Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Help wat is er met mijn plant?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Help wat is er met mijn plant?!

    Korting op 420shop
    Hallo beste mensen, ik zit al dagen te zoeken maar ik kom er niet uit... mijn plant is sinds vrijdag of donderdag bruin gekleurd toen ik terugkwam van werk... Ik had hem dik dag water gegeven en de bladeren zijn toen nat geworden dus ik dacht dat die was verbrand, maar nu worden de nieuwe bladeren ook al bruin.

    Ik kweek op een simpele universele potgrond van de supermarkt.
    Ziet iemand wat het is ? Het ziet er zo erg uit;(
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Heb je al op de helpdesk gekeken of je niet iets ziet wat er op lijkt ?
    Daar staan namelijk topics met bladproblemen, beestjes, ziektes etc etc..
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Ja heb ik gedaan, op meerdere sites alleen zie ik niks wat er echt op lijkt dus dan vind ik het moeilijk om er vanuit te gaan wat het is.
      Vandaar dat ik dit topic heb geopend in de hoop dat iemand mij kan vertellen wat het is...

      Comment


        #4
        Dan hebben we wat meer info nodig.
        Welke grond precies, het lijkt nogal compact. Wortels hebben ook zuurstof nodig.
        Ik gebruik geen supermarktgrond, maar er zijn genoeg kwekers die dat wel doen.
        Wat heb je allemaal precies gegeven, voeding, pH, hoeveel water, hoe vaak, hoe lang staan ze al buiten of binnen voorgegroeid.
        etc..etc..

        Ik zal even een melding maken dat dit topic naar de helpdesk kan.

        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Het is universele potgrond van de coop.( er staat geen merk op )
          Dit is mijn eerste kweek dus wilde het zo simpel mogelijk aanpakken.
          Ik heb ze ontkiemt tussen wc papier en toen ongeveer 2 a 3 weken voor het raam binnen laten staan tot ze wat groter was. ​​​​​
          Ik geef ze ongeveer om de 3 dagen water een halve liter uit de kraan wat een nachtje heeft gestaan en tot nu toe zonder voeding. De ph waarde weet ik niet precies omdat ik niet zo'n meter heb.

          Kom net van de growshop af en heb daar groei en bloei voeding van canna gehaald. Volgens meneer daar hebben ze fosfor te kort..

          Ze staan nu dus denk ik hun 3e week buiten.
          Ik heb er nog 2 laten ontkiemen en die staan nu voor het raam tot ze wat groter zijn.
          Morgen begin ik met de voeding, iets minder dan aangeschreven staat aangezien ik maar een 7L pot gebruik voor deze van de foto.
          De andere planten heb ik in 11 L potten staan. ( ook met universele potgrond van de coop )

          Denken jullie dat dit een voeding probleem Is?
          Ik zal een foto van de potgrond erbij zetten.
          ​​​​​
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment


            #6
            In de bladprobleemoplosser gaf ik deze reactie op je vraag:
            Chlorose; het wit kleuren van bladeren onder invloed van licht kan op verschillende manieren ontstaan:
            - Binnen opkweken en dan naar buiten
            - Achter glas telen en dan naar buiten
            (- Overvoeding)
            - Blootstelling aan extreme hitte

            Wat doe je eraan?
            Planten laten wennen; halfzon.
            Planten niet binnen laten beginnen.
            (Niet teveel voeden. En niet voeden op hete dagen)
            Tegen hitte kun je niet zoveel doen, een gezonde plant kan prima 35 graden C aan. De plant koelt zichzelf door verdamping.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              #7
              Dankjewel voor jullie berichten.
              Sorry ik had hem niet gezien LR2, dus wat jij eigenlijk zegt is dat ik hem wat beter moet laten wennen aan de zon of dat had moeten doen.?

              Gelukkig is het nu niet zo super heet meer dus hopelijk komt ze er boven op..

              Lets hope so..

              Verder heb ik nog een plantje staan die zelfs een dag eerder dan die andere boven was en die is nu nog geen 10 cm groot en het stengeltje blijft super dun .. iemand een idee hoe dat kan?

              Peace

              Comment


                #8
                De foto's . .. excuses er ging wat fout
                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 1 photos.

                Comment


                  #9
                  Er ging weer wat fout .. hij plaatst mijn berichten niet..

                  De foto van hierboven plaatste ik met de vraag waarom dat linker plantje zo ver achter blijft?
                  Hij was eerder boven dan die andere en zit in een grotere pot dus ik had er eigenlijk wat meer van verwacht...

                  Ik kweek op potgrond van de coop en ik geef ze sinds 2 weken groei voeding van canna zo om de 2 a 3 dagen..

                  De andere plant ziet er al weer wat beter uit!! Ik denk dat het aan de voeding lag...

                  Peace

                  Comment


                    #10
                    Omdat ze, zo te zien, aan de bloei is begonnen.
                    Da's een hekel punt met autoflowers; ze bloeien na x-aantal weken, zonder rekening te houden met het gegeven of ze uberhaupt gegroeid zijn.

                    Waarom blijven sommige autoflowers achter? Omdat ze genetisch zo opgebouwd zijn, of door de kweker zelf. Maar wat kun je met die informatie? Helemaal niets, het is namelijk elke keer een loterij.
                    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                    Comment


                      #11

                      Comment


                      • LR2
                        LR2 commented
                        Editing a comment
                        Ik denk niet dat die de lucht nog zal in schieten. Hooguit 15 cm erbij vanaf het begin van de bloei. Dat geldt voor de meeste autoflowers helaas.
                        Bloeivoeding, tsja.. Weet je, ik heb zelf best een afkeurend gevoel bij bloeivoeding. Andere mensen zijn groot fan, ik niet zo. Ik gebruik het niet.
                        Na wat onderzoek over geel blad en de oorzaak daarvan, denk ik persoonlijk - let op de woordjes 'denk' en 'persoonlijk'! - dat het geen toegevoegde waarde heeft. Ik denk dat een gebalanceerde voeding (NPK+sporenelementen) misschien wel beter werkt dan P+K voeding.

                      #12
                      Voor bloeivoeding lijkt het me nog te vroeg. Zie je duidelijke bloemvorming over de hele plant, dan geef je bloeivoeding. Nu zou ik nog ff doorgaan met groeivoeding.

                      Comment


                        #13

                        Comment


                          #14
                          Ik hoop dat je groeivoeding bedoelt?

                          Comment


                            #15
                            Haha groei natuurlijk excuses...

                            Comment

                            Bezig...
                            X