dat afgebroken takje zal niet zo veel uitmaken. Of het buiten wortel zal maken betwijfel ik je moet in elk geval de lv op weten te krikken om te veel verdamping zonder wortel tegen te gaan. Misschien iets met folie knutselen soort van stolp zodat je de lv omhoog krijgt. Wel ventilatie gaatjes maken.

        Grtz

        Comment


          #64
          Re: Eerste kweek: zaadje bestelt via Azarius

          Juist is gaan zien, hoe de plant het maakt in volle grond en hij zag er redelijk goed uit, ik heb wel gemerkt dat er enkele gele vlekjes op een aantal bladeren waren (zie foto) mijn vraag is hoe zou dit komen en wat kan ik hier aan doen?
          En ik denk ook dat ik het geslacht heb ontdekt (zie foto) ziet dit er vrouwelijk of mannelijk uit?

          Mvg
          Attached Files

          Comment


            #65
            Re: Eerste kweek: zaadje bestelt via Azarius

            High freddy,

            Dat ziet uit als schade van de mineervlieg.

            Jammer dat je nu net die twreede steel scherp hebt en niet de eerste is moeilijk te zien zo knip nog eens een close-up van die oksel.

            Tip gebruik de macrofunctie van je toestel of focus handmatig.

            Grtz

            Comment


              #66
              Re: Eerste kweek: zaadje bestelt via Azarius

              Wat kan ik er tegen doen?

              Mvg

              Comment


                #67
                Re: Eerste kweek: zaadje bestelt via Azarius


                Start schoon.
                Neem goed waar en laat je niet verrassen.
                Aanpak per vak.
                Begin op tijd en kijk vooruit.

                Er zijn voldoende chemische middelen aanwezig, die prima te combineren zijn met natuurlijke vijanden. Daarom dienen de natuurlijke vijanden voornamelijk als ondersteuning op de chemie.

                Preventieve acties:MineervliegschadeCuratieve acties:CorrectieWaarom Digline i?
                Diglyphus isaea is de meest effectieve bestrijder van mineervlieg.
                Ze doodt ongeveer 360 mineervlieglarven tijdens haar leven.
                Ze is een uitstekende zoeker en verspreidt zich gemakkelijk.
                Ze voedt zich met jonge larven, waardoor deze zich niet verder kunnen ontwikkelen.
                De gangen blijven zeer kort tot verwaarloosbaar.
                Er ontwikkelt zich geen mineervliegpop.
                [NOTITIE]
                Sterke mineervliegbestrijding.
                Lange nawerking op mineervlieg door translaminaire werking.
                Breedwerkend ook voor trips en spint.[/NOTITIE]

                Edit: Via een tip vsan een fanatieke mede jder kwam ik erachter dat vertimec een verboden middel is en in de forumregels vermeld staat dat dit hier niet mag. Na wat speurwerk kwam ik het volgende uit :
                [INFO]
                Vertimec Gold werkt tegen Spint, Trips en Mineervlieg en bovendien is het in veel teelten toegelaten waaronder gladiolen, dahlia's, vaste planten en bloemisterij gewassen en in de bedekte teelt van bolbloemen en knolbloemen.
                Vertimec Gold bestrijdt alle bewegende stadia van (spint)mijten, de larvale stadia van mineervliegen, larven van trips en bladvlooien. Vertimec Gold werkt zowel door direct contact als door opname uit het blad. De sterke contactwerking is echter door de snelle afbraak van het middel op het bladoppervlak van redelijk korte duur. De werkzame stof wordt snel opgenomen in de waslaag en dringt van daaruit verder in het onderliggende (blad)weefsel (translaminaire werking). Het verplaatst zich niet met de sapstroom door de plant en is dus niet systemisch.
                De oude Vertimec formulering is gemoderniseerd, waardoor de productveiligheid verder is toegenomen. Vertimec is nu nog zachter voor het gewas geworden. De dosering blijft echter hetzelfde als voorheen.
                [/INFO]



                Bestrijdt alle soorten mineervlieglarven.
                Samen met de sluipwesp Diglyphus isaea vormt het een ijzersterk koppel.
                Bij normaal gebruik, onschadelijk voor de natuurlijke vijanden.

                Waarom Dacline s?
                Effectief in de winter en daarmee een goede aanvulling tussen november en februari.
                Uitstekende zoeker bij een lage mineervliegaantasting.
                Last edited by monty; 23 July 2009, 14:48.

                Comment


                  #68
                  Re: Eerste kweek: zaadje bestelt via Azarius

                  ok bedankt, trouwens hoe vind je dat de plant er voor de rest uitziet?

                  Mvg

                  Comment


                    #69
                    Re: Eerste kweek: zaadje bestelt via Azarius

                    Krijg der een stijve nek van van dat niet gedraaide foto's kijken ghehehe.

                    Maar ziet er sjiek uit. staat er deftig op.

                    Comment


                      #70
                      Re: Eerste kweek: zaadje bestelt via Azarius

                      trouwens hoe vind je dat de plant er voor de rest uitziet?

                      De plant heeft een goeie stam, lekker aangesterkt freddy
                      Teken dat ze de energie goed gaat kunnen transporteren in de bloei

                      Comment


                        #71

                        Comment


                          #72
                          Re: Eerste kweek: zaadje bestelt via Azarius

                          heb al een ander product ontdekt tegen mineervlieg namelijk: bio - pyretrex van bayer garden. Ben er trouwens nog altijd niet uit of ik hem nog zou toppen of niet, liefst enige meningen gevraagd.

                          Mvg

                          Comment


                            #73
                            Re: Eerste kweek: zaadje bestelt via Azarius

                            High,

                            Ik zou nu niet meer toppen maar das me persoonlijke mening. Volgende ronde veel eerder toppen. dan gaat ze mooi de breedte in en krijgt meerdere hoofdtoppen. Maar om je plant nu nog te toppen, hnn denk niet dat je dat nog veel gaat opleveren.

                            Comment


                              #74
                              Re: Eerste kweek: zaadje bestelt via Azarius

                              Ik zou persoonlijk nog wel toppen aangezien de meeste planten blijven doorgroeien tot eind augustus, toch bij mij in ieder geval. Heb mijn Black Jacks deze week nog getopt en vorig jaar deed ik het ook rond deze tijd.

                              Comment


                                #75
                                Re: Eerste kweek: zaadje bestelt via Azarius

                                en uiteindelijk heb ik ook gehoord dat de plant in zijn bloeiperiode nog 1/3 groeit.

                                Mvg

                                Comment

                                Bezig...
                                X